Hogyan tanultatok meg motorozni? Milyen volt az első motorotok?
Én már évek óta vezettem autót, így a forgalomtól kevésbé féltem (ettől még ijesztő volt elsőre).
Motoros iskolában kezdtem, előtte nem vezettem motort. Az oktató szépen elmondott mindent.
Pár hónapos jogsival mentem vezetéstechnikai képzésre utána (erősen ajánlom).
1 éve volt akkor már autós jogsim. Előtte soha nem motoroztam, egy barátom akarta lerakni és megfűzött, hogy én is menjek vele.
ETZ 125-ön tanultam. Annyira nem féltem a forgalomtól, de Vácott raktam le, úgyhogy ott amúgy is kisebb volt. Ráadásul mindez '97-ben volt, szóval akkor eleve nem voltak ekkora forgalmak.
Utána pár hónappal később lett meg az első motorom, egy 125köbcentis Cagiva Elephant.
"Szeretnék mások hibáiból, tapasztalaitaiból tanulni."
homokban/sárban/kavicsban/esőben ne használj első féket
Én egy Simsonnal, 14 évesen. Forgalom ott kevés volt, főleg faluban mentem vele, meg vidéki utakon. Aztán szépen megmásztam a szamárlétrát, lett 150-es MZ ETZ, aztán 250-es Suzuki GSF, 600-as Ducati Monster, és most KTM Duke 790 23 évesen.
Lekopogom, hogy azon kívül, hogy egyszer 15 évesen a Simsonnal elcsúsztam a vizes homokon és nevettem egy jót miután eldőltem induláskor, soha nem estem el sehol. Viszont ehhez hozzájárul, hogy:
1) Új motorral mindig baromi óvatos voltam. Nagyon defenzíven, óvatosan, lassan érdemes menni, főleg ha az addigi tapasztalatokhoz képest erős és nehéz motorra ülsz fel, szokni kell, és az MZ-n kívül ahányszor új motorom lett, mindig elmentem vele egy vezetéstechnikai tréningre, mielőtt felbátorodtam volna. A 790-es Duke még most is kicsit ijesztő tud lenni, fél éve van meg.
2) Ne cikázz az autók között. Annyiszor látom, hogy túlságosan vakmerő ("magabiztos") motorosok úgy mennek a kocsisorok között, hogy egy pillanatig sem gondolnak bele, mi lesz, ha valamelyik autó index nélkül kivág elé sávváltás céljából, és mondjuk nem látja a tükörben. De még ha állnak is az autók, akkor is nyílhat egy ajtó bármikor, vagy kihúzhatja a másik sávba a pofátlankodó. Kedvencem, mikor mindezt valami ezres gépen ülve, rövidgatya-pólóban. Pedig nem ritka az ilyen.
3) Ahogy előttem mondták, első féket rossz talajon kerüld :)
4) Egy motor, főleg egy erősebb, sportosabb típus azért rendesen ösztönöz arra, hogy nyomd neki, de ilyenkor mindig gondolkodj el rajta, hogy megfelelő-e a szituáció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!