Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tanultatok meg motorozn...

Hogyan tanultatok meg motorozni? Milyen volt az első motorotok?

Figyelt kérdés
Most kezdtem tanulni és iszonyatosan félek attól, hogy forgalomban vezessek. (tudom hogy még egy ideig biztosan nem fogok) Szeretnék mások hibáiból, tapasztalaitaiból tanulni.

2020. aug. 27. 11:16
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Én már évek óta vezettem autót, így a forgalomtól kevésbé féltem (ettől még ijesztő volt elsőre).

Motoros iskolában kezdtem, előtte nem vezettem motort. Az oktató szépen elmondott mindent.

Pár hónapos jogsival mentem vezetéstechnikai képzésre utána (erősen ajánlom).

2020. aug. 27. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

1 éve volt akkor már autós jogsim. Előtte soha nem motoroztam, egy barátom akarta lerakni és megfűzött, hogy én is menjek vele.

ETZ 125-ön tanultam. Annyira nem féltem a forgalomtól, de Vácott raktam le, úgyhogy ott amúgy is kisebb volt. Ráadásul mindez '97-ben volt, szóval akkor eleve nem voltak ekkora forgalmak.

Utána pár hónappal később lett meg az első motorom, egy 125köbcentis Cagiva Elephant.

2020. aug. 27. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
77%

"Szeretnék mások hibáiból, tapasztalaitaiból tanulni."

homokban/sárban/kavicsban/esőben ne használj első féket

2020. aug. 27. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Én előtte több ezer km-t bicikliztem budapesti forgalomban, motor igazából csak egy update volt ebből a szempontból, jobban odafigyelnek rád, ha motorral vagy. Gyakorlás kérdése amúgy ez is, mint sok minden más. Érdemes defenzíven vezetni, számítani mások hibáira, figyelmetlenségeire, így rengeteg veszélyes helyzetet lehet elhárítani.
2020. aug. 27. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Én egy Simsonnal, 14 évesen. Forgalom ott kevés volt, főleg faluban mentem vele, meg vidéki utakon. Aztán szépen megmásztam a szamárlétrát, lett 150-es MZ ETZ, aztán 250-es Suzuki GSF, 600-as Ducati Monster, és most KTM Duke 790 23 évesen.


Lekopogom, hogy azon kívül, hogy egyszer 15 évesen a Simsonnal elcsúsztam a vizes homokon és nevettem egy jót miután eldőltem induláskor, soha nem estem el sehol. Viszont ehhez hozzájárul, hogy:


1) Új motorral mindig baromi óvatos voltam. Nagyon defenzíven, óvatosan, lassan érdemes menni, főleg ha az addigi tapasztalatokhoz képest erős és nehéz motorra ülsz fel, szokni kell, és az MZ-n kívül ahányszor új motorom lett, mindig elmentem vele egy vezetéstechnikai tréningre, mielőtt felbátorodtam volna. A 790-es Duke még most is kicsit ijesztő tud lenni, fél éve van meg.


2) Ne cikázz az autók között. Annyiszor látom, hogy túlságosan vakmerő ("magabiztos") motorosok úgy mennek a kocsisorok között, hogy egy pillanatig sem gondolnak bele, mi lesz, ha valamelyik autó index nélkül kivág elé sávváltás céljából, és mondjuk nem látja a tükörben. De még ha állnak is az autók, akkor is nyílhat egy ajtó bármikor, vagy kihúzhatja a másik sávba a pofátlankodó. Kedvencem, mikor mindezt valami ezres gépen ülve, rövidgatya-pólóban. Pedig nem ritka az ilyen.


3) Ahogy előttem mondták, első féket rossz talajon kerüld :)


4) Egy motor, főleg egy erősebb, sportosabb típus azért rendesen ösztönöz arra, hogy nyomd neki, de ilyenkor mindig gondolkodj el rajta, hogy megfelelő-e a szituáció.

2020. aug. 27. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!