Wartburg 353-ból van padló és kormányváltós változat is?
"Wartburg 353-ból van padló és kormányváltós változat is?"
Igen, de a kormányváltós volt a jellemző. A padlóváltós csak kuriózum.
Nem emlékszem pontosan, de lehet, hogy a kombik voltak padlóváltósak (Wartburg Tourist).
"A 353-nál az olajat ugyan úgy a benzinhez kelett öntetni min a trabant 601-nél?"
Nana! Csak akkortól kellett hozzáönteni, amikor már olyan kevés kétütemű motorral felszerelt autó volt, hogy a benzinkutak beszüntették a "keverék" nevezetű üzemanyag árusítását. Ez ui. 86-os oktánszámú benzin és kétütemű motorhoz való olaj keveréke volt az előírt arányban. Tehát amíg árultak keveréket, addig semmit nem kellett beleönteni. Amikor már nem, akkor mindkét kétütemű autóba (Trabant és Wartburg) kellett önteni.
"A Wartburgnak is a motorterében van a tank mint a tabinak?"
Úgy tudom igen, de a beöntő nyílás az oldalán volt az biztos. Ellentétben a Trabival, amelyiknél a motortérben levő tank sapkáját kellett lecsavarni és odaönteni az üzemanyagot.
Nekünk gyerekkoromban volt padló váltós Wartburgunk, pár dologban különbözött a többitől...
A hűtőrácsa más volt, az első lámpák nem voltak ,,süllyesztettek" és magasságállító kapcsolók sem volt rajtuk, mint a többi warnyún.
A motor térben is volt különbség, a legtöbb Wartburgnál a hengerfej mögött volt a vízhűtő, a hengerfej tetején volt a vízpumpa és a vízpumpa végén volt a ventilátor, annak nem volt külön elektromos motorja hanem a generátorszíj hajtotta azt is a vízpumpával együtt...
Nos, a padlóváltósnál ez már nem így volt, elől volt a hűtőventilátor és külön elektromos ventilátora volt pont mint egy Suzuki Swiftnél...
Egyéb különbsége még az volt, hogy a műszerfalon a mutatós vízhőmérő meg benzinszintjelző helyett ilyen kis ledecskés vmik mutatták a vizet meg benzint illetve volt egy félkör alakú fordulatszámmérő is, ez is ilyen ledek vtak...
Másban talán még a fűtéskonzol különbözött, de arra már nem emlékszem milyen volt.
A benzint illetően keverék kellett abba is, 2004-ben, talán 2005-ben tűntek el a kutakról, utána 2T olajat kellett önteni a tankba a benzin mellé, a tanksapka hátul volt, asszem a bal oldalon.
Minden 2 ütemű Wartburghoz keverék kellett, csak a 4 üteműek mentek már el a sima 95-tel...
A Wartburgok 12 voltos akksival mentek, a trabik asszem 6
"A Wartburgok 12 voltos akksival mentek, a trabik asszem 6"
Igen. A Trabant volt az egyetlen személyautó, amelyik 6 V-os aksival ment. Minden más személyautó 12 V-ossal - ahogyan ma is.
Na menjünk szép sorban:
- A 353-ból létezett kormány és padlóváltós verzió is. A padlóváltóst 85-től gyártották, az utolsó ráncfelvarrott verzió volt. A váltón kívül a kinézet is változott, a hűtő a motor elé került és új műszerfalat kapott.
- Igen, ma már ugyanúgy neked kell elkészítened a keveréket, mint a Trabantnál, mivel a benzinkutakon megszűnt a keverék árusítása
- A 353-nak mindig is hátul volt a tankja (a csomagtartó alatt) és jobb oldalon az üzemanyag betöltő nyílás. Ez az 1.3-asoknál is ugyanígy maradt.
Elég régi bejegyzés,de leírom,mi a helyzet valójában,hátha Valaki olvassa még:
A Wartburg 353(és az 1.3)tankja a hátsó ülés alatt/mögött,a csomagtartó elejében,alul van,és üzemanyag szivattyú(AC pumpa) látja el motort üzemanyaggal.A 353 kétütemű,tehát olaj benzin keverékkel üzemel,régen volt a kutaknál keverék töltő oszlop,de manapság kézzel kell bekeverni általában 1:40 arányban(40l benzinhez 1l olaj,illetve arányaiban kevesebb,pl.4l b.+1dl o.)
Sebességváltó:
(Az 1.3 négyütemű padlóváltós mindegyik)
A 353 esetén:
Már a kezdetekkor,1966-ban kifejlesztették a padlóváltós kivitelt!
Az Angol piacra gyártottak jobb kormányos típust,Wartburg Knight néven,ezek mind padlóváltósak voltak,már az első szériás,un.csíkműszeres típusnál is.
Már a 70-es évek első felében akár Magyarországról is lehetett rendelni padlóváltós kivitelt a hagyományos balkormányos esetében is.Felárat kellett érte fizetni és kellett némi protekció,de volt rá lehetőség.A második műszerfal szériásnál(nagy km. óra és két kis tank-temp kerek műszer) is alkalmaztak padlóváltóst.
Mo.-on szériában 1985-ben jelent meg a padlóváltó,amikor már a nagylámpás,elölhűtős homlokfallal gyártották a 353-ast.Ekkor a Tourist(kombi),a Trans(platós) volt padlóváltóval szerelve,illetve a sima limusin Special kivitele,ami a padlóváltón kívül tolótetős,ködlámpás,hátsó ablakfűtéses,stb. extrákkal volt szerelve.Ez utóbbi is feláras,külön megrendelős volt és többet kellett rá várni.
Egyébként a sebességváltóban belül szinte semmi nem változott,csupán a váltó végében,függőlegesen elhelyezkedő kapcsoló tengelyt a padlóváltós esetében alulról működtették egy rudazattal,míg a kormányváltósnál felülről.A padlóváltós váltón lehet látni a kormányváltós becsatlakozás helyét,ami gyárilag le van dugózva.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!