Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós kocsival...

Automata váltós kocsival miért nem kell levizsgázni a jogosítványnál miért csak manuálisal kell?

Figyelt kérdés

Miért csak manuális váltós kocsival kell levizsgázni a jogosítványnál automata váltós kocsival miért nem kell?


Ennek ellenére hogy automata váltós kocsival nem kell vizsgázni mégis lehet vezetni a jogosítvány megszerzése után automata váltós kocsit ,és azzal mi van aki friss jogsival vesz egy automata váltós kocsit és akkor vezet elsőnek automatát ez nagyon veszélyes.



2020. aug. 23. 16:54
1 2 3 4
 21/39 anonim ***** válasza:
100%
Ha te így bambulgatsz hogy ekkora probléma akkor nem automataváltós autó való neked, hanem csattogós lepke.
2020. aug. 27. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/39 anonim ***** válasza:
Nekem nem volt ezzel gond, 4 éves jogsival az első automata amit vezettem egy Amarok volt, 3.0 V6 TDI 204 ló, miközben az akkori autóm egy 1.5 dCi volt 65 lóval, 5-ös kézivel. Kb mikor elindultam vele már megszoktam, hogy van gáz meg fék oszt' jónapot.
2020. aug. 27. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/39 anonim ***** válasza:

21-essel tökéletesen egyetértek. :-))))


Fordítva lehetne gond, hogy valaki automatához szokott hozzá, és manuálisnál pl. kanyarodás előtt lassít .... aztán rángatni kezd az autó. Ha gyorsan kapcsol az illető, akkor a kuplungot benyomja és nyúl a seb.váltóhoz. Ha nem, max. lefullad a motor. És akkor mi van? Újraindítja, és utána jobban figyel.

2020. aug. 27. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/39 anonim ***** válasza:
100%

És akkor mi van?

NEM TUDSZ visszaváltani, nincs mivel, nem fogod találni a kuplungot, mert nincs, a rendszer meg a megfelelő fokozatba tette már rég a sebességhez igazodva. Nincs mit nem tudni, érzed, hogy nem hörög, dadog, rángat a motor és nem fullad le. Ne haragudj, de te szerintem még életedben nem vezettél semmilyen autót. Ez nem ciki, csak mondd meg. Különben iszonyú sötétnek fognak gondolni.

Egyébként az automata váltó működési elve és kezelése ugyanúgy a kresz része, mint a kézié, tudnod kell, akkor is, ha kézin tanultál (hiszen kézis jogsival ugye vezethetsz automatát). Szóval nincs olyan, hogy valaki, akinek jogsija van, nem tudja, hogy működik az automata, hogyan kell használni. Max tényleg keresi a kuplungot először, de kb 3 mp alatt le fog esni, hogy nincs a bal lába alatt semmi és ha esetleg a karhoz nyúl, annak is teljesen más lesz a fogása.

2020. aug. 27. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/39 A kérdező kommentje:

#24 általában akik elbambulnak féket szokták összekeverni a kuplungal , vagyis önkéntelenül váltani akarnak és bal lábbal lenyomják a féket a kanyarban és a seb váltóhoz nyúlnak.



Meg aki manuálisat vezet az nem tudja azt hogy a automatát úgy kell beindítani hogy nyomod a féket és mindig teljesen megállva benyomott fékkel kell váltani sebességet ,mert súlyosan károsíthatja a váltót ha mozgásban vált sebességet.


Teljesen nem tanítják meg a autó iskolában hogyan kell vezetni automatát mint ahogy azt sem tanítják meg hogyan kell vezetni kismotort és loval vontatott járműt ,nem mondják hogyan kell ezeket a járműveket vezetni de ha már meg van a B jogosítvány akkor lehet vezetni ilyen járműveket de van akinek fogalma sincs hogyan kell.



Meg aki megy B jogosítványra azt általában nem érdekli hogyan kell vezetni automatát azt hiszik hogy olyan a automata mind a dodgem olyan egyszerű és kész ,őket csak a manuális váltós érdekli mert általában olyanokat vezetnek és az bonyolultabb.

2020. aug. 27. 16:35
 26/39 anonim ***** válasza:
100%

Na ez szép!

Eljutottunk arra pontra, amikor már a kérdező oktatja, hogyan kell automatát vezetni.

4 nap alatt ugye mennyi minden ragad az emberre? :D

2020. aug. 27. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/39 anonim ***** válasza:
Amiket felsoroltál kérdező, azokat 2mp alatt megtanulja az ember a neten, nagy ész meg nem kell hozzá, hogy hogyan kell alkalmazni gyakorlatban.
2020. aug. 27. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/39 anonim ***** válasza:

🤦‍♀️🤦‍♀️

Ne haragudj, de bődületes baromságokat mondasz.

Féket SOHA nem nyomunk bal lábbal, MINDIG JOBBAL. AUTOMATÁBAN IS. Ezt már a kresznél is tudni kell, de az oktatók is megtanítják, ha kéziről van szó, ha automatáról. Ha ballal akarsz rálépni, rád fog szólni. Pont azért, hogy véletlen se keverhesd össze a kuplunggal. Mondjuk már csak azért sem tudod, mert a kuplung benyomásához érezhetően nagyobb erő kell és sokkal erősebben is kell tartani, mert “löki” vissza a lábad (főleg a fogáspontig ugye). Ezt az érzést egyszerűen lehetetlen a fékkel összekeverni. A kuplungot teljesen be is kell nyomni, a féket legtöbbször nem.

Automatában további akadály a pedálok elhelyezkedése, pont ugyanott vannak, mint a kéziben, a különbség, hogy a bal lábad helye alatt nincs semmi. Nem fogod találni. Aki pedig kézihez szokott, az nem fogja a fék helyén keresni a kuplungot, hanem leesik neki a tantusz. Mert már az oktatásnál is elmondják, hogy bal lábbal szigorúan TILOS “kószálni”, CSAK kuplung, gáz és fék a jobb láb dolga.

A váltás sem tiszta szerintem. P és R állást nem szabad menet közben váltani, ez tény. Ezeknél kell megállni, de P állást alapból csak álló helyzetben aktiválsz, mert ez a parkoláshoz való és tolatni sem szokás úgy, hogy megyek vidáman előre, aztán egyszer csak fogom és berakom rükibe, meg se állok. Amúgy se tolatunk nagy sebességgel.

A fékezés meg alap, ha áll az autó vagy behúzod a kéziféket vagy rövid időre elég a pedál is. De ez kézi váltónál is így van, nem hagyhatod, hogy mondjuk állsz egy pirosnál vagy vasúti átjárónál és elkezd gurulni a kocsi hátra a mögötted állónak vagy épp előre mondjuk a sínek közé. Induláskor is csak akkor engeded ki a kéziféket, ha már lábad a pedálon, aztán persze felemeled (ugye fékpróbát is kell végezni, vagyis hát kéne). De nem úgy indulunk el, hogy kiengedjük a kéziféket, azt az autó meg gurulászik, ahova akar. Főleg nem pl parkolásnál, mikor nekimenne a fél méterre álló másiknak vagy a falnak, oszlopnak stb.

2020. aug. 27. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/39 anonim ***** válasza:

Ezzel a menet közben nem váltunk sebességet dologgal vitatkoznék, vtam úgy, hogy szűk helyen kellett át hajtanom, jöttek mögöttem, megálltam, D-ből L-be tettem, átgurultam majd megállás nélkül tettem be D-be és mentem tovább, miért tartottam vna fel a mögöttem haladókat?


De lehet olyan, hogy parkolóház emeletére mész fel, forgalmasabb körútról, nincs időd megállni, lassítasz, menet közben D-ből leteszed 2-be a váltód és felhajtasz... ezzel nem ártasz a váltónak...

2020. aug. 27. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/39 anonim ***** válasza:

Adrien, P-be és R-be ugye nem tesszük menet közben, az tényleg káros. Gyanítom, hogy a kérdező is ezt olvasta vagy hallotta, csak azt már elfelejtette, hogy ez erre a két fokozatra vonatkozik...

Abban sem vagyok biztos, hogy azt tudja, hogy bizonyos esetekben “felülbírálhatod” a váltást, be tudod tenni ezt is pl 2-esbe. Ő a kuplungon van fennakadva, hogy azt márpedig össze lehet téveszteni a fékkel és ez biztos egyetemes probléma, külön oktatás kéne rá.

2020. aug. 27. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!