Szerintetek melyik kocsit válasszam? Tesla S Model vagy Audi E-tron?
Nemsoká meglessz a jogsim és szeretnék majd egy saját autót. Ekközött a kettő között gondolkozom. A szüleimet megkérdeztem, ők azt mondtak, hogy ezt nekem kell eldöntenem. De nem tudok választani. Melyik a jobb, praktikusabb, nektek melyik tetszik jobban? Vagy még a Porsche Panamera-n gondolkoztam, de a környezetvédelem miatt inkább elektromosat szeretnék. Tapasztalatokat is szívesen fogadok.
Ja és amúgy lány vagyok.
4000 család (azaz, nagyjából egy kisvárosnyi embernek 10- 12 000 magyar szűk családja) rendelkezik 1 milliárd forintot meghaladó vagyonnal Magyarországon.
Ez ténykérdés, nem vita tárgya.
Ilyen nagysázgrendű vagyon esetében bátran vehetjük alapul azt, hogy ennek 80%-a befektetés.
Ha csak 5% éves hozammal kalkulálunk (pesszimistán, feltételezve azt, hogy az összes befektetés passzív, ami nyilván lehetetlen - összehasonlítva, egy jó ingatlanbefektetésre 7% éves hozamot szoktak prognosztizálni...-, valamint figyelmen kívül hagyjuk azt is, hogy 1 milliárdot meghaladó vagyonokról beszélünk, a példánkban mindenkinek "csak" annyi lesz az ezzel rendelkezők közül), az akkor is minimum 4 millió forint/hó bevétel 4000 családban. Kvázi, nagyjából 12 000 ember közvetlen családjában BIZTOSAN több a havi bevétel, mint 4 000 000 forint.
Nyilván, ennél még a 4000. "helyezettnek" is magasabb a bevétele, de ismétlem, jelen szemléltetésben inkább számoljunk irreálisan alá.
Rajtuk felül van körülbelül 20-30 000 ember (családjaikkal együtt legyen 80- 100 000 fő), akik - bár a vagyona nem feltétlen ekkora - szintén minimum ilyen nagyságrendű bevétellel rendelkeznek.
Ők a jólmenő kisvállalkozók (jelentősebb étteremtulajdonosok, klubtulajdonosok, szállodatulajdonosok nagyságrendje), középvállalkozók, felsővezetők, topmenedzserek, sportolók, művészek, stb.
Kvázi, olyan 100- 120 000 főről elmondhatjuk, hogy megengedheti magának a fenti gépjárműveket.
Kiváltképp cégre, kedvező lízinggel, adókedvezményekkel.
Rajtuk kívül pedig ott van még legalább 1-200 000 ember, akik 1-2 milliós bevétellel rendelkeznek (1-2 kisebb,de jólmenő étterem tulajdonosa, panziótulajdonos, keresett informatikus, multis középvezetők, stb.), így nem indokolt ilyen autó, nem is reális, de képesek megvásárolni.
Azok száma pedig legalább félmilliós (nyilván családostól tekintve), akik tudnának venni úgy ilyen autót, hogy nem k~ne eladniuk az otthonukat.
Ehhez igazából elég egy szebb, örökölt lakás Pesten.
Most akkor miért csinálunk úgy, mintha lehetetlen lenne ez a kérdés?
Olyan gimnáziumba jártam, hogy a 23 fős osztályból 4-en kaptak a fentebb említett autókkal ekvivalens-, vagy magasabb ~ez tékű autót a szüleiktől.
Nyilván ez a mikrokörnyezet sem reprezentatív, de mutatja, hogy igen, van ilyen.
Nem nehéz észrevenni sem, elég kimenni az utcára.
Nekem az első autóm egy M5 volt, figyelj, annál minden jobb, 6.2 alatt volt 150-nél szét aláztak a haverok.
Akkor lecseréltem egy Q7-re az jobb volt, de fehér volt az nagyon gyász szin. Fogtam és vettem akkor már 18 voltam egy Rs8-at. De elektromosat nem vennék elsőnek.
Elnézést az elütésekért, mobiltelefon átka...
Talán csak az utolsó nehezen kisilabizálható:
*vagy magasabb értékű
Mert általában aki ilyen árú autót vásárol, az elmegy a szalonba, megnézi, beleül, esetleg kipróbálja, nem az " utca embere " véleménye alapján fogja megvásárolni.
Na meg ez az egész, környezetvédelem duma, de azért SUV.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!