Miért kezd el dadogni a motor kb 1500-as fordulatszámnál? 2003-as Seat Ibiza. Mi lehet a gondja?
Bármilyen apróság lehet:
- Gyertya
- Gyújtótrafó
- Katalizátor
- Karburátor
- Légszűrő
- Injektorok
- Üzemanyagszűrő/pumpa
- Bepárásodott elosztófedél
Szervizben gyorsan rájönnek, egyik karbantartás sem kimondottan drága.
hibakodot érdemes kiolvastatni
Abból lehet egyből kiderül mi a bibi
A fenti listához hozzádobnám az előgyújtás-szabályozás és a lambda-szonda esetleges hibáját is.
De azért, ha a műszerfalon nem világít sem service, sem check engine lámpa, pár elvileg kiesik.
Pont ilyen autónk van, újkora óta használom, és szervizelem.
1. hibakód olvasást kell csinálni komolyabb műszerrel - nem usb kínai vacakkal.
2. Javítást lehetőleg diagnosztikai központban kell végezni, ahol nem csak hibakód alapján csereberélnek, hanem tesztelik az egységeket
3. Szakszervízet jó messzire elkerülni. Ott csak egy hibakódolvasás 10-15ezer ft plusz lásd 2-es pontot
A mienkből kiundulva:
1. Hajlamos a lambda szonda tönkremenni - ilyenkor rosszul megy sokat fogyaszt és persze keverékképzés pl vezérlő lambdaszonda hibákat dob. Ez kb 30 ezres javítás
2. Átlagos, hogy lambdaszonda hibakód "check engine" van, de az autó jól megy semmi nem indokolja. Ilyenkor jellemzően kontakt hiba, korrodált csatlakozó, szakadt vezeték van valahol. Ez olyan 30-50 ezres javítás,attól függően könnyen megtalálható-e a hiba forrása
2. 200000 km környékén valamelyik gyújtótrafó fix hogy megadja magát - nálunk a 2-es. Ez olyan 30-50 ezres javítás
3. 1.2 HTP motor esetén 70-80 ezrenként "kis motorgenerált" kell csinálni, mert használattól függően a vezérműlánc megnyúlik. Csattogósan jár hidegen A gyári nekünk 130000km-t ment. Ez 100-130ezer ft körül szokott lenni, mert ugye kell görgő, feszítő, meg még amit találnak - kisgenerál
4. Az EGR szelep hajlamos úgy megragadni hogy, folyamatosan rontja az égésképet. Itt is van check engine. Ilyenkor tényleg nehézkes az indulás fulladozik a kocsi. Javítás - 1 occsó EGR ledugózása, költsége pár ezer ft hátránya hogy check engine marad. 2 Az egység cseréje úgy 60-70ezer ft. Függően kinél veszed.
5. EGR szétreped, vagy réz kupakja kiesik. Jele furcsa motorhangok - lyukas kipufógó hang, kifúly a rendszer - a kocsi vészüzemmódban megy. Javítás lásd 4-es pont.
6. Folytószelep az EGR miatt elkokszosodik, jele a rossz alapjárat, nehézkes indulás egyszóval rosszul megy. Javítása egyszerű - egységet ki kell venni, és elmosni kikormolni. Javítás 10-15 költség. 40-50 ezer km-enként melegen ajánlott kikormolni
7. Vannak olyan motorok, amelyek a hőterhelés, autópályás használat miatt tönkreszik a katalizátort - a katalizátor összeesik, vagy valami leválik belőle és fullad a motor. 1.2 -1.4 benzinesekre nem jellemző - mást meg nem ismerek :)
Remélem segítettem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!