A dízelmotoroknak miért van nagyobb nyomatéka mint a benzineseknek?
Ezt azért nem jelenteném ki így egyöntetűen.
2.0 PD SDI 70le 140nm.
2.0 FSI 150le 200nm.
Mindkettő közvetlen befecskendezéses, azonos hengerűrtartalmú atmoszférikus motor.
Inkább úgy kellene fogalmaznod, hogy a feltöltéses dieseleknek miért van akkora nyomatéka.
Nagyon leegyszerűsítve azért mert egységnyi gázolajban több az energia mint egységnyi benzinben.
De a képletbe amint 1. is írta számít a motor hatásfoka is.
Azért egy 70 Le vagy 150 Le, nem mindegy.
De még az se mindegy hogy azt a bizonyos nyomatékot milyen fordulaton adja le.
#3
Miért ne lenne mindegy? Netán szerinted összehasonlítható egy 100le-s wankel egy 100le-s brushless motorral? Csak mert azonos teljesítményűek?
Nemigazán.
A pdsdi meg az fsi jobban hasonlítanak egymásra szerkezetileg, működésileg mint bármi más. Még a gyártási évük is közel azonos. Tökéletes összehasonlítási alap.
Van egy nagyon egyszerű megfogalmazás is, bár nem túl szakmai.
Most tekintsünk el attól, hogy mekkora a löket, tehát milyen hosszú a hajtókar.
Az égési sebességben van a titok nyitja. A benzin sokkal gyorsabban ég arányaiban. Egyszerűen szólva úgymond rácsap egyet a dugattyúra, az meg a tehetetlenség miatt száguld tovább lefelé.
A gázolaj viszont sokkal lassabban ég, sokkal tovább tolja lefelé a dugattyút a rá ható erő.
Viszont ennek hozománya az is, hogy dízelmotorokat nem nagyon lehet 5000 fölé forgatni, mert egyszerűen nincs ideje már hogy végigérjen az égési folyamat, a benzineseket viszont ezért lehet akár 20.000 környékére is felpörgetni, mert annyira gyorsan lezajlik az égés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!