VW Golf IV vásárlás?
Gondolkozok rajta, kinéztem egy jónak tűnőt, 2001-es 1,6 benzines.
Mit kell tudni a szériáról? Mik a főbb hibalehetőségek? Az első sárvédő rohadásáról tudok csak, de ha a kiszemelt modellen nincsenek ennek külső jelei, akkor elképzelhető, hogy ez belül, illesztési pontoknál stb. helyeken sem rohad még?
Ezen kívül motorikusan és mechanikusan milyen problémás dolgok jellemzőek még rá? (azt tudom, hogy ez már viszonylag réginek számít, nyilván tisztában vagyok vele, hogy elromolhat benne ez az, de úgy egyéb típusra jellemző nagyobb hiba érdekel)
Alkatrészárak aránylag olcsók? (Unixon felesleges volna néznem, úgyis az a legdrágább.)
Könnyen szerelhető típus, amihez alkatrészeket is könnyen találni akárhonnan?
A sárvédőn kívül a küszöb első vége/A oszlop töve a csomagtér kilincse és a tető vonala a szélvédő felett rohad előszőr. Ezeket kell alaposan megnézni. Na meg alulról természetesen.
1.6 16v motor a problémamentesebb, az érdemes keresni az 1.6 8v helyett.
Valamint a klímára érdemes odafigyelni. A kompresszor nem javítható, csak csere. És amikor tönkremegy félő hogy telinyomja szeméttel a hűtőt is. Szóval egyben kompresszor, hűtő, patron, esetleg radiátor csere is esedékes lehet. Bontottat meg nem éri meg felrakni.
Szóval, ha az eladó azt mondja, csak gáz kell bele, azt úgy kell számolni, hogy 100.000 Ft lesz a klíma rendbetétele nagyjából.
Alkatrész nem drága, ami olyan, bontottan hegyekben áll.
Egyébként az unix jó viszonyítási alap. Azzal lehet számolni, hogy egy jobb szerelő élből 20-30%-ot enged az ottani árakból, ha ő rendeli. Szóval kalkulálni teljesen jól lehet vele.
Jó autó a Golf IV, de már öreg, nagyon meg kell nézni mit veszel, mert sok a lerúgott hulladék már.
Köszi a választ.
Egyébként, ha mégse ez a példány lenne, amit kiszemeltem, mennyiért érdemes szerinted nézelődni. A kínálat olyan 300 ezertől 1,5 millióig tart ezzel az 1,6-ossal.
A 600 ezres kategória már vállalható?
Illetve említetted, hogy 1,6 16v a jó motor. Ez biztos? Nekem ismerősöm (igaz neki V-ös Golf van) azt mondta, hogy szerelője megdícsérte, amiért 1,6 8v-t vett, merthogy a nyolcszelepesnek semmi baja, a 16 szepeles meg egy betegágy tud lenni.
Szerintem ahány szerelő, annyi féle nézőpont. Utána tudsz olvasni a neten. A tuti a TDI vagy az 1.8 szívó lenne.
Én 7-800.000 körül gondolkoznék még mindig, de biztos lehet kifogni olcsóbban is jót.
#1
Ugyanakkora kockázat, mint a benzines. Egy fillérrel sem nagyobb. Kicsit drágább, körültekintően kell venni ugyanúgy, de világból kimegy, ha odafigyelnek rá.
Nekem volt TDI Golf IV-m. 140.000 km-t tettem bele 2 év alatt érdemi probléma nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!