Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Golf IV vásárlás?

VW Golf IV vásárlás?

Figyelt kérdés

Gondolkozok rajta, kinéztem egy jónak tűnőt, 2001-es 1,6 benzines.

Mit kell tudni a szériáról? Mik a főbb hibalehetőségek? Az első sárvédő rohadásáról tudok csak, de ha a kiszemelt modellen nincsenek ennek külső jelei, akkor elképzelhető, hogy ez belül, illesztési pontoknál stb. helyeken sem rohad még?

Ezen kívül motorikusan és mechanikusan milyen problémás dolgok jellemzőek még rá? (azt tudom, hogy ez már viszonylag réginek számít, nyilván tisztában vagyok vele, hogy elromolhat benne ez az, de úgy egyéb típusra jellemző nagyobb hiba érdekel)

Alkatrészárak aránylag olcsók? (Unixon felesleges volna néznem, úgyis az a legdrágább.)

Könnyen szerelhető típus, amihez alkatrészeket is könnyen találni akárhonnan?



2020. aug. 13. 17:42
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

A sárvédőn kívül a küszöb első vége/A oszlop töve a csomagtér kilincse és a tető vonala a szélvédő felett rohad előszőr. Ezeket kell alaposan megnézni. Na meg alulról természetesen.

1.6 16v motor a problémamentesebb, az érdemes keresni az 1.6 8v helyett.

Valamint a klímára érdemes odafigyelni. A kompresszor nem javítható, csak csere. És amikor tönkremegy félő hogy telinyomja szeméttel a hűtőt is. Szóval egyben kompresszor, hűtő, patron, esetleg radiátor csere is esedékes lehet. Bontottat meg nem éri meg felrakni.

Szóval, ha az eladó azt mondja, csak gáz kell bele, azt úgy kell számolni, hogy 100.000 Ft lesz a klíma rendbetétele nagyjából.


Alkatrész nem drága, ami olyan, bontottan hegyekben áll.

Egyébként az unix jó viszonyítási alap. Azzal lehet számolni, hogy egy jobb szerelő élből 20-30%-ot enged az ottani árakból, ha ő rendeli. Szóval kalkulálni teljesen jól lehet vele.


Jó autó a Golf IV, de már öreg, nagyon meg kell nézni mit veszel, mert sok a lerúgott hulladék már.

2020. aug. 14. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Köszi a választ.

Egyébként, ha mégse ez a példány lenne, amit kiszemeltem, mennyiért érdemes szerinted nézelődni. A kínálat olyan 300 ezertől 1,5 millióig tart ezzel az 1,6-ossal.

A 600 ezres kategória már vállalható?


Illetve említetted, hogy 1,6 16v a jó motor. Ez biztos? Nekem ismerősöm (igaz neki V-ös Golf van) azt mondta, hogy szerelője megdícsérte, amiért 1,6 8v-t vett, merthogy a nyolcszelepesnek semmi baja, a 16 szepeles meg egy betegágy tud lenni.

2020. aug. 14. 14:06
 3/10 anonim ***** válasza:

Szerintem ahány szerelő, annyi féle nézőpont. Utána tudsz olvasni a neten. A tuti a TDI vagy az 1.8 szívó lenne.

Én 7-800.000 körül gondolkoznék még mindig, de biztos lehet kifogni olcsóbban is jót.


#1

2020. aug. 14. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Enni évesen még érdemes lenne TDI-n gondolkodni? MErt amúgy 1,9 TDI-t is néztem, és amire én használnám, arra jó is lenne, csak ennyi idősen a dízelekről mindenki lebeszél, hogy már túl vannak a félmillió km-en, széthajtották stb.
2020. aug. 14. 14:56
 5/10 anonim ***** válasza:

Ugyanakkora kockázat, mint a benzines. Egy fillérrel sem nagyobb. Kicsit drágább, körültekintően kell venni ugyanúgy, de világból kimegy, ha odafigyelnek rá.

Nekem volt TDI Golf IV-m. 140.000 km-t tettem bele 2 év alatt érdemi probléma nélkül.

2020. aug. 14. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Akkor lehet én is megmerem próbàlni azokat is nézegni. Csak gondolom ott a turbó nagy valószínüséggel felújítás, meg a kettőstömegű is
2020. aug. 14. 15:45
 7/10 anonim ***** válasza:
Miért lenne valószínű a turbó, meg a lendkerék? Ezeket egy autó életében egyszer kell megcsinálni. De nem is nagy összeg egyik sem valójában
2020. aug. 14. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Akkor megnyugtattál, mert emiatt nem mertem eddig TDI-ben gondolkodni. Azt mondták, hogy egy kettőstömegű csere olyan 200 ezer Ft, meg a turbó is szinte ugyanennyi. Azért utánanézek az áraknak komolyabban, mielőtt belevágok, hogy képbe legyek.
2020. aug. 14. 19:42
 9/10 A kérdező kommentje:
Ja, bocsi, hogy ilyen sokat kérdezek, de eszembe jutott még valami: Ha dízelre esne a választás, a 90 lóerős, vagy a 110 lóerős 1,9 tdi a megbízhatóbb konstrukció? A 90-esben úgy tudom nincs kettőstömegű.
2020. aug. 14. 19:44
 10/10 anonim ***** válasza:
Nincs érdemi különbség. Az előélet a döntő. Még PD-t is vehetsz. Az állapotát kell nézni. Nekem 110 lóerős volt, jó volt, hogy 20 lóerő plusz benne volt.
2020. aug. 15. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!