Az alacsonyabb súlypont miatt miért nem építik be "ledöntve" az autókba a motort?
Úgy értem, hogy a dugattyúk vízszintesen járnak, mint a boxernél, csak sima sor 4-es motort építenek be így.
Szerintem ezzel jelentősen lehetne csökkenteni a súlypontot.
A boxer motort mindenki dicséri, hogy mennyire alacsonyan van a súlypontja, nem hiszem hogy pár centit számít csak.
pl.: [link]
Amúgy a Subaru utcai autókba (is) rak boxer motort, ott senkinek sincs baja azzal, hogy nehezen szerelhető.
A rövid motorterű kisautókban a soros elrendezésű motorok jobban elférnek, mint a boxerek, mivel inkább magasak, mint szélesek. A boxermotornak nagyobb motortér kell, mert hiába van alacsonyan, nagy alapterületet foglal el. Ha a soros motort eldöntenéd, akkor máris ugyanúgy nem férne be.
Ráadásul nagyon nehéz hozzáférni, nem úgy van, hogy pl. felnyitod a motorháztetőt és kicseréled a gyertyákat.
A boxermotor előállítása drágább is, ami miatt csak a magasabb árkategóriájú autóknál éri meg.
Köszi a válaszokat!
#5
Igen, ezért gondoltam, hogy a ledöntött soros motor kompromisszum a boxer és a hagyományos motorok között: Nagy hely kell neki, de nem annyira mint a boxernek, olcsóbb a gyártása mint a boxernek, kb. ugyanannyira lent van a súlypontja, és kb ugyanannyira nehezen szerelhető.
Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy van-e valami komoly műszaki oka ami miatt nem alkalmazzák ezt a megoldást.
Akkor nézz utána, hogy a forgalomban lévő utcai autóknak hány százalékát (ezrelékét? tízezrelékét?) teszik ki az általad említett típusok.
És nem véletlenül oly keveset. Nincs rá igény.
Az elso lenyeges szempont a szereles. Aki subarut, porschet vesz az vallalja azt a pluszt, hogy nehez szerelni, de hozza kell tenni, hogy a boxer motorok kozepen a fotengely van. Mivel egy soros motor fotengelye legalul van, az elfektetve vagy nem lesz az autokozep vonalaban a fotengely, vagy igen, de akkor egyik oldalra borzasztoan el kell tolni a motort es akkor a balansz nem lesz jo, nem kicsit ami lenyegesebb mint az alacsonyabb sulypont. Mivel a hengerfej kikerul a motorter legszelere, meg nehezebb lesz szerelni.
A masodik szempont hogy ha elforgatjuk akkor lefele kerul a kipufogo csonk, emiatt forgatas utan mar fel is kell kicsit emelni. Egy sornegynek nagyobb kipufogocsonkja van mint egy hatos boxernek, tehat negy csovet kene ott elbuveszkedni.
Harmadik, ha egy sor negyet elfektetunk es kozepre helyezzuk akkor a fotengely nem lesz egy vonalban a kardannal, mivel minden boxer hatso kerekes, ami a subarunal meg nem gond, mert orr motoros. Tehat akkor azt a fotengelytol a halytast kozepre kell varialni, meg a valto elott. Emiatt megnone a motor hossza ezert vagy elore toljuk el de mar ma is igyekeznek inkabb hatrebb, vagy hatra nyulunk jobban ami az utastertol vesz el. Ha orrmotor es elso kerek akkor szinten a hatrebb vagy elorebb kerult halytast a valto elott vagy utan az elso tengellyel el vonalba kell hozni, ez meg tobb alkatresz.
Ezek persze mind mind kivitelezhetoek de egy ekkora fejlesztes akkora osszeg, hogy uristen. Aztan lehet egy csomo baja lesz meg senki se veszi es minek ha mar ugyis van egy bevalt megoldas a sor negyre? Ennyire a sulypont hollete a kozuton mar nem szamit, ha eros auto kell tudnak csinalni, ha stabil kell, terveznek ala stabil futomuvet. Lehet a vw kifejleszti a fektetett sornegyet rengeteg penzert aztan meg turbositja is hogy eros legyen, aztan mindenki megveszi a sorhat bmw-t mert erezhetetlenul kerult lejjebb a sulypont cserebe a hatalmas fejlesztes miatt amihez modositott padlolemez, elso futomu, becskendezo rendszer, kipufogo rendszer, szivo rendszer es egy vatta uj motor kell baromi dragan adjak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!