Tankoljam inkább a 100-as benzint E11 Corollába?
Ha a 95-össel jársz, a kopogásos égés ellen gyújtáseltolással reagál a kocsi, ez csökkenti a teljesítményt és a fogyasztást is növelheti némiképp.
Más kisebb problémákkal együtt lehet olyan hatása, amit írsz.
De ezt nem az alkoholtartalom okozza.
Simán az alacsonyabb oktán (amin egyébként az alkohol javít).
Trehány benzinkútnál esetleg a benzinben az alkohol sok vizet tarthat magában, az bezavarhat.
Az biztos, hogy nem fog ártani, ha inkább a 100-assal jársz, de nem biztos, hogy érdemes.
Ha az árkülönbözet kifizetése nem gond, maradj nyugodtam a 100-asnál. Ártani nem fog.
Amúgy a Toyota esetén 1998 utáni típusokra garantált, hogy nem okozhat gondot az E10 benzin.
(Kivétel: van két típus Avensisből, ami 2000-2008 közti és abba nem kéne).
Biztos nem a benzin oktánszáma miatt van az hogy gondokat észlelsz
egyszerüen csak valami döglődik az autóban
Az oktánszám a komppresszió tűrést hivatott érzékeltetni
egy 20 éves toyota a 91 es benzinnel is simán elmenne(ha lehetne kapni)
Ugyhogy ne a drága benzinre költsd a pénzed, inkább menj be egy autószerelő mühelybe és nézesd meg az autódat, mi az ami döglődik benne
A karbantartás elég hazsnos dolog az üzembiztonság tekintetében...:)
Teljesen felesleges 100-ast belerakni, csak pénzkidobás. Ezek a Toyoták hibátlanul működnek sima benzinnel, viszont én évente egyszer azért ajánlanék egy tank 100-ast, hogy kitisztítsa a lerakódásokat, amúgy meg felesleges.
Nekem is ilyen autóm van csak 1.6-os(4a-fe). Nekem is rángatott egy ideig(nem a benzintől), vettem egy injektor tisztítót, beleöntöttem, azóta semmi baja. Mindig shell 95-t tankolok bele és úgy működik az autó, ahogy kell. Próbálj 2500-as fordulatnál váltani, mert alatta nem szereti.
Nyugodtan rakjad bele a 100-ast. Szebben fog tőle járni a motor.
MOL-nál ha kiváltod az ingyenes hűségkártyát akkor kb. 10%-al drágább a az evo100, mint az e10.
Fogyasztásban is pár deci visszajön, egy jó kihúzatásnál sem lesz kelletlen hangja a kocsinak.
És amúgy ettől függetlenül néha meg kell hajtani autópályán rendesen hosszabb távon, (min. fél óra). És 6000-ret is kiénekeltetni vele néha.
Meg persze az időben olajcsere bele való olajra.
Látom a lepontozást és nem értem.
- én is leírtam, hogy a 100-asra nincs szükség, de ha a több pénz kiadás nem gond, ártani nem fog.
- leírtam, hogy a 95-ös önmagában nem okozhatja a leírt gondokat, de azokkal az egyéb bajokkal együtt lehet ilyen hatása.
- az alkoholtartalom tényleg oktánjavító (az alkohol oktánszáma 100 feletti).
Szóval miért is van lepontozva?
Valaki nem érti, amit olvas?
Egyetértek, feljebb is húztalak, bár csak 31% lett.
Én nem tapasztalok olyan negatív dolgokat, amiket a kérdező írt, mármint hogy nem megfelelő az alapjárat és rángat váltás után a 95-ös benzinnel, viszont a leírt pozitív dolgokat érzem. Valóban, mintha kicsit jobban menne a 100-assal. Én általában minden 4. tankolásnál szoktam 100-ast tölteni bele.
Nekem azért régebbi konstrukciós motorom van (4AGE), ami jobban bírja az alacsonyabb oktánszámú benzint, lehet hogy ezért nincs gondom vele, annak ellenére, hogy kifejezetten magas kompresszió van a hengerekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!