Érdemesebb 5 éves autót venni 10 éves helyett azon az alapon, hogy az 5 évessel kevesebb baj lesz?
Vagyis az 5 évessel még a drágább árával is jobban jövök ki, mint amit a 10 évesre kellene költeni? Vagy fordítva, jobban megéri a 10 éves, mert kevesebbet kell rákölteni várhatóan, mint a különbözet?
Márkaspecifikus válaszok is érdekelnek, ha márkafüggetlenül nem válaszolható meg a kérdés, mert az egyiknél megéri a másiknál nem.
És az egyszerűség kedvéért tételezzünk fel átlagfelhasználást a két autón, vagyis ugyanúgy használták őket a futamidejük alatt, nem egy patika 10 évest hasonlítunk egy leharcolt 5 évessel.
Tegyük fel, hogy vigyáztak rá.
A dilemma az, hogy érdemes-e több időt szánnom a jó 10 évesek keresésére, vagy inkább a jó 5 évesekre koncentráljak, vagyis ha feltesszük, hogy vigyáztak a kérdéses autókra, akkor az 5 évessel jobban járok-e, megéri-e a felárat.
A 10 éves esetében már az elhasználódás is inkább játszik, a modern autókat általában nem 10+ év használatra tervezik, cserélni kell ezt is, azt is.
Persze lehet hogy ezeknek a költsége eltörpül az árkülönbség mellett.
Az 5 éves autóban kb. 100e km lesz, ami azt jelenti, hogy előfodulhat, hogy még SEMMIT nem cseréltek benne. Nekem most lesz 6 éves az autóm és itt a lista ami nem eredeti benne:
- ablaktörlő lapát
- olaj, olajszűrő, levegő és pollenszűrő
- fékolajat cseréltettem 4 évesen
- gyertyák voltak már 2x
Eredeti még benne: akkumulátor, gumik, fékpofák és tárcsák, összes szíj, vízpumpa, felfüggesztés minden alkatrésze stb.
Tisztában vagyok vele, hogy ezek közül jópár dolgot 1-2 éven belül időszerű lesz cserélni - csak azt akarom leírni, hogy könnyen bele tudsz tenyerelni egy olyan 5 éves autóba, amire 1 éven belül egy jó fél milliót (ha nem többet) rá kell majd költened.
10 éves autónál kisebb az esélye, hogy ezek mind egyszerre (v. rövid időn belül) jelenteznek.
Általában azért adják el 5 évesen, mert akkor már jobban költeni kéne rá.
Én Skoda Roomstert vettem anno 5 évesen. A régebbi nem játszott, mert nem akartam PD-set vagy szívó benzinest venni így lett a CRTDI.
Viszont kellett is rá költeni. Vezérlést kompletten cseréltetni kellett. A kuplung magasan fogott, azt is cseréltettem.
Elöl hátul a féket kb 1 éven belül cseréltettem, mert el voltak kopva. Folyadékok, szűrők cserélve lettek.
10 éves autón valszeg nem egyszerre kell ennyi mindent cseréltetni, mert a tulaja már pár dolgot kicseréltetett.
Úgyhogy én kicsit a 10 éves kocsi felé hajlanék. Főleg, hogy ott simán 40%-al olcsóbb és abból még tudsz költeni is a kocsira ha kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!