Alacsony fordulaton menni a városban?
Sziasztok
Ti milyen fordulaton tartjátok a motort amikor városban 50-nel mentek?
Fater mindig felkapcsol 4-be (~1100-as fordulat)
Én hagyom 3-ban (~1900).
Mennyire egészséges a dízelnek ha ilyen ezres fordulat körül hajtjuk?
50-nél én is inkább hagyom 3.-ban 2000-es fordulaton. 55 km/h-nál váltok 4.-be. Akkor is épphogy 1500 a fordulat. 1500 alatt az én autóm nem nagyon szereti. Annak ellenére, hogy már 1800-as fordulatnál jelzi, hogy váltsak fel. Ezt sokszor felülbírálom.
Egy 4 hengeres motor sokkal jobban vibrál alacsony fordulaton, azaz jobban terheli a kettőstömegűt. Alacsony fordulaton a korom se tud kiégni, jobban lerakódik. Azaz az EGR-nek, kipufogónak, szívósornak se használ. Valamint motorkopás szempontjából is jobb fordulatból gyorsítani, ha esetleg kell, mint alacsony fordulaton nyomatékból. Pedig abból van nekem is 350 Nm, ami nem olyan vészesen kevés.
Ez ugyan benzines, de nekem az automata 1600 körül tartja comfort módban, 2000 körül vált fel.
Sport módban már 3000-4000 körül vált (vagy még feljebb, terheléstől függően, volt már hogy 6000-nél váltott) de érdekességképp a fogyasztás csak marginálisan emelkedett.
HA csak gurul és nem erőlködik a motor akkor jó az 1100 is.
Ha gyorsitani kellene akkor jobb nagyobb fordulaton menni.
Turbódízel, vagy esetleg valami régi szívó? Nem mindegy.
1500-as fordulat alatt tartani csak akkor érdemes, ha nem erőlködik az autó. Nyilván egy 600 newtonméteres nyomatékú duplaturbós háromliteres dízelnek a városi közlekedés is rendben van ezen a fordulaton, mert meg sem kottyan neki. Egy átlagosabb teljesítményű motornak viszont nem. 2000 környékén érdemes tartani, ha terheled.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!