Miért van ez? Én tényleg máshogy nyomom a pedált? Vagy
mit csináljak, hogy ne legyen olyan magas az
átlagfogyasztásom?
Figyelt kérdés
Kb. két hónapja van jogsim!Amióta én vezetem az autónkat a fogyasztás megnőtt, magyarul, még anyukám 800 km-ert megy egy telitank benzinnel én addig csak kb.600-at.
Próbáltam érthető lenni, nem tudom mennyire sikerült)!
2008. nov. 26. 15:13
1/9 anonim válasza:
Nehéz a lábad :)
2008. nov. 26. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
A fogyasztás függ a sebességtől, a gázadás mértékétől (gyorsulás), váltástól (ne hagyd kipörögni), és a hőmérséklettől.
2008. nov. 26. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
igen, szerintem nekem a gyorsulással van a bajom, túl gyorsan belelépek a gázba, vagy ezt nem így kell?
2008. nov. 26. 15:52
4/9 anonim válasza:
Hát akkor valószinűleg az folyásolja be a fogyasztásod! (2. válaszoló)
2008. nov. 26. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
ha a kuplungot lassabban engeded fel, és addig jól lenyomod a gázpedát, ez nagyon meg tudja növelni a fogyasztást.
A másik gond, ha túl alacsony, vagy túl magas sebességi fokozatban hajtasz.
Egy rutinos söfőrt kérj meg hogy ebből a szempontból nézze meg a vezetési stílusod.
2008. nov. 26. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Valószínű nem kapcsolsz időben fel. Az intenzív gyorsítás nem baj, csak nem szabad maxik kihuzatni, meg magas fordulaton tartósan közlekedni.
Milyen autó? attól is függ.
2008. nov. 26. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
A vezetési stílus nagyban befolyásolja egy autó fogyasztását. Ezért van az hogy sokszor nem a gyári adatokat produkálja egy új autó. Egy átlagos benzinessel 1.4-1.6 kb 1200kg-os tömeggel 1500-2500 fordulat közt kényelmesen lehet közlekedni. Sebességváltáskor a kuplungot és a gázt meg kell tanulni finoman összhanban kezelni, hogy szinte észre se lehessen venni a váltást, ami a kocsi élettartamát is javítja.Nagyobb tartományban csak fontos esetben pl. előzéskor kell pörgetni. Mindíg tartani kell egy közepes átlag tempót ebben a ford.szám tartományban. Ha nincs szükség komolyabb fékezésre kapcsolj vissza egy fokozatot és használd a motorféket. Ilyenkor a folytószelep zárva nincs üzemanyag fogyasztás és a fék sem kopik. Ha 2percnél töbet kell várakozni állítsd le a motort. Néhány kis aprósággal komoly litereket spórolhatsz.
2008. nov. 28. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Nekem sokat segített, hogy a kocsiban van olyan mütyűr, ami mutatja, hogy per pillanat milyen a fogyasztás. Itt vettem észre, hogy 1esben, 2esben horror a fogyasztás, ahogy pakolom fölfelé, egyre esik le és figyeltem, hogy mennyire nyomom a pedált. Jó fordulaton, megfelelő pedálnyomással (ami inkább tartás) nagyon szépen le lehet vinni. Egyesből hamar pakold kettesbe, kettesben sose nyomd neki (hacsak nem gyorsulási versenyzel) kb 50 km/h-ig 3as, aztán 60nál mindenképpen 4es, 70től meg lehet 5ösbe rakni. De minden kocsi más, figyeld a hangját. Ja és városban mindig többb lesz a sok stop/start miatt, figyelj előre a lámpáknál, hogy inkább gurulj dugóban, mint rágyorsítva utolérni a másikat, majd ráfékezni, majd megint elindulni. Ettől fogyaszt sokat.
2008. nov. 29. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Amíg az embernek friss a jogsija,addig szereti próbálgatni az autoját,hogy gyorsul,meg ilyesmi.
Nincs ezzel baj,majd idővel bele jössz.
Vagy ha javasolhatom,vegyél diesel autót,az sokkal kevésbé érzékenyebb fogyasztási szempontbol a vezetési stílusra.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!