Olyan dízel motor, amiben nincs kettőstömegű?
A régi, '80-as évekbeli dízelek pont ilyenek. Nem romlanak el, nincs bennük kettőstömegű, némelyik jól is fogyaszt, viszont büdösek, lassúak és hangosak.
Egyébként a 2000-es évek elején gyártott dízelek némelyikében sincs még kettőstömegű. Például a Fiesta, Fusion, vagy a Focus: Ezekhez kapható volt az 1.4 és az 1.6 CDTI, amik nem voltak rosszak, csak ésszel kell használni őket, és normálisan kell karban tartani őket.
“Injektorok, nagynyomású pumpa, régebbiekben adagoló, turbó, újabbakban részecskeszűrő, stb. Ezek egyenként legalább olyan költséges alkatrészek, ha nem drágábbak, mint egy lendkerék.“
Mi??? Egy SDI-ben is, meg egy Saxo/106 féle 1,5 D-ben is? Akkor miért mondják ezekre, hogy megölhetetlen motorok és semmi nem megy tönkre bennük? Az 1,5 D-t pl. komondottan dicsérni szokta Becsületesnepper is.
1997-ben harangozták be a közös nyomócsöves dízelt, talán 1999-ben a PDTDI-t. A Saxo/106 még nem kettős tömegesek, se a 206-os első szériásai. A VW-nál a Polo Classic ment nagyon SDI-vel, néhány Skoda Fabia-nak is jutott, sőt a Felicia is kapott még sima dízelt a VW Golf III-ból. A Renault 1. szériás Mégane-ja is sima dízel.
Tehát ez az időszak a vízválasztó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!