Bmw e60 535d váltó olajcsere milyen összegre kell gondolni?
Hallottam azt is, hogy ha nem tudom volt e cserélve előttem akkor jobb ha nem is cserélem?
Valamint cserekor olajteknő/szűrő egyben cserélődik?
Ha nem tudod hogy mikor volt cserélve akkor pláne hogy érdemes cserélni.
Nem horror ár, akinek ilyen kocsira telik simán ki tudja fizetni.
"Valamint cserekor olajteknő/szűrő egyben cserélődik?"
Ajánlott
Egyébként az ára pedig, 7 liter váltóolaj + a szűrő + a teknő + munkadíj.
Automata?
Én 2 hónapja voltam egy hármas TT-vel, 120 volt, ebből kb. 15 volt a munkadíj (márkaszerviz), 5,7 L váltóolaj kellett bele.
Ha nem tudod, mikor volt cserélve, arra azért mondják helytelenül, hogy akkor inkább már ne is cseréld, mert az új olaj előhozhatja belőle a dzsuvát. Viszont ilyenkor ugyanúgy kellene cserélni, csak egy átmosással együtt.
"120 volt" mi a franc került ennyibe?
Én magamnak cseréltem két autón. Olaj + szűrő + leerestzőcsavar tömítés ára van benne. Azaz egyiknél csak olaj, mert szűrő beépített és nem cserélhető (csodás tervezés).
Van nivópálca a váltóolajnak? Mert ha igen, akkor nézd meg milyen színű; ha szép piros, akkor ne cseréld, ha korom fekete akkor ne. Kettő közötti állapotban viszont érdemes cserélni.
Ami előfordulhat, hogy csere után csúszik a kuplung. Ebben az esetben vagy nem raktál bele elég olajat vagy kuka a váltód.
Ha már bizonytalan a váltó állapota, akkor nem érdemes teljesen lecserélni az olajat. Inkább csak engedd le az öreget és töltsd fel újal. Ilyenkor több liter benne marad a régi folyadékból, de csökkented annak az esélyét, hogy utána csúszik a kuplung.
120.000 ez a reális ára. Igen, olajteknőt is cserélni kell + 7 liter olaj. Nem úgy működik, hogy leeresztem az olajat, csavart vissza és oldalról betöltöm a friss olajat (Suzukiban, Daciaban, Ladában lehet így működik). Garantáltan a kukában lesz a váltó.
Olajat leengedni, olajteknőt leszerelni, féktisztítóval alaposan lemosni, alaposan levegővel kifújatni. Utána jöhet az új olajteknő. Szintig feltölteni olajjal, beindítani a motort. A ZF hivatalos oldala percre pontosan meghatározza mikor mit kell csinálni, lépésről lépésre. Kapcsolni a fokozatokat. Motor leállítani, meg kell mérni a váltó hőmérsékletét X C° - on lehet csak ismét utána tölteni. Megint járatni a motort X percig, hőmérséklet ellenőrzés, utána ismét olajszintet ellenőrizni. Nem úgy működik, hogy csak nyakon öntöm az olajjal, aztán jól van az úgy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!