A motoroknál nézik a köbcentit és a lóerőt?
Az 50ccm^3-s motoroknál nincs műszaki vizsga (mivel ugye rendszámuk sincs). Nem kell gépjárműadót sem fizetned, csak a biztosítást.
Közúti ellenőrzésnél pedig nem foglalkoznak ezzel (nem is tudnák megmérni), max azt megnézi, a rendőr, hogy a blokkba az van-e beleütve, hogy 49cc.
Szerintem nincs ilyen megkötés, hogy 5,5 lóerősnek kell lennie. A KRESZ ezt mondja:
Segédmotoros kerékpár (AM kategória)
a) kétkerekű típusnál a motor:
-hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében,
-vagy folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében
-és tervezési végsebessége max. 45 km/h és saját tömege legfeljebb 350 kg
van lóerő és köbcenti korlát az smkp-bál. De ha mondjuk egy simsont felreszelsz 9 lóerőre (Amit még stabilan bír egy simson) akkor gyakorlatilag a kutya nem foglalkozik veled, gyorshajtás büntetést kaphatsz, de nyilván rendszám nélkül autóútra/autópályára nem mehetsz fel.
Egy Aprilia rs 50 már mondjuk A1 kategória, azt ismerik is itthon a rendőrök, nem járnék vele SMKP-ként.
Ha rájön a rendőr, hogy tényleg nagyon felvan pöckölve a simson akkor lehet enyhítő körülmény ha mondjuk van A1 kategóriád.
Nekem van egy Simson Starom, leszeretném rendszámozni a télen és egy könnyű, kb 7 lóerős tuningot rátenni. De ez már A1 ketegória, ez nem olyan mint az autóknál, hogy nagyobb a turbo és ugrik a forgalmi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!