Ha nem csak erőt, de csendes utasteret szeretnék csak a prémium játszik?
Szeretném a 90 lovas szivo benzint valami erősebb turbóra cserélni olyan 130 ló körül.
Viszont ez a hangos kipufogó meg csattogtatás nem kell.
Octavia 1.8T mennyire csendes mondjuk pályán?
Octavia egész csendes.
Ha ez számít neked, akkor gumi vásárláskor nézd meg a zajszintet, sokat számít.
Igen, nyilván a prémiumautók egyik ismérve, hogy csendesek.
Ellenben sokkal többet számít tapasztalataim szerint a jó gumi. Rossz olcsó gumival a prémiumautóban is hallani fogod a gördülést, ezen a téren jó gumival olcsóbb autóban is mérséklődik a gördülés - nyilván a szélzaj, motorhang adottság, azzal sok mindent nem tudsz kezdeni.
Az Octaviából te melyiket nézted ki? A modern Octaviák hangszigetelése egész jó. Nyilván nem Audi, de jó. Csak ezért drága prémiumot semmiképp ne vegyél.
Köszi mindenkinek!:)
Igazából nekem az autó használati eszköz ami persze nem jelenti azt, hogy fillérbaszósan majd meglesz csináltatva módon használom.
Ha valamit cserélni kell kicserélteten, viszont szeretek a realitás mezején maradni csak azért, hogy legyen egy logó az autón azért nem fizetek 2-3x annyit.
130 ló kb azt mondom elfogadható már számomra.
Ezért is gondoltam a Skoda-ra mert anno a 2000es évek elején volt egy 1.4i Fabiank azzal sose volt baj.
Na szóval olyan 2 milla környékén szánnék rá.
Nem kimondottan Skoda a cél hanem csak példa volt.
Ha tudtok ezért az árért viszonylag erős, benzines, csendes, komfortos autót akkor ne tartsátok magatokban:)
2 milla környékén már lehet kapni ilyesmit, csak nem kéne.
Én elengedném a turbós autót ennyiért, a korai downsizing-beli turbós motorok nem voltak azért még túl jók, a mai napig sem azok. Vagyis de, amíg garisak. Utána jön az orosz rulett, hogy vajon mikor kokszosodik el, vajon visszahűtötte-e a turbót az eddigi tulajok mindegyike leállításkor, vajon az olajcsere periódusról mit gondoltak, stb, ráadásul alapvetően sem bírnak ezek már annyit megfelelő karbantartással sem, mint egy régi szívó technika. Merthogy ezeknél jellemzően túl hosszú olajcsere periódusok voltak megadva, amik egyszerűen nem jók, hosszú távon megöli a motort, ha aszerint cseréled.
Én egyszerűen nem tudok ennyiért semmilyen nagyobb (azaz csendesebb, kényelmes) autót ajánlani jó szívvel, mert csak annyi idős jön ki, ahol a valós kilométer, eddigi karbantartás, használat módja mind erős kérdőjelek, úgyhogy mondok inkább 1-2 megbízhatóbb szívó benzines alternatívát, ami elég jó erőben van ahhoz, hogy egy 130 ló körüli turbóssal tudja tartani a lépést.
1) 2008 körüli Honda Accord, pl. a 2 literes benzinessel (ez már 155le).
Nem véletlen tartja jól az árát, megbízható, jó autó, általában jól felszerelt. Ennyiért ebből azért jól nézd meg, mit veszel, ez az ársáv felső-közepe, de simán ki lehet fogni jót.
Van 2,4 literes is, ami már tényleg izmos, de azokat kicsit drágábban adják, abból nehezebb jót kifogni ennyiből, és az már azért érezhetően többet is fogyaszt.
2) Szintén 2008 körüli Toyota Avensis. Van belőle 1,8-as benzines 129 lóerővel, ez azért még nem egy erőgép, mindenre elég, de egy hasonló teljesítményű turbósnál gyengébb nyomatékban, és főleg kisebb tartományban adja le a teljesítményt. Így ebből is a 2 literes, 147 lovas motor lehet a befutó.
3) Skoda Octavia II a 2.0 FSI motorral. Az is kokszosodni tud, mert közvetlen befecskendezéses, de legalább a turbó nem rizikófaktor.
150 lóerőt tud, elég kellemes motor.
Ezektől mind olyan 9-10 liter közötti városi, 6-7 literes országúti, 7 liter körüli autópályás fogyasztást lehet várni. Turbós 130 ló körüli motorok, mondjuk egy korai 1.4 TSI ennél 1-2 literrel kevesebbet kér mindenhol, de a szervizben bőven visszajön az a 600-700ft/100km spórolás, hidd el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!