A 10-15 éves Porchék miért olyan “olcsók”?
Előre jelzem, nem pistike vagyok, aki Lámbordzsinit meg Ferrárikat akar venni, csak nézegettem használtautón, hogy a régebbi Porsche Cayanne terepjárók pl. alig tartják az értéküket. Egy 2010-est már 6,5 millióért meg lehet venni. Ennyibe kerül majdnem egy hasonló korú Q7, X5 stb. Ez egyébként drágább fenntartású, mint egy Merci, Audi, BMW?
2004 körüliek meg már 2,5-3 millióért vannak.
Előző..
Igazad van sajna így van!
Semmi sem az aminek látszik vagy nėven nevezik.
Meg hát a VW az fordításban annyit jelent nėpautó.
A porschėnak meg mint olyan ,elit felsőkategóriás autónak kėne hogy legyen.
"De nem 2 tonna műanyagból!
Elérhető darabokat 15 milliós kategóriában? Ilyen nincs.
A legolcsóbb Porsche szerintem jelenleg a 718-as Cayman, annak az alapára is 18 millióról indul. Ha ott bepipálsz néhány dolgot, felmegy az 25-re is.
A Panamera, meg Cayenne az meg 25-30 ról indul...
Továbbá: Lehet itt fikázni, hogy a Porsche (VW) hogy meggyalázza a márkát, mert nem csak sportautókat gyárt mostmár. És ezek nem igazi Porschék... Valahogy ezt a Porschénál nem így gondolják :D. És képzeljétek el, egyik autógyártó sem a két szép szemedért gyárt autót. Mindegyik a pénzből él, és a profit hajtja őket. Nézzétek meg, hogy az ÖSSZES mondjuk 2019-es Porsche eladásoknak hány %-át teszi ki a Cayenne+Macan+Panamera. Szerintem nagyjából 80-90-et. Ha ezeket a típusokat nem forgalmaznák, kis túlzással csődbe mehetne az egész cég... A Cayenne, Macan, Panamera eladásokból becsordogáló pénzből fejlesztik az olyan sportkocsikat, mint a 911 GT3 RS, meg a többit. Mert hogy ezekből a sportmodellekből az éves eladott 5000 darab lószar pénzt nem hoz a Porschénak, abban szinte biztos vagyok.
Egy évben több SUV-ot adnak el, mint ahány "rendes" 3 ajtós sportautót ÖSSZESEN.
És a Porsche nem hülye. Felismerte ezt 2000-es évek elején, hogy bizony trendi a SUV, és viszik mint a cukrot. És viszik is a mai napig. Hülye lenne nem gyártani olyan kocsit, amiből egy évben többet tudnak eladni, és több pénzt hoz, mint a sportmodelljeik összesen.
És ugyan ezt elkezdte belátni a többi gyártó is, amire 20 éve egy kanyi garast nem tettél volna, hogy valaha városi terepjárójuk lesz. Lamborghini, Rolls Royce, Bentley, Aston Martin, Maserati... Ma már mindegyiknek van SUV modellje. És viszik.
És hidd el, hogy ezeke a SUV modellek máshol is nagyon megtolják az eladásokat, ugyan úgy, mint a Porschénél a Cayenne vagy a Macan.
Mégegy példa: Lamborgini 2019-ben 8205 autót adott el. Ebből nagyjából 5000 Urus volt. ÖTEZER!! Az hatvan százalék! Hát hülyék lennének nem gyártani ilyeneket.
Gyakran elfelejtitek, hogy ezek az autógyártók nem jótékonysági szervezetek. És főként nem az határozza meg a modellpalettát, hogy húú majd sok ember mit fog gondolni róla. Kit érdekel? Ha mocskosnagy pénzeket és darabszámokat produkálnak vele, a Porsche (meg a többi gyártó) pont le fogja szarni, hogy mit gondolnak róla. Mert nem abból van pénze, hogy te mit gondolsz a márkáról. Hanem abból aki elmegy, és megveszi.
És nem gondolom, hogy attól mert behoztak "hétköznapibb" modelleket a Porschénál, kevésbé lenne jó sportautó gyártó.
Szervusztok! Mint egykori többszörös Porsche tulajdonos, engedjétek meg, hogy belevaúzzak az értekezésbe :)
A Porsche autómárka, mint ismeretes, az egykori birodalmi autókonstruktőr, Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche nevéhez fűződik. Apuka megcsinálta a népautót, a Volkswagent, de a háború után az akkor még ifjú fiatalabb Porsche, Ferry, szeretett volna egy sportkocsit. De nem tetszett egyik megvehető modell sem, így úgy gondolta, hogy majd épít egyet magának, elvégre mégiscsak szakmabeli család sarja. Ez lett, amúgy a Porsche Mérnöki Iroda sorrendben a 356. terve alapján a Porsche 356, ami először egy Bogár alvázú, zömében VW alkatrészekből épülő, de középmotoros, kétüléses nyitott roadster volt. A "Boxermotor" és a "Roadster" szavak mozaikából alkotott "Boxster" néven évtizedekkel később, az őskorig visszanyúlva egy sikeres típust kreált a Porsche a kilencvenes évek második felében. Maga a széria közben kicserélődött, átterveződött, de a lényeg és a fantázianév megmaradt és a Porsche tulajok egyik szívecsücske lett. A 356-osból később farmotoros 2+2 üléses kupé és kabrió lett, meg 2 üléses Speedster is. Ezt váltotta le a legandás 911-es, ami ikonikusan megegyezik magával a Porsche legendával. A 911-es széria lett minden idők legikonikusabb Porsche márka szimbóluma.
A fentiekből kiderül, hogy ez egy manufaktúrális, tradicionális kis családi vállalkozás volt, alapvetően kicsi példányszámokkal. Mármint a mai értelemben véve.
Amikor különféle trendváltozások és válságok nyirbálták a cég amúgyis kicsi eladásait, új ötletekre volt szükség. A nagy megújulás jegyében volt 1996-ban a Boxster, ami akkor nagyon modern, korszerű autó volt ám visszanyúlt a gyökerekhez. A Porsche rájött, hogy pénzes vevőket kell bevonzani, nem csak párásszemű rajongókat. Innen egyenes út vezetett a SUV irányába. Ők maguk is azt vallották és talán vallják, hogy a tömegmodellek pénzügyi forgalma teremti meg az alapot az amúgy "igazi Porsche" autók fejlesztéséhez.
Node válaszoljak a kérdésre is: többen rátapintottak a lényegre, hogy a Porsche divat-tömegmodelljei nem képviselnek akkora értéket, mint az exkluzívabb sportkocsik. Ez tükröződik abból, hogy pl egy Cayenne S vagy egy Cayenne Turbo lényegesen drágább volt újonnan, mint a korabi Boxster, aztán 23 éves Boxsterek 3,5-4 millától indulnak, a Cayenne-k fiatalabb és újan drágább mivoltuk ellenére lényegesen olcsóbbak. A Cayenne, Macan, Panamera sorozatok nem egzotikus sportkocsik, csupán drága prémiumautók. Értékvesztésük is hasonló. Mint az Audi, BMW, Mercedes esetében is. Tehát a használt árak tükrözik egyfelől a kereslet-kínálat arányát, a fenntartási költségek miatti keresetlenséget egyaránt. Pl egy légrugószett egy Cayenne-hez egy másik autó ára. A fogyasztást én azért nem hozom fel, mert a fogyasztás az egyetlen olyan paraméter, ami előre tudható és kalkulálható. Nem az a baj, hogy egy Balaton odavissza egy huszas, mert ezt tudjuk, a baj az, amikor bekakkant egy légrugó, vagy egy klímakompresszor, vagy bármi egyéb. A navigáció is szeret elromolni. És ezek nagyon drága mulatságok, amit nem szívesen költ senki sem egy 15 éves autóra.
Aztán a keresettség, típushibák miatt az árak nagyon szignifikánsak az oly egzotikus 911-nél is. Az első vízhűtéses széria, a 996-os pl a legolcsóbb 11es, mert a formáját sem szeretik és ott sok motorhiba fordult elő. Az azt megelőző utolsó léghűtéses 993 nevű széria meg igazi vintage lett. Szinte újárban adják őket, pedig 25-26 évesek. Na azok befektetésnek sem utolsók.
De ahogy a profit miatt (érthetően) felhígult modellpaletta mutatja, minden Porsche szériának megvannak a sajátosságai. Árban is. Érdekesség: a kilencvenes években lesajnálták a 924-est, ami 2 literes orrmotoros vízhűtéses autó volt, esetlen formával és gyenge teljesítménnyel, ám ma kezdik felfedezni és kúszik fel az ára. No ez a Cayenne esetében nem prognosztizálható ennyire biztosan. A Taycan-t meg nem ismerem, nem az én világom, most idén még a kovid előtt voltam kint Stuttgartban a Porschénél is, láttam személyesen Taycant, szép autó, de nekem nem Porsche.
Üdvözlettel egy egykoron 4szeres Porsche tulajdonos, a Porsche Club Pannonia alapítótagja és egykori első elnöke.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!