A 10-15 éves Porchék miért olyan “olcsók”?
Előre jelzem, nem pistike vagyok, aki Lámbordzsinit meg Ferrárikat akar venni, csak nézegettem használtautón, hogy a régebbi Porsche Cayanne terepjárók pl. alig tartják az értéküket. Egy 2010-est már 6,5 millióért meg lehet venni. Ennyibe kerül majdnem egy hasonló korú Q7, X5 stb. Ez egyébként drágább fenntartású, mint egy Merci, Audi, BMW?
2004 körüliek meg már 2,5-3 millióért vannak.
Nincs semmi olyan tényező, ami miatt ne vesztenének az értékükből ugyanúgy, mint bármilyen más autó. A limitált szériás darabok szokták tartani az árukat (nem stabilan, de nem feltétlenül veszítenek az értékükből hosszú távon), de ezek általában sportautók, Porschéből pedig amúgy is futószalagon pumpálják ki az új darabokat, az egyetlen ok hogy nem tömegautó, az a magas ár.
Meg eleve egy SUV-n mi tartsa az értéket. Mostanra az egyik legátlagosabb autóforma, dákótól kezdve a lambóig van mindenből SUV. Teljesen közönséges, semmi különleges nincs benne, ami tartaná az értékét.
15 éve a Porsche Cayenne = VW Touareg, és szerintem még ezekre is igaz.
Ok, erősebb, de akkor is.
A kutyának se kell, mert iszonyú sokba kerül.
És akkor van egy lefingott valamid csak.
Borzalmasan drága szervizelni. Ezért ennyire "olcsó".
Az ilyen SUV-ok semmit nem tudnak azon kívül, hogy magasan ülsz, masszív, és hogy sok benne az extra.
Na most ezekben a sok extra már kezdi elkérni az árát: mennek tönkre, alapból sem korszerű már egy 10 éves infotainment rendszer. A bonyolult technika a motorokban, futóművekben is jelen van, ezek is egyre inkább elkérik az árukat. Ezért vesztenek ennyit. És igen, kicsit azért még egy X5-nél, Q7-nél is drágább a szerviz ezeknél, mert Porsche, kicsit azért magasabban pozicionált név.
Mert egy 15, lassan 20 éves autó mennyi legyen?
Ráadásul nem kapkodnak ezekért. Kevés a jó állapotú. Senki nem akar ilyet venni. Relatíve olcsó, igen. Tényleg 2-3 millióért be tudsz ülni egy 15 éves Cayennebe. De a fenntartása alig ha lett olcsóbb, mint új korában, és indokolatlanul sok az autó (jelenlegi) piaci árához képest. 2 milliós kocsi, aztán bármikor beficcenhet egy milliós szerviz. Annó amikor 30-40 millió volt újonnan, azoknak nem számított, akik kicsengették a teljes árat. De a szervizelés, alkatrészárak, és fenntartás az újkori árhoz van belőve, nem a mai 2 millióshoz.
Még akkor is drága, ha épp nincs elromolva semmi. Gumik, biztosítás, tankolás, fékeket is csipegeti, meg ezekben nem 30 ezrenként cserélsz olajat. Szóval na. Relatíve drága, ahhoz képest mint amennyit az egész kocsi ér.
De meg van, hogy manapság javarészt kik veszik ezeket a használt 15-20 éves Porschékat, X5-öket, stb... Ilyen kamugengszterek, akik sok pénzt akarnak mutatni.
Az a baj ezekkel az autókkal ,hogy nincs mögötte semmi csak egy hangzatos emblėma.
Ugyanannyit tud ,mint bármelyik másik alsóközėp kategóriás autó. Meg egy marėk Ic..
A rėgiekbe bele volt legalabb tolva a technológia ės az anyagminősėg. Ės nem azėrt cserėlte le a tulaj mert ne felelt volna meg hanem pusztan mert kijött az újabb verzió.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!