Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik erősebb? Pl. típus...

Melyik erősebb? Pl. típus azonos autó, vagy egyforma tömegű autó csak az egyik mondjuk 250 le turbóval, míg a másik csak szívó és szintén 250 le?

Figyelt kérdés
Lényeg hogy turbóval szerelt vagy anélküli erősebb, és miért?

2020. júl. 25. 13:46
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Gondolok pl. gyorsulási versenyekre, melyik előnyösebb meg ilyenek.
2020. júl. 25. 13:47
 2/11 anonim ***** válasza:
Egyforma erősek akkor.
2020. júl. 25. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
A csúcsteljesítményük azonos. Ennél többet nem lehet kihámozni a kérdésedből.
2020. júl. 25. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
A turbós nyomatékosabb lesz és sokkal hamarabb megjön az ereje, míg a szívót végig kell forgatni.
2020. júl. 25. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Pontosan ugyanolyan erős, már ha az "erősséget" arra értjük, hogy a motor jellegmezőjének legnagyobb teljesítményű pontján, hány kW leadására képes. Csak a valóságban senki nem ezen a teljesítményen autózik, kivéve az autóversenyzőket, akik gyakran megközelítik ezt a területet. Sokkal többet számít a teljesítménygörbe alakja, hogy alacsonyabb fordulatszámoknál hogyan alakul.


Ha ráraknál egy CVT váltót, és kizárólag azon a munkaponton járatnád, ahol mindegyik 250 lóerőt lead, hajszálpontosan ugyanúgy gyorsulna mindegyik. Egy profi versenyző egy manuális váltóval ennek a pontnak a közelében tudja tartani a motort, így ott sokkal előnyösebb, ha az utolsó lovat is kisajtolják a motorból, mert a vezető megoldja majd a többit. Cserébe lesz egy vezethetőségben pocsék autó, nagyon hirtelen felépülő nyomaték és teljesítménygörbével. Egy hétköznapi autóban ez közel sem ideális. Ezért gyakran mesterségesen visszafogják a motort, vagy a töltetcserét úgy optimalizálják, hogy létrejöjjön egy szélesebb fordulatszámtartomány, ami már relatív nagy teljesítményt garantál. Ez egy átlag kéziváltóhoz (vagy nem CVT automatához is) és egy hétköznapi vezetőnek ideálisabb.

2020. júl. 25. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

A turbós benzinmotorok alacsonyabb fordulaton elérik a teljesítmény maximumot, és azt elektronikusan szabályozva ki is tartják majdnem a végéig.

A turbós jobban fog gyorsulni pl autópályán, mert szélesebb tartományban ad le nagy teljesítményt.

A gázreakciója viszont a szívónak lesz jobb, emiatt jobban vezethető. És a hangja is szebb.

2020. júl. 25. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

A 0-100 sprint hibahatáron belül azonos lesz, ha mindkét sofőr tudja, hogy ez egy versenyhelyzet és a autó csúcsteljesítményét kell előcsalogatni és feltételezzük hogy a váltók is ugyan olyan áttételezésűek.

Viszont a mindennapi használatban a turbóst fogod kellemesebbnek érezni a nagyobb nyomatéka miatt. Mert ugyan ahhoz a városi forgalomban elért gyorsuláshoz nem kell 6000-rel üvöltő motorral közlekedni, csak 2500 körül rálépsz a gázpedálra. Előzésnél sem kell feltétlenül visszaváltani, csak szintén nyomsz egyet a jobb lábaddal. Rugalmasságban biztos, hogy a turbós a jobb. Alacsonyabb fordulaton, ahol az ember 80%-ban használja a mindennapokban a relatív teljesítménye magasabb lesz.

2020. júl. 25. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

#7: azért egy 250 LE szívót sem kell 6000-ig forgatni egy városi gyorsításhoz :))

Azok nem 1.6-os motorok...

2020. júl. 25. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#8: egy 250 Le-s 4 hengeres (bár igaz, ez valóban nem volt feltétel) szívó hol adja le a teljesítménymaximumát? Én sacc/kb 5000-6000 környékére saccoltam. Valahol 6000 körül váltanám el, hogy ne essen nagyon vissza a fordulat következő fokozatban sem.

Nincs pontosan ilyen autóm és mivel a kérdésben nincs konkrét típus megjelölve, ezért nem kezdtem el bújni a jelleggörbéket. Azt gondolom, hogy szívó benzines motornál nem lőttem nagyon mellé, még ha 250 Le csúcsteljesítményről is beszélünk. De ha mégis és már 3000-nél leadja a 250 lovat (én még nem találkoztam ilyennel, de ez nem zár ki semmit), akkor elnézést kérek, hogy nem voltam elég körültekintő és a válaszban nem tértem ki erre az esetre is.

Én magam egyébként egy 200 Le-s turbós benzines autóval rendelkezem. Ez 1700-as fordulaton már eléri a kerek 300 Nm-es csúcsnyomatékát és 4700-ig kitartja, csak utána esik. A teljesítménye még ennek is 4700-5500 közötti fordulaton éri el a maximumot. Nem hiszem, hogy egy szívó benzines hasonló 200 Le-vel, pláne ha 4 hengeres, 1700-as fordulat alá be tudna menni nyomatékmaximummal és 4700 alá teljesítménymaximummal. De lepj meg! Tudsz ilyen konkrét típust mondani?

2020. júl. 25. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#9: teljesem igazad van, én vagyok egyébként a 6-os is. Tisztában vagyok vele, hogy a turbós motor szélesebb tartományban tudja a teljesítménymaximumot.

Csak azt akartam jelezni, hogy a 250 LE már szívóban sem az a kategória, ami bármilyen közlekedési szituációban gyengének bizonyulna, kis fordulaton sem.

A turbós motort sem érdemes egyébként kis fordulaton padlózgatni, hamar véres lesz a torka tőle. Az is nagyobbat lép, ha visszaváltasz...

2020. júl. 25. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!