Egy Honda Dionak a karburátorát hogy kell megtisztítani? Ill. Mennyire nehéz?
Szia!
Bármit meg lehet javítani, a lényeg, hogy érdemes-e?
Biztosan hallottál már gazdasági totálkárról, ami azt jelenti, hogy például egy baleset után a jármű gazdaságosan nem javítható.
Megveszel egy autó roncsot 100 000.- ért, ráköltesz egymilliót mire újra tökéletes lesz, és kiderül, hogy csak ötszáz-ezerért lehet eladni.
Magyarul, kidobtál az ablakon 600 000.- forintot.
De nézzük a Te esetedet. Úgy tippelem, fiatal srác vagy, tehát nem vet fel a pénz, ezért érdemes átgondolni, hogy mire költöd.
Én először azt nézném meg, estek-e, karamboloztak-e a robogóval, és mekkorákat?
Csúszásnyomok, idom törések, repedések nem kizáró okok, viszont ha a váz el van hajolva, meg van csavarodva, az első villák el vannak görbülve, akkor már felejtős a gép.
Ezeknek a javítása drága. Sok olyan dolog is sérül ilyenkor, ami nem látható, és csak használat közben derül ki, hogy még ez is rossz, az is rossz.
A második a blokk lenne, de ha karbi tisztításról kérdeztél, akkor gondolom nem is lehet beindítani a robogót.
Ez már reckír, de egy új hengerszett, esetleg új hajtószíjjal nem olyan horribilis összeg, ez még beleférhet.
Harmadszor az általános állapot.
Itt meg a sok kicsi sokra megy tétel dominál.
Ha le van törve a tükör, görbe a fékkar, szakadt az ülés, töröttek a lámpák, simára vannak kopva, vagy elöregedtek a gumik, stb. stb. ezeket mind megvenni és kicserélgetni, már komoly összeg.
Gondoljátok át az ismerőssel, hogy mennyiből lehetne talpra állítani a gépet, illetve mennyiért lehet hasonló, de jó állapotút kapni, és meglátjátok érdemes-e belevágni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!