Egy valóban hozzáértő személy a kereskedésben is meg tudja mondani hogy érdemes-e mevenni az autót?
Tehát olyan emberről van szó aki valóban ért az autókhoz, nem pedig csak azt mondja.
Elég ha eljön megnézni a kocsit a telepen, esetleg elvisszük próbakörre, vagy van olyan amit csak egy autószervízben lehet egy autón megnézni?
1. meghatározod, mely funkciókat kell kielégítsen az autód
2. a funkciókhoz és a pénztárcádhoz megpróbálsz márkákat és típusokat választani
3. megnézed a típushibáikat a fórumokban, ez alapján szűkítesz
4. kiválasztasz egy pár autót, amik szóba jöhetnek, egy napra felbérelsz egy hozzáértőt, aki veled megy megnézni a kocsikat
5. ott a helyszínen nem döntesz, hacsak nem valami nagyon-nagyon jó kocsit nem találsz
6. du. a hazaút előtt döntesz, hogy melyiket veszed meg, és hazafelé megveszed
Természetesen ha nagy értékű az autó, akkor jobb szervizben felméretni a hibákat. Inkább 20E a felmérésért, mint 200E a javításért, ugye.
És bele kell nyugodni, hogy valamennyi kockázatod még mindig marad.
A kereskedésben is szerintem ugyanazt meg lehet csinálni, mint egy autószerelőnél. Fényezést be tudod mérni (egyszerű olcsó eszközzel) hogy hol milyen vastag, volt e fújva bárhol az autó (ez általában azt jelenti hogy törve vagy legalább meghúzva volt). Ha fújva volt, meg tudod nézni a csavarokat amik tartják az alkatrészt (pl sárvédő v ajtó) hogy meg van e karcolva a csavar feje, ebből tudsz arra következtetni hogy levették-e az elemet és úgy fújták le (esetleg cserélték) vagy csak valami apró hiba volt amit a helyén tudtak kezelni.
Alá be tudsz nézni, hogy rozsdás-e. Csomagtartóban szintén fel tudod emelni a kárpitot, hogy rozsdás-e. Lengéscsillapítókra rá tudsz támaszkodni egy picit, hogy rugózik. Féktárcsákat látod. Olajat meg tudod nézni tiszta-e. Beindítani be tudod (figyelni kell rá hogy ha már meleg a motor amikor odaérsz akkor a kereskedő valószínűleg járatta előtte, mert pöccre nem indul vagy csak nehezen), hallod a hangját, szépen jár-e, vagy esetleg kopog, zörög. Belül az gombokat ki tudod próbálni, működik-e minden, a fények, légkondi, extrák, etc. Végig kell nyomkodni mindent. Üléseket, belsejét látod, mennyire van szétülve, lelakva. Gumikat szintén látod, hogy milyen állapotban vannak.
Elviszed egy próbakörre, megnézed hogy gyorsul, fékek jól fognak-e, ha egyenesen mész és nem fogod a kormányt akkor húz-e az autó bármerre, etc., egyáltalán milyen érzés vezetni, úgy érzed hogy egyben van az autó vagy szét akar esni.
Ha ezeket végig nézed és pozitív az összkép akkor lehet vinni szerintem nyugodtan. Ha meg negatív az összkép, akkor az is marad, tök mindegy hogy szerelő átvizsgálja-e. A motorba meg úgy egyáltalán az alkatrészekbe amúgy se lát bele, ha csak szét nem szedeted vele 50e+ munkadíjért, amit nyilván nem csinálsz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!