Friss jogsim van manuális autóra, holnap mégis autómatát kell majd vezetnem. Mire figyeljek oda kifejezetten?
Arra figyelj, hogy a bal lábaddal nehogy véletlenül belenyomj a fékbe, amikor kuplungolni akarsz.
Egyébként gyerekjáték a vezetése. D-ben előre megy, R-ben hátra, ha leparkolsz P-be rakod, ennyit kell tudni.
Bal lábbal ne érj a pedálhoz, a féket és a gázt is jobb lábbal kezeld.
Friss jogosítvánnyal talán még nincs erősen berögzülve a váltás, azt inkább rutinos vezetőktől látom, hogy ösztönösen nyúl a váltókar felé, és csak az utolsó pillanatban kapcsol, hogy automata, nem kell sebességet váltani.
Forgalmi okokból megállás esetén nyomod a féket, marad D-ben a váltó, kivéve, ha több perces várakozásra kell számítani (ami azért ritka, nem jellemző)
“Mennyire lesz nehéz a váltás, vagy simán menni fog? “
Benyomod a féket, berakod D-be, felengeded a féket, nyomod a gázt és megy. Nagyon egyszerű. Arra figyelj hogy a bal lábadat ne használd, csak a jobbat.
Meg lehet szokni, hogy a bal lábat nem kell használnod :-)
Azért nem ajánlott a bal lábbal a féket kezelni, mert azzal a manuális váltóson a kuplungot kezeled, és, ha az automatán azzal lépsz a fékre, az sokszor durván sikerül - azt is meg lehet szokni, tanulni, de nem ajánlott, főleg, ha manuális váltóst is vezetsz.
Egyszerű a képlet, nincs kuplung, így a bal lábadnak nincs dolga.
Az automata váltó egy kényelmi szolgáltatás, bár nem elsősorban az autópályán, de aki sokat autózik olyan városokban, ahol sokat kell kuplungolni, váltani, az automatika sok terhet levesz a vezetőről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!