Skoda Octavia II RS diesel vagy benzin?
Sziasztok.
Skoda octavia 2 rs-t szeretnék vásárolni. 2004-2008, mert a facelift utánni nem fér a keretbe.
Napi max 50(de néha 80 attól függ éppen hol dolgozunk)km mennél vele munkába.
Falun élek 22km-re várostól heti többször is megyünk be egyesmásért munkán kívűl is.
Néha azért van olyan, hogy többszáz km-t is elemgyek valamiért valahova úgy hogy ja. Két kis gyerkőccel vagyunk. Sportos családi autót akarunk venni nagy csomagtérrel.
Igazából csak az lenne a kérdésem, hogy benzin vagy diesel?
Fogyasztás, fentarthatóság szóval ilyenekre lennék kiváncsi
Köszönöm a válaszokat.
Megj: azt hallottam, hogy a 2.0 Tdi-ben a DPF filter szokott gernyózni és az nagyobb tétel. Tipus hiba?





Ez a VAG group abban az évjáratban Dizelből jobb volt, bárkit bármit is mond.
Tehát ebben a kocsiban a dieselt ajánljuk.
Nem olyan nagy tétel, ki lehet tisztíttatni.





1-es lehet igazat mondasz.
2-es ember fuggő!
Diesel az tényleg nem arra van, de jól megy az vezettem már olyat.





Dízel, mindenképpen a dízel.
Igaz, ami akkor erős volt, az ma már tök átlagos, és mivel ott az RS logó, esélyes, hogy a legtöbbet már nehéz lábbal lerúgta valaki.





Hát énis nagy dilemmában lennék, mert amennyire tudom, tényleg a dízel a jobb.
Viszont a 2-es véleményét teljesen átérzem. Egy "RS" feliratú kocsin egy 2.0 kerregő dízel kicsit illúzióromboló.
Eleve nekem ez a nagy Octavia RS is kérdőjel. Miért kell RS-nek hívni egy 200 lóerős autót amit 2.0 sornégyes dízel / benzinnel lehet kapni...Tök átlagos paraméterek. Én autóm is 200 lóerő, aztán nem RS :D. Kicsit az elnevezés érdekes. Audinál a 200 lóerős autókat úgy hívják hogy 2.0 TDI :D Én lelki szemeim előtt az "RS" vagy bármilyen sportváltozat, az valahol 300 lóerőről kéne hogy induljon. Namindegy.
Ettől függetlenül jó autó és szépek is. A napi 50-80 km szerintem már indokolja a dízelt.










Lehet rosszul fejeztem ki magam. Nekifutok megint. Vannak az Octaviák. Mondjuk a nem sport modellek 110-140-180 lovasak. Erre fel RS-nek hívunk egy 200 lóerős változatot. Ami mondjuk az közép-alapmodellhez képest 60 lóerővel több, az már vvaaaaa RS atyaviláááág! Tehát önmagához képest sem ad sokkal többet.
Én értem, hogy Skodánál (Octavia) ez a csúcsmodell, meg sportmodell. Csak nézzük meg a többi márkát, illetve az alapkivitel-sportkivitelek közti különbségeket. Nézük meg milyen lóerő és teljesítménykülönbség van egy közepes Audi A6, mondjuk egy 3.0 TDI, meg egy RS6 között. Hát nem 60 lóerő különbség lesz. De lehetne mondani bármi mást.BMW-nél se azt hívják sportmodellnek, ami 50 lóerővel többet tud mint egy basic 320d. Hanem ami háromszor annyi lóerő...
Vagy hogy ne németet említsek, Ford. Régebbi ST Focusok voltak 250 ló körül. Az RS Focusok meg 300 felett. Legtöbb sportmodell jócskán rászokott verni az alapkivitelekre. És nem 50 lóerővel szoktak többek lenni. Hanem mondjuk a duplája.
Egyébként jó autók az Octaviak. Csak ezt az RS elnevezést sose értettem. Kicsit többnek hallatszik, mint ami valójában. Ha valami 60 lóerővel több mint a középmodell, de egyébként többi autóhoz képest épphogy átlagon felüli az már RS sportmodellnek számít...
Tudom, Skoda. Meg van kötve a kéz, nem lehet lenyomni a VW-t meg az Audit... Tudom hogy működik a konszern. De akkoris... :D. Mai világban 200 lóerő nem sok, egyáltalán nem kiemelkedő sehol sedan kategóriában. Ezek meg RS-nek hívják azt, ami máshol egy középkategória...





#8, de látod hogy beválik.
Tele vannak vele az utak. Ez az "olcsó sportszedán", amit sokan megengedhetnek maguknak újonnan.
Nyilván szerintem is vicces, főleg amikor az itthoni Aldi középvezető RS tulaj letol mindenkit a pályáról a Balatonra menet, mert Bentley-be vagy RS Audiba képzeli magát.
A jelenlegi RS 245 lovas. Gyakorlatilag bármelyik közepesen motorizált 10 éves német prémium lehagyja, de még az én 24 éves hobbiautóm sincs messze a maga 200 lovával. Kicsit vicces, de okos üzleti fogás az RS Octi :)
Egy olcsó, jól pakolható, megbízható kicsit "sportosabb" jól fogyasztó családi autót szeretnénk. Nekünk pont megfelel az Octávia.
Mi felvidéken lakunk egy nagyon kicsi faluban. Itt nagyon sok második generációs octávia jár az utakon, és akivel eddig beszéltem azok közül mindenki dicsérte. Az egyik használtautó kereskededő véleménye az volt az Octiról, hogy a legtöbbet kért/behozott kocsi az elmult 5 évben itt nálunk. Nagyon szeretik az emberek és pont azért, mert viszonylag olcsó és fentartható, jó nagy és utazni is lehet vele esetleg több száz km-re is gond nélkül.
Csak azért írtam a DPF-T a 2.0tdi-ben, mert az asszony cousinjának egymás után 5x kellett kitisztíttatni 1 éven belül ami már azért nem semmi 250 euró 1x na szorozd 5x, és az apósomak ilyene volt ő is "behozatta" hollandiából 1 év után eladta, mert "jobbat" akart venni. Szal a lényeg, hogy az inas aki megvette hívta az apósomat, hogy a DPF-nek annyi.
A családban már 2 rs egy éven belül, csak azért írtam.
De igazatok van teljesmértékben mindenben. Nem is az a lényeg, hogy RS vagy nem. 170/200 ló ma már ez átlagos, de azért olcsóbb családi autónak jó és "viszonylag" jól megy a diesel is.
Köszönöm a válaszokat.
Hasznosak voltak, Szép napot! 🙂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!