Mitsubishi Lancer vagy G asztra?
Igaz, hogy nem Lancerem van, hanem Carismám és nagyon megkedveltem, jó kis autó. Ha volt gazdája akkor az 1.6 os szívó japán a világból is kimegy.
Opellel nincs tapasztalatom, de sokan panaszkodnak az olajfogyasztásra. Amit igazából egy motor felújítással meg lehet oldani.
Szóval én a Mitsubishit javasolnám.
Bár ízlés dolga is, nekem annyira nem jön be a Lancer kombi, inkább a sedán. De hát ízlések és pofonok.
Én minap megnéztem egy dízel g astrát, bizonyíthatóan 260e km volt benne, és hát az alja eléggé szét volt rohadva.
Pedig azt hittem, ezek már nem olyan rohadósak.
A motorjaik meg....még amelyik jó volt, azt is elrontották sok marhasággal, pl isuzu 1.7 dízel.
A többiről nem is beszélve, a pálmát a láncos 1.2 1.4 viszi.
Nekem benzines 1.6 16V G Astrám van, már 21. évét tapossa. Ennyi idősen szerintem minden kocsit megkörnyékezett már a rozsda, nem hiszem hogy van amin még nem kellett karosszériásnak dolgozni (kerékívek tuti). Kérdés mennyire tartották karban, mivel sokkal több az Opel eleve több a hulladék is belőle. Egy Mitsu ritkább, esetleg drágább és nehezebb alkatrészeket találni hozzá.
Nagyon nehéz megkiméltet kapni, ennyi idősen nem szívesen költenek rá. El kell dönteni hány évre tervezed a kocsit, mert akkor számíts rá, hogy mindkettőre kell költeni, márcsak az előbb utóbb előbújó rozsda miatt is.
Ha valami elromlik vagy van apróbb koccanás, karambol, jégverés, utcai rongálás, stb amit esetleg nem tudsz elkerülni, Opelhez van minden olcsón bontottan is újan is, általában raktáron is a boltokban.
Pl. Astrához bontottan középkonzol azon része, amin a klima-ablakfűtés-belső keringetés gombok +levegő szabályzó 3 tekerőgomb van 5000 Ft volt, egy injektor 5000 Ft volt, új utángyártott elektromos motoros+fűthető külső tükör kompletten 6000 Ft/db és évek óta teszi a dolgát, ez kompletten ami az ablakon kívül van tehát belülről csak lepattintani kellett a háromszög idomot, csatlakozó széthúz, 3 csavar ki, új tükör fel, 3 csavar be, csatlakozó bedug, műanyag visszapattint és működik... Első lámpa bontottan is olcsó, újan 10.000 Ft/db az utángyártott, hátsó se drágább, vannak tuningos sötétített stb búrák is. Szerintem öreg autónál már inkább az alkatrész árak és beszerezhetőség +javíthatóság a fontos, ha elromlik valami senki se akar sokat költeni rá, ha meg koccanás stb van, akkor meg bontottan is újan is beszerezhető minden, akár még bontott motor is, ha nem akarsz újítgatni... Opelhez talán jobban értenek a szerelők is, sűrűbben előfordul, pl hibakód kiolvasás stb. Opelhez komplett új klimakompresszort 56.000 Ft-ért tudtak volna hozni, de elég volt valami nyomásérzékelőt megpiszkálni...
Én kb 5 éves koráig a Mitsubishit vettem volna, utána már csak Opelt a fentiek miatt. Használtam régi Coltot is, jó is gép csak a rozsda... Jaaa az Opel tuti nem olyan kényelmes :) A japán technika sokkal finomabb, akár a beltér, akár a kezelőszervek, motor stb...
Ne csak azt nézd, hogy amikor megvennéd mi milyen állapotban van, hanem gondolj bele, hogy fog kinézni kb 2-3-4 év múlva, és mennyit szánsz rá...
Én az Opelt javasolnám....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!