Autóvillamosságban valaki segítene?
A biztosítékban lévő fémszál elolvad, ezért látsz feketedést is. Teszi, ami a dolga: ha 15 Ampernél nagyobb áram (nem Volt, mert nem feszültség!) folyik át rajta, akkor megszakítja az áramkört. Nyilván nem kéne ott 15A-nél nagyobb áramnak folynia, mégis ez történik - a leggyakoribb ok a rövidzárlat.
Nyilván abban az áramkörben lesz a gond, amit a biztosíték megszakít. A "motorérzékelő" kifejezés így magában értelmezhetetlen - lehet, hogy ez van a kezelési útmutatóban, de az csak annyit jelent, hogy olyasvalaki fordította, akinek lövése sincs az egészről. De sanszosabb a generátor.
A távdiagnosztika ennél többet nem segíthet. Ki kéne szedni az előző szerelőből, hogy pontosan mit csinált, és ezzel az információval elmenni egy villamossági szerelőhöz. Ő látja az autót, rá tud mérni, és rutinja is van, úgyhogy ha normális szakember, valószínűleg gyorsan meg tudja oldani a problémát.
Az a 15V gondolom 15A akart lenni.
Ezeket a biztosítékokat azért hívják olvadó biztosítéknak, mert ha a névleges (ez esetben 15 amper) értéknél nagyobb áram folyik át rajta, az a szál amit látsz, az elolvad, így szakítja meg az áramkört. Tehát a biztosíték jól végzi a dolgát, a hiba okát kell megkeresni.
Ekkora áramfelvételre csak a generátor, az önindító és a klíma képes.
Ha 10 percenkén megy ki a bizti, akkor az nem pillanatnyi probléma, hanem valahol testel az áramkör.
Ha a rokonod autószerelő, ő nem biztos hogy meg fogja találni a hibát. Ha autóvillamossággal is foglakozik, akkor mutasd meg neki.
Ha nem, akkor keress egy másik autóvillamosságit, és abban a körben kell megkeresni a hibát, amelyik arra a biztire van kötve.
Ilyen alkatrész, hogy generátor-motorérzékelő nincs.
A generátor legjobban terhelt vezetéke ami az akkut az indítót és a generátort köti össze (+ jelú) az nincs biztosítva. Az a kábel van 15A -os biztosítékkal ellátva, amelyik a generátor "L" jelű kivezetéséhez megy. Régen csináltam, már sajna nem emlékszem mit takar ez az "L" kivezetés, de azt hiszem ez a gerjesztőtekercsek vége, ez felelős a töltésért. Valószínű ott kellene keresgélni.
A Lanosoknak volt egy gyári hibájuk, ami mindenféle furcsa elektromos hibát produkált annak idején. Volt erre visszahívási akció is. Nem tudom, hogy a tiéden ki lett-e ez javítva.
Szóval a lényeg: a fő kábelkorbács közepén, a tűzfal alsó részén, be van építve egy nagy csatlakozó.
Ennek semmi szerepe, csak a kábelkorbács beszerelését könnyítette meg a gyárban.
Cserébe viszont könnyen beázik, megkapja az útról felverődő koszt és sarat, elkezd oxidálódni, illetve zárlatos lesz.
Mindenféle hülye hibát képes produkálni.
Ezt annak idején a szervizekben úgy javították, hogy simán fixre összeforrasztották, és alaposan leszigetelték a vezetékeket.
Ez a forrasztgatás kb. egy órás munka.
De a kábelköteg ki és vissza szerelése, na az emberhalál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!