350-500 ezer forint között milyen autót érdemes venni?
#10
Amúgy teljesen egyetértek veled, ha pusztán anyagi szempontot nézzük és semmi mást :) Viszont az mit csináljon, mert ilyenből is van elég sok (pl én), aki nem akar egy levedlett F Astrát vagy hasonlót, hanem újabbat szeretne, ami kényelmesebb, halkabb, biztonságosabb (!), viszont csak 2 milliója van. Abban az ársávban még Dacia se csinál új autót.
Hasonló egy picit a véleményünk, de szerintem teljesen új autót akkor se vennék, ha megtehetném. Én azon a véleményen vagyok, hogy 1. tulaj által megunt 2-3-4 éves autót kell venni. Ez már elvesztette értékének egy jó részét, viszont még sokáig ki tud szolgálni, ha az első tulaj vigyázott rá. Ritka az ilyen, de akad belőle. Szerintem az ilyen autónál az ár/érték nagyjából ugyanott van, mint az általad említettnél, de cserébe biztonságosabb és kényelmesebb valószínűleg. Persze lehet, tévedek, de kb ez az én véleményem.
#10 vagyok.
“Én azon a véleményen vagyok, hogy 1. tulaj által megunt 2-3-4 éves autót kell venni.“
Ez a másik véglet, amikor megérheti használtat venni, ez is igaz. Ez viszont ugye anyagilag nem mindenkinek fér bele, annak meg nincs értelme, hogy ilyen 2008-9-es Focus, H Astra stb. kaliberű autókat megvegyen bárki is, mert ez már pont az az időszaka egy átlag autónak, amikor még nem eléggé öreg ahhoz, hogy olcsó alkatrészek legyenek hozzá, és alacsony vételár, de ahhoz már eléggé idős, hogy elkezdjenek előjönni a nagyobb problémák, amik az alkatrészárak miatt viszonylag költségesek.
Sokan nem így gondolkodnak, mint te, mert valóban egy 2-3 éves autót, amin még talán épp garancia is van rövid ideig, az megéri, ennyi idősen még keveset futottak, nem nagyon jön elő nagy hiba még jó ideig (hacsak nem valami betegesebb tsi). Sokan viszont 1-1,5 milliót szánnának rá, ez a többség. Ők 2005-2015 közötti autókat nézegetnek általában, merthogy nem akarnak 15 éves él idősebbet, mert az “öreg” meg “szutyok”, csak aztán amikor egy olajcsere is 40-50 ezer Ft, akkor kezdenek el csodálkozni sokan. A kopóalkatrészek is érezhetően drágábbak ezeknél már, és valljuk be, olyan 2010 környékén, amikor kezdtek bejönni ezek a kis köbcentis turbós motorok, azokból azokból az évjáratokból nagyon nehéz értelmes típust választani. Talán Toyoták és Hondák közt találni értelmeset, amit megéri megvenni, de németet, főleg VW tsi-ket, H és J Astrakat már nem vennék ebből az időből. Akkor már tényleg inkább egy idősebb szívóbenzines félmillióért, amire rátudom, hogy időnként kicsit babrálni kell, de még mindig olcsón fenntartható, ha nincs porrárohadva, és nincs benne több, mint félmillió km, de igazából ha benne van, de karbantartott volt, akkor sem feltétlen nagy a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!