350-500 ezer forint között milyen autót érdemes venni?
talán a régi szwift(ha nem rohad)-ha lehet ezrest ne vegyél, az nehezen bírja a pályát, bár városba kiváló.
Ha érvényes a műszakija, nem rozsdás, és főleg nem volt nagyon csúnyán javíta a karosszéria, akkor azt vedd meg, ami elsőre megtetszik.
Focus Mk1
E11 corrola.
Fiat Punto ll.
Ford Escort.
Suzuki Swift 1.3-1.6
Astra F
Corsa b
Vectra A
Daewoo Matiz,Lanos,nubira
Renault megane 1.4
Peugeot 206-307
Bírom, amikor jön egy-két idétlen, aki benyögi, hogy félmillióért nincs normális autó. Az ilyennek legszívesebben a motorháztetőt b.sznám a fejére, aztán vegyen akkor 5 millióért használt autót.
Elmondanám, hogy használt autót félmillióért éri meg leginkább venni, ha a legkevesebb veszteséggel akarsz kijönni! Mielőtt lepontoz valaki értelmes szellemi lény, megpróbálom elmagyarázni miért gondolom így sokkal egyetértésben én is.
Veszel egy autót 1,5 milláért. Kollégám is ezt tette, egy 1,6 benzines 2009-es Ford Focus. Keveset futott, megkímélt, valós km volt benne, le lett informálva, egy tulaja volt, rendszeresen megkapta a szervizeket. Kollegám elkezdte használni, olyan egy év alatt költött rá több, mint félmilliót, a következő évben még 200-at, mert elkezdett minden egyszerre szétmenni benne. Csak ugye újabb autó, nem egy régi 15-20 éves, ezért nem elég, hogy viszonylag drágán vette, az alkatrész is viszonylag drága volt hozzà ahhoz képest, hogy nem egy Merciről beszélünk. Na ennyit ér az “újabb” meg a “megkímélt” a használtautó kínálatban. Sokkal kevesebb rizikó van egy régebbi szívóbenzines japán vagy német autóban, vagy ha mégis előjönne valami baj, ott már tényleg gombokért van minden, és abba már bontott alkatrész is kerület, nem muszáj mindenből újat venni. Másik ismerősöm is 200-ért vett egy régi 106-ost, amivel egyszer megállt az út szélén. Trailer jött, az autó ment a szervízbe, komplett motorcsere megvolt 20-ért, mert pont sikerült egy másik bontóba váró 106-osból kiszedni a motort és beletenni. Azóta beletett még vagy 5000 km-t, majd eladta. Információim szerint azóta is használják.
Akkor miről beszélünk? Kollegám a 1,5 milliós Focuson bukott egy csomót, plusz azóta rendbetéve sem ér már 1 milliónál többet, mert annyit már vesztett az értékéből, míg egy félmilliósra ha vigyáz, és kisebb-nagyobb szervizekkel elhúzza 2-3 évig, valószínüleg utána is el fogja tudni adni 2-300 ezerért, vagy ha mégse és bontóba megy, akkor sem 1 milliós szerviz+értékvesztést bukott rajta.
Szóval én is 500 ezer ft, nagyon max 700 körül vennék egy kb 2000-2005 közötti autót. Azok közt még van nem szétrohadt példány, és még autók voltak nem ilyen tsi. meg egyéb túlbonyolított f.sok.
Aki millió fölött keres autót, annak már újban érdemes gondolkozni, csak az már 2,5-ről indul az alja is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!