Normális jelenség ha egy autónak szaga van?
Értelemszerűen a régi autók nem teljesítik az Euro6-ot. Azaz nincs olyan kipufogógáz kezelő rendszerük mint egy mai autónak. Vagyis sokkal több és többféle anyag jön ki a kipufogóján, aminek lehet szaga. Normális.
2020. júl. 6. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
az #1-es válasza pontos. Ez van, sajnos be kell zárni a külső levegő ilyenkor. Hiába nem látni hatalmas füstöt, az öreg járgányok általában ilyenek. Ezt tudomásul kell venni. Ha van műszakija, akkor az megfelel az akkori szabványnak.
2020. júl. 6. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 A kérdező kommentje:
Mi lehetett akkor a városokban, mondjuk a 2000-es évek elején, amikor ilyen nyugati autókkal volt tele az út, plusz a keleti blokkos autók, amik még forgalomban voltak... Pici voltam akkoriban, de rémlik, hogy sokkal rosszabb volt a levegő.
2020. júl. 6. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
Most meg hogy ki vannak egyesek akadva, ha 1-2 hétig szmog van.
Rengeteg 2000-es évek eleji autó fut még ma is az utakon. Ezek 15-20 éves autók. G Astra, 4-es Golf és társairól beszélünk, ami ma sem ritkaság. Nincsenek még mind a bontóban. De ezek is Euro3-4 körüliek, nem olyan borzasztóan rosszak. Ezeknél sokkal régebbi autók, teherautók, Ikarus buszok is futnak még néhol. Inkább a 80-as években volt rosszabb a kibocsájtás. Akkor Euro0-s autók voltak, semmi katalizátor, részecskeszűrő, EGR, stb... Ami a karburátoron átjött, ment be a motorba. Ott úgy ahogy elégett különösebb kontroll nélkül és ment ki egy az egyben a kipufogón. Környezetvédelmi előírások nem nagyon voltak. A 2T-s füstokádó autókról nem is beszélve. Az a szerencse, hogy akkor jóval kevesebb autó volt. Bár Budapest belvárosa akkor sem volt rózsaillatú.
2020. júl. 6. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 A kérdező kommentje:
Nem ezekre az autókra gondoltam, hanem amit még a rendszerváltáskor hoztak be 80-as évekbeli nyugati autókat. 2-es Golf, Ford Orion, Renault 9, Corolla, stb.
Padlógázon az 1990 utániaknak meg katalizátorszaga van. amúgy ezekkel nincs baj, a dízelek szaga sokkal rosszabb, a benzinesé ahhoz képest kifejezetten kellemes.
2020. júl. 6. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 A kérdező kommentje:
Amúgy igen. :) Engem se zavart, kifejezetten nosztalgikus érzéssel töltött el, anno apa 1984-es 1.6 benzines Escortjának is ilyen édeskés, de sokáig érezhető kipufogó szaga volt. :) Teljesen makulátlan volt amúgy.
Kinek mi a kellemetlen. Mikor egy régi IFA szaga megcsapja az orromat, nekem az nem rossz illat. Nem szagolnám egész nap, de nem kifejezett bűz sem számomra. Ellenben a régi benzinesek átható tömény szerves oldószer szagától szó szerint rosszul leszek.
2001-ben kezdtem az egyetemet Budapesten. Nem emlékszem, hogy annyira kifejezetten fuldokolni kellett volna. Nem rég 8 éven keresztül foglalkoztam levegőszennyezettség mérésével. Pont a hosszú távú trend volt az érdekes, főleg azt vizsgáltuk. A 90-es évektől határozott csökkenés látszik minden komponensben. Egyedül a 2000-es évek végi gazdasági válságnál volt kimérhető, egy kis megtorpanás. Ne úgy képzeld el, hogy most tizede annyi csak a szennyezettség, nem ilyen nagymértékű a csökkenés, de határozottan mérhető. Viszont ennek csak legfeljebb 20-30%-a származik a közlekedésből. A többi leginkább a lakossági fűtés és az ipar.
Pl itt a nitrogén-dioxid, ami nagyrészt közlekedési eredetű: [link] Nem zuhan, de ha az utóbbi 10 évet nézzük, határozott csökkenés látszik.
2020. júl. 6. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: