Dízelautó városban?
Sziasztok!
Van egy konkrét modell ami tetszik .A piacon fellelhető autók nagy része ebből a modellből dízel. Mivel régóta nagyon tetszik ez az autó ezért elgondolkodtam a vásárlásán viszont nem vagyok képben a dízelekkel. Városban lakom és elég sokat megyek rövid távon, bár akkor sem taposom az autót. Nagyjából kéthetente betudnék iktatni egy hosszabb 100-150 km-es utat. Alapvetően nem túl problémás ez a kinézett dízelmotor. Csupán a szokásos nyűgös aggasztanak. bele kalkuláltam az árba (mivel használt autóról van szó ) egy Turbo felújítást, kettős tömegű Lendkerék cserét, részecskeszűrő tisztítást. Nagyjából a városi üzemben meddig tart ki egy Turbo? Nekem úgy öt évente beleférne egy felújítás. Ha nagyon szükséges és nagyon eltömődik a részecskeszűrőt is akár félévente- évente vinném tisztíttatni. Úgy gondolom félévente 30-40 000 Ft egy tisztításra egyáltalán nem sok. A kérdésem az lenne hogy ilyen feltételek mellett nyugodt szívvel vehetek dízel autót? Ugyanis van olyan nap amikor nem használom az autót de általában 5-10-15 km-t megyek városban .Nyilván odafigyelnek az autóra és nem taposnám.
Kalkuláld még bele a porlasztócseréket is, meg a nagynyomású kompresszor cserét, mert azok is beszarnak, illetve nem tudni, mikor voltak cserélve, ha voltak egyáltalán.
Én common rail dízelt használtan nem mernék venni.
> "Városban lakom és elég sokat megyek rövid távon, bár akkor sem taposom az autót. Nagyjából kéthetente betudnék iktatni egy hosszabb 100-150 km-es utat."
Azzal nagyrészt ellesz az autó. Hozzátenném, hogy a NAGYON rövid táv benzines autónak sem feltétlenül jó, főleg ha szinte soha nem tud 90 fokra felmelegedni benne az olaj.
> "Nekem úgy öt évente beleférne egy felújítás."
Annál bőven többet fog bírni ha néha mész is vele (és feltételezzük hogy eleve viszonylag normális állapotú a gép).
Ennyit azért ki fog bírni.
Nekem is CR-dízelem van. Hét közben városban rövid 5-10 km-es utakon járok városon belül. Hétvégente tudom csak jobban meghajtani. 300k km-rel még nem kellett hozzányúlni se a turbóhoz, se az üzemanyagrendszerhez. Kettőstömegűt már cseréltettem. Részecskeszűrő még pont nincs gyárilag. Arra figyelj, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem az alacsony fordulattal kíméled a motort. Hidegen 1800-2000 legyen meg, bemelegedve se nagyon használd 1500 alatt. Ilyen fordulaton kevesebb a vibráció, kevésbé rázza a lendkereket és a koromképződés is valamivel kisebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!