Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent az, hogy negatív...

Mit jelent az, hogy negatív földelést igényel egy központi zár?

Figyelt kérdés

Központi zárat szeretnék beépíttetni az autómba. Az autó egy 2006-os Suzuki Swift, 1328 ccm, 68 KW teljesítménnyel.


Ez a központi zár egy teljesen egyszerű szerkezet. A leírásban az szerepel többek között, hogy "Negatív földelést igényel".

Mit jelent ez? Illetve hova kell bekötni a negatív földelést az autóban?


A központi zár linkjét lentebb található.

[link]



2020. júl. 2. 18:22
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
68%

Nem érted. Nem ezért csíp meg. Nem is csíphetne, mert az egész karosszéria ugyanazon a potenciálion van. Azért csíp meg, mert valami műszálas ruha van rajtad, és az üléshuzat anyagában is. A folyamatos fészkelődés, dörzsölődés miatt feltöltődsz, ez sül ki.

Ezért volt szokás (nagyon régen még így tanították) tankolás előtt egyik kézzel megfogni a töltőpisztoly fém részét, másik kézzel a kasztnit. Inkább ekkor csípjen egy kicsit, mint hogy a benzingőzben egy szikra áthúzzon.

2020. júl. 2. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 veterán vas ***** válasza:
36%

#8!

Mióta van a generátornak negatív kivezetése? ;)

Kérdező!

Az elektrosztaikus feltöltődésnek és az autó negatív testelésnek semmi köze egymáshoz.

2020. júl. 4. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

#12 amióta a kerékpár-generátort dinamónak nevezik, és amióta a háromfázisú egyenirányító híddal egybeépített egységet nevezik az autó szakmai nyelv generátornak.

De csak most, csak a te kedvedért: a generátor-egyenirányítóhíd negatív kivezetése van testelve :)

2020. júl. 4. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 veterán vas ***** válasza:

Na akkor mégegyszer csak a #13 kedvéért.

Azt kérdeztem mióta van a generátortnak negatív kivezetése?

Ha ennyire ismered az áramellátó berendezéseket, akkor tudnod kell(ene) hogy a generátorok kivezetéseire sokféle elnevezést alkalmaznak:

Így pl. használják a: tekercskivezetés, dióda-híd kivezetés, gerjesztőköri kivezetés csillagponti kivezetés, kefe kivezetés, stb. elnevezéseket.

Olyat, hogy "negatív kivezetés" nem használnak, mivel ilyen csatlakozás nincs. Erre semmi szükség, mivel a generátort közvetlenül a motorblokkra szerelik, így a kontakt adott. Tekintettel arra, hogy a hazai autók jeletős hányada az úgynevezett egyvezetékes rendszerre épül vagyis az autók fémkarosszériája/blokkja képezi a negatív polaritás hordozóját.


Tehát, nem az autó vagy a kerékpár töltési rendszeréről és működésről kívántam felvilágosítást kérni, csupán a "generátor negatív kivezetése" meghatározás okán bátorkodtam visszakérdezni. ;)

2020. júl. 5. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Nincs igazad.

A generátor-egyenirányítóhíd negatív kimenete a generátor házán belül le van kötve testre. Van ilyen csatlakozás, csak kívülről nem látszik.


Te is a negatívokra hajtasz (értékelésben) mint oly sok más okoskodó?

2020. júl. 5. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 veterán vas ***** válasza:

Félreértettél.

Csak azt próbáltam tisztázni, hogy a generátor kivezetései között találsz olyanokat, hogy +, 30, 67, 51, 15. stb. Természetesen kap testet a blokktól, a felfogató csavarokon keresztül, viszont konkrétan fizikai értelemben nincs olyan kivezetés vagy csatlakozás, amire az lenne írva, hogy 31.

Így értettem. ;)

2020. júl. 5. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!