Mit jelent az, hogy negatív földelést igényel egy központi zár?
Központi zárat szeretnék beépíttetni az autómba. Az autó egy 2006-os Suzuki Swift, 1328 ccm, 68 KW teljesítménnyel.
Ez a központi zár egy teljesen egyszerű szerkezet. A leírásban az szerepel többek között, hogy "Negatív földelést igényel".
Mit jelent ez? Illetve hova kell bekötni a negatív földelést az autóban?
A központi zár linkjét lentebb található.
Nem érted. Nem ezért csíp meg. Nem is csíphetne, mert az egész karosszéria ugyanazon a potenciálion van. Azért csíp meg, mert valami műszálas ruha van rajtad, és az üléshuzat anyagában is. A folyamatos fészkelődés, dörzsölődés miatt feltöltődsz, ez sül ki.
Ezért volt szokás (nagyon régen még így tanították) tankolás előtt egyik kézzel megfogni a töltőpisztoly fém részét, másik kézzel a kasztnit. Inkább ekkor csípjen egy kicsit, mint hogy a benzingőzben egy szikra áthúzzon.
#8!
Mióta van a generátornak negatív kivezetése? ;)
Kérdező!
Az elektrosztaikus feltöltődésnek és az autó negatív testelésnek semmi köze egymáshoz.
#12 amióta a kerékpár-generátort dinamónak nevezik, és amióta a háromfázisú egyenirányító híddal egybeépített egységet nevezik az autó szakmai nyelv generátornak.
De csak most, csak a te kedvedért: a generátor-egyenirányítóhíd negatív kivezetése van testelve :)
Na akkor mégegyszer csak a #13 kedvéért.
Azt kérdeztem mióta van a generátortnak negatív kivezetése?
Ha ennyire ismered az áramellátó berendezéseket, akkor tudnod kell(ene) hogy a generátorok kivezetéseire sokféle elnevezést alkalmaznak:
Így pl. használják a: tekercskivezetés, dióda-híd kivezetés, gerjesztőköri kivezetés csillagponti kivezetés, kefe kivezetés, stb. elnevezéseket.
Olyat, hogy "negatív kivezetés" nem használnak, mivel ilyen csatlakozás nincs. Erre semmi szükség, mivel a generátort közvetlenül a motorblokkra szerelik, így a kontakt adott. Tekintettel arra, hogy a hazai autók jeletős hányada az úgynevezett egyvezetékes rendszerre épül vagyis az autók fémkarosszériája/blokkja képezi a negatív polaritás hordozóját.
Tehát, nem az autó vagy a kerékpár töltési rendszeréről és működésről kívántam felvilágosítást kérni, csupán a "generátor negatív kivezetése" meghatározás okán bátorkodtam visszakérdezni. ;)
Nincs igazad.
A generátor-egyenirányítóhíd negatív kimenete a generátor házán belül le van kötve testre. Van ilyen csatlakozás, csak kívülről nem látszik.
Te is a negatívokra hajtasz (értékelésben) mint oly sok más okoskodó?
Félreértettél.
Csak azt próbáltam tisztázni, hogy a generátor kivezetései között találsz olyanokat, hogy +, 30, 67, 51, 15. stb. Természetesen kap testet a blokktól, a felfogató csavarokon keresztül, viszont konkrétan fizikai értelemben nincs olyan kivezetés vagy csatlakozás, amire az lenne írva, hogy 31.
Így értettem. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!