Szívó benzines motorok élettartama?
A szívó benzines japán (Mazda, Toyota, Honda) autók motorja mennyit bír ki szerintetek rendeltetésszerű használat mellett? Tehát nem széthajtva, és rendszeresen szervízelve. Képes egy szívó benzines akár 500.000 km megtételére szerintetek különösebb motorhiba nélkül?
Egyáltalán, hogyan megy tönkre (nem a széthajtásra gondolok) egy szívó benzines motor? Ha rendesen van hajtva, olajcsere mindig időben történik, akkor mi fog tönkremenni? Elmegy pl.400.0000 km-t, elkezdi enni az olajat előszörr, aztán hogyan jut el a "kopás" folyamata addig, hogy a motor teljesen elhasználódik? Előbb utóbb be sem indul egy ennyit futott benzines a kopás miatt? Ti hány km-t tartotok kb reális élettartamnak? Félmillió km-t elfuthat egy Mazda/Honda/Toyota benzinmotorja?
Kimegy a világból.
Aztán vissza.
Utána viszont kuka.
Nagyon nem mindegy, hogy melyik típus, évjárat,
Az se mindegy, hogy mit értünk rendeltetésszerű használaton, meg hogy hajtják, odalépegetnek-e neki, mennek-e vele hideg motorral és hogyan és stb...
Normális motorok simán elmennek annyit, még többet is, ha óvják őket. De sok itt a kérdés... meg olyanok, hogy néha ezt-azt lehet kell cserélni és időben.
Vannak például, akik elég hamar szétgyilkolják a váltót, kuplungtárcsát, stb.... vannak akiknél meg sok-sok-sok százezer km-ig nincs azzal gond, majd cserélik egy másik kocsira még az előtt.
A 70-es évek Ladáit ne keverjük már ide! Nagyon nem ugyan az a gyártástechnológia, kenőanyagok sem voltak azon a szinten mint ma.
A motorblokk, ha megfelelő időnként és megfelelő minőségű olajat kap, amíg el nem kopik ritkán megy tönkre. 400-500e km teljesen reális. A mozgó, forgó alkatrészek amik tönkremennek. Főtengelycsapágy, hengerfej, akár váltóprobléma, stb. Egy 20+ éves autóra, amit itt-ott már a korrózió is szépen csipked, ritkán költenek az emberek több százezer forintot egy gépműhelyi teljes motorfelújításra. Pedig nem javíthatatlanok ezek a motorok, csak egyszerűen nem éri meg vele foglalkozni. Viszonylag ritka, hogy maga a blokk megy úgy tönkre, hogy fel sem lehet fúrni és ezért kerül bontóba egy autó.
ha hosszú távokon van használva, ezek már 500e elmennek bontás nélkül.
Csak ne pancsolt benzinnel tankold, és rendszeresen cserélj benne olajat, normális olajjal.
A sok hidegüzem meg városi használat nagyban lerövidíti, 200-nál már esélyes, hogy enni fogja az olajat, de persze megy még egy jó darabig.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!