2014-2017 közötti AUDIK valamelyikében van már ilyen? Magától ÁLLÓRA FÉKEZÉS vészhelyzet esetén pályán és városban. Táblafigyeléssel, forgalomfigyeléssel korrigált önvezetés pályán, országúton (esetleg városban). Többi lent.
Távolságtartás, illetve finom korrigálás, ha például a pályán valaki gondatlanul előzne és különben nekimenne picit az A6-osnak, vagy A8-asnak.
A vezető természetesen a vezetőülésben, de a hosszú utazások során ha néha mikroalvást szenvedne el, akkor a gépjármű kisegíti a bajból (már ha bajba kerülne).
Vagy a másik hibájából bekövetkező hibát korrigálná (amennyire tudja) a jármű.
.
.
.
Ezeket némely mai - nem túl régi - használt Audi tudja már?
2015 TT/TTS/TTRS (mk3)
Extraként van benne önkormányzás, bár ha nem fogod, 15 másodperc után rád szól és abbahagyja. Addig viszont elég jól csinálja, de csak 65 felett kapcsol be (viszont csak 60-nál kapcsol le), még rosszabb állagú országúton is kb. hibátlanul csinálja. A visszapillantó tükör mögött van egy kamera, ami felismeri az utat, ezzel működik. "Mikroalvásban" annyiban segít, hogy hangot is ad amikor befejezi az önkormányzást, bár elég lágy és halk, a képernyőn megjelenő üzenet sem fog felébreszteni.
Ezen kívül extraként van táblafelismerés is, bár a sebességet magától nem változtatja meg, csak jelez ha a felismert sebességet túlléped. Erről annyi mindent nem tudok elmondani, mert az enyémben nincs, csak manuális sebességlimit beállítás (figyelmeztetés és aktív limiter külön-külön). Városban beállítom 64-re. :D
Az alap xenon- és sima LED világítással szerelt változatban automata reflektor opció van, automatikusan lekapcsolja amikor lát a közelben autót (további extraként van LED-mátrix, ott nem kapcsolja le az egészet, csak szegmensekben, hogy ne vakítson, de oldalra "elvilágít").
Vezetőfigyelő rendszer ebben specifikusan nincs, nem tudom hirtelen, hogy milyen Audikban van, de szerintem nem sokban és nem régóta.
Hát nem tudom.
Én ezt a funkciót ki nem állhatom.
Beszáll eléd egy nagy üres szatyor, aztán csutkafék??!
Nem kösz. Én akarom eldönteni mikor akarok megállni.
"A vezető természetesen a vezetőülésben, de a hosszú utazások során ha néha mikroalvást szenvedne el, akkor a gépjármű kisegíti a bajból (már ha bajba kerülne)."
Senkit nem érdekel ki mennyit és hogyan szeret vezetni.
Mikor meglesz a baj (mert meglesz!) óvjon meg - kiváltképp ha már egy vagyont fizettem eme funkcióiért!
Értem első.
Szerinted a 2018-tól gyártott (vagyis feltételezem rendkívül új fejlesztésekkel telepakolt) A4 Avantban már benne lehet (a fejlett sávtartó, meg adaptív tempomat mellett) automata vészfékező is?
Korrigálásnak elég csak sávon belüli kis korrekció is, még egy Tesla Model S sem korrigál nagyobbat.
De nem akarok elektromos autót, kiváltképp a téli feleződő használat miatt. Meg (kivéve a motort) állítólag sz@rok megbízhatóság tekintetében.
Egy Audi viszont... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!