1.4-es szívó benzines turbómotorra (101 LE / 200NM) jellemző, hogy a kettőstömegű lendkerék tönkremegy?
Na várjunk, olvasok egy cikket és azt írják, opeleknél start/stop rendszeres autóknál (ez olyan) csak egytömegű van. Ez igaz?
A kettőstömegű drága, igen, és tönkre is tud menni. Sőt, tönkre is fog. Csak nem olyan hamar.
150-200e kilométert ki szoktak bírni még nagyon nyomatékos autókban is, nyilván függ attól, hogy a tiedben milyen van.
Nekem anno az 1997-es BMW 320i-n (szívó benzin, 150hp/190nm) 298 ezer km körül kezdett hangja lenni, és még a gyári volt benne.
Hát ennek az adatai: 101 LE / 200 NM
Ez alapján mennyit bírhat ki?
A stop / start rendszer miatt viszont tényleg lehet, hogy csak egytömegű van benne.
"ez a motor igenis szívó benzines, csak turbóval kiegészítve."
De nem érted, hogy ilyen nem létezik? A kettő kizárja egymást. A szívómotor azt jelenti, hogy a beszívott levegő légköri nyomáson van. Ha van valamilyen feltöltő (pl. turbófeltöltő, kompresszor stb.), akkor már a légköri nyomásnál nagyobb nyomáson lesz a beszívott levegő, tehát nem lehet szívó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!