Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem lenne jó ötlet, hogy az...

Nem lenne jó ötlet, hogy az önvezető autók helyett a távirányítható autók jelennének meg?

Figyelt kérdés

Fejlődik az 5G technológia és ha eléggé elterjed, akkor szerintem működőképes lehet.


Az önvezető autók jelenleg sofőr nélkül nem tudnak biztonságosan menni, kell a kocsiba jogosítvánnyal rendelkező sofőr, aki figyel, ennyi erővel vezethetne is.


Ha távirányítással mennének a kamionok, akkor a kamionosoknak nem kellene hetekig távol legyenek a családjuktól, hanem egy központból tudnák vezetni a kamionokat, mintha Euro Truck Simulatoroznának, a kamionnak se kellene órákat állnia, mert a sofőrnek aludnia kell. Ha a sofőrnek lejár a vezetési ideje, akkor egyszerűen félreállt egy parkolóban, átadja egy másik vezetőnek a helyet és hazamegy, a kamion a másik sofőrrel menne is tovább, ha kipihente magát és újra vezethet, akkor átvesz egy másik kamiont vagy ugyanazt X km-el odébb és távirányítsa azt. Ez mehetne akár home officeban is. Akár a BKV is mehetne így, a végállomáson a buszoknál nem kellene fizikai jelenlét a buszon, így a buszok tudnak akkor is menni, ha épp ebédidő van, egyszerűen átadják a kormányt, nem kell 1 órát vesztegelni, utasokkal sincs konfliktus, darabszámban kevesebb járműre lenne szükség, mivel akár 0-24-ben is járhatóak így. Pótlásokat is könnyebb szervezni, a vezetőknek egy gombnyomás lenne atülni egy Újpesten lévő Mercédeszből egy Kőbányai Volvora 🙂 Annyi önvezető képesség lenne, hogy ha elmegy a jel, biztonságosan megálljon ahol tud, de csak olyan helyen menne, ahol a szükséges térerő megvan, ez szerintem városon belül lehetséges, a kamionoknak elég ha az autópálya meg a lerakókhoz vezető úton építsük ki, nem Mucsaröcsögén is használható legyen, ahol nem járnak sosem.



2020. jún. 27. 12:50
 1/6 anonim ***** válasza:
87%
Oszt' ha elmegy a net vagy az alagútban nincs mobilnet a kamionon akkor jöhet a tömeg karambol?
2020. jún. 27. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Lenne annyi önvezető képessége, hogy magától biztonságosan megálljon és ha az alagútban nincs térerő, ilyen be se mehet, csak sofőrrel, de ha az adott alagútban lenne igény, nem megoldhatatlan a kiépítése, a metróban is van térerő 🙂 régen nem volt, megoldották, nem kel újra feltalálni a kereket 🤣
2020. jún. 27. 13:15
 3/6 anonim ***** válasza:
78%

Agyadra ment neked a szimulátorozás.

Legalább láttál már kamiont ?

Mert amit leirtál egy nagy zagyvaság, semmi köze a kamionozáshoz meg a fuvarozáshoz.

" Ha a sofőrnek lejár a vezetési ideje, akkor egyszerűen félreállt egy parkolóban, átadja egy másik vezetőnek a helyet és hazamegy, a kamion a másik sofőrrel menne is tovább. ""

Ha például Hamburgnál lejár a vezetési idő, hogy megy haza ????

Szerintem még tologasd a kis autóidat, ez nem neked való.

2020. jún. 27. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
43%
Nem zagyvaság, ellenkezőleg: már kitalálták. Több autómárka, többek között a Nissan, tervezi hogy az első önvezető autók csak a forgalom 90%-ában fognak működni. Ha túl bonyolult helyzetbe kerül akkor központi helyről fogják emberi sofőrök távirányítani, pont ahogy a kérdező leírta.
2020. jún. 27. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
87%
Hát, nem tudom. Nálunk mostanában fél óránként elmegy a net. Nem örülnék neki ha bármi fontos és időkritikus munkát kellene végeznem most. Illetve ha egy kamion bemegy egy nagy épület alá (de vannak földalatti raktárok is), akkor ott is simán megtörténhet hogy nem fog tudni csatlakozni az internetre. Illetve az ilyen internetes kapcsolatok nem olyan biztonságosak, mint a személyes jelenlét. Semmi sem feltörhetetlen, már látom magamelőtt a hírt: újabb távvezérelt kamiont hekkeltek meg. (Autóknál is problémát jelent ez, volt több típus is ami felett az uralmat át tudták venni nem kívánatos személyek is.) Illetve amit még el tudok képzelni problémaként: ha egy hardveres hibából kifolyólag baleset történik, akkor azért ki fogja a felelősséget vállalni? Mármint nem a kamionban lenne a hiba, hanem a számítógépnél, pl. egy másodpercre megszakad a kapcsolat a kormány és a gép között, vagy mondjuk megszakad a fékpedál-potméterben az ellenálláspálya. A sofőrt ilyenért nem lehet hibáztatni, a vezérlőeszköz gyártója biztosan nem fog érte felelősséget vállalni, ahogy a munkáltató se. Ugyan ez a dilemma egyébként az önvezetéssel is. Technológiailag már jóideje kivitelezhető a teljes önvezetés (5-ös szint), jogi akadályai vannak neki leginkább. De ez ugyanígy megvan például a repülőgépeknél is. Valamikor a 90-es években mutatták be az első olyan robotpilóta rendszert, ami emberi beavatkozás nélkül képes volt fel/le szállni. Azóta ezt még kicsit fejlesztgették, ma már MINDENFÉLE körülmények között el tudja látni a feladatát ez a rendszer -> nem lenne szükség pilótákra sem. Mégis minden gépen van, ahogy másodpilóta is.
2020. jún. 27. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

$3-as, ha Hamburgnál lejár a vezetési idő, akkor a sofőr a budapesti központból hazamegy egy Londoni kozpontban bejelentkező pedig átveszi...

Így már jobb?

2020. jún. 27. 13:30

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!