Mi a hiba oka? (1997 Mazda 323s 1.5 BA)
Ha kevesebb mint félig van a tank benzinnel, akkor előjön az a hiba, hogy egy komolyabb kigyorsításnál egyesből kettesbe, vagy kettesből hármasba való váltáskor kb két másodpercig nem megy a motor (még tőgázon is 1-esben még van max fordulaton is, de mikor 2-esbe rakom, akkor kb 2 másodpercig nem történik semmi. Ugyanez van 2-esből 3-asba váltáskor is, de nem mindig.). Minél lejjebb megy az üzemanyag szint, annál gyakrabban jön elő a hiba és egy bizonyos ponttól fogva már egyszerű fordulatszámnöveléskor is kicsit bedadog, ilyen 1-3 másodpercekre. Érdekesség, hogy ha egy hosszabb kanyart veszek be 60-70-el, akkor is ugyanezt produkálja, de ezt sem minden esetben. Én az üzemanyagrendszerre gyanakodom, mert ha több mint félig van, akkor nincs semmi baj. Először kicseréltem az üzemanyagszűrőt, aztán az üzemanyagszivattyút is kivettem, ezen volt egy marék sár (én 100-as e5-öt tankolok molnál, szóval gondolom a csere tank volt ilyen koszos, mert szivárgás miatt cseréltem a régit és nem takarítottam ki, mert jónak tűnt.). Ekkor letakarítottam a szűrőt és kompresszorral le is fújtam róla amit lehetett. Visszaszereltem, majd egy napig nem vettem észre gondod, majd másnap újrakezdte. A donorautóból az üzemanyagszivattyút beszereltem az általam használtba, de a hiba ugyanúgy megmaradt. Ez után Átfújtam levegővel az összes üzemanyagcsövet, aminél kiderült, hogy a tank szellőztető el volt dugulva, mert eddig lecsavaráskor nem szuszogott a tanksapkánál (igen, a tanksapkát lecsavarva is próbáltam az autót, a hiba továbbr is fent áll.) de semmi többre nem jutottam. Megnéztem a gyertyákat is, de jók, és igazából kétlem, hogy a gyújtásrendszerrel lenne a baj, mert tele tanknál nincs hibajelenség. Mit gondoltok, mi lehet a probléma oka, és a megoldás rá?
(u.i.: Néztem azóta is a szivattyú szűrőjét, nincs rajta kosz, nincs eltömődve(
Én pont így voltam , nekem is félig volt a tank addig tökéletesen ment.
Ha lejjebb ment már dadogott, kihagyott és alig volt erő benne.
Én magam levettem a tankot és egy csomó dzsuva volt benne.
Hasonló mint a posztó szét zilálva.
KItakarítottam mindent és azóta tökéletes.
Igaz hogy elég nagy munka mert a kipufogót is lekellett szedni hozzá és azt is már flexelni kellett a csavarokat. Meg aztán szépen megkellett hegeszteni a csövet is, új csavarokat tenni bele.
Most annyira jól megy a motor hogy újkorában se ment, gyorsult ilyen jól.
Még azt leírom hogy az enyémbe a tankba van egy úgy nézki mintha egy műanyag pohár lenne fél literes, abba megya szivócső. /ez a pohár kb hasonló csak)
Na most ennek a műanyagnak az alján van vagy 9-10 kis lyuk, amin bfolyik a nafta a pohátba és onnan szivja ki.
Ez néhány lyuk elvolt dugulva és amig lement félig az üzemanyag addig felülről folyt bele, majd utána már onnan szívta volna de mivel ezek eldugultak ezért csak akadozott hebegett ,alig birt menni.
Majd ha tele tankoltam megint simán ment mint az őrült, amíg megint odáig fogyott kb a pohár széléig, ami fél tank volt.
Már utóbb mindig tele tankkal jártam, nem engedtem le hogy kifogyjon félig se.
Gondolom érthető ez a pohár hasonlat.
Na pontosan ilyen az enyém.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!