Mitől füstölnek ennyire ezek az olaj kályhák?
Mostanában láttam több 12 - 18 év körüli öreg 2 és 3 literes dízel kocsikat amikkel amikor gyorsítottak úgy füstöltek mint a gyár kémény...
Ennek mi az oka? Milyen hibára utalhat ez?
Az idő vasfoga, meg a kilométerek. Ezek már nagyrészt mind 200-300 ezer km fölött vannak. Ennyi km-nél már a turbó kezd lehalni, elkezdi csípni az olajat. Ettől füstölhet az autó. Esetleg még a porlasztókra tudok gondolni, azok rossz ütemben adagolják a gázolajat ami így nem ég el jól.
Egyébként egy tökéletes állapotú autó ennyi idősen se füstöl, kormol. Az enyém (2005-ös) 460 fölött jár, 0 füstöléssel :)
Több dologtól lehet.
- Kiütik a részecskeszűrőt és a katalizátort.
- Olyan chip-et írattak rá, amitől ugyan erősebb lesz, de füstöl mint a gyárkémény.
- rossz állapotban van a motor (eszi az olajat, rosszak a porlasztócsúcsok stb.)
Két oka van, de ezek alapvetően nagyon rossz állapotú autók, úgymond levedlett dízelek.
Megveszi a zseni félmillióért az óddit meg a bömöst, mert az kell, bár újkori állapotában a 4db féktárcsa többe került, mint amennyit most kifizetett az autóért összesen, füstöl mint az indiai gyárkémény, check engine világít, de legalább van óddi/bömös.
A másik a chiptuning, főleg ha nem megfelelő vagy túlfeszített. Láttam egy Nissan GTR-t a minap, benzines, öntötte magából a fekete füstöt főleg váltásnál, de egyébként nyilvánvalóan szép állapotú és újszerű volt.
Egy 18 éves autóban részecskeszűrő... hogyne! Ettől függetlenül egy részecskeszűrő nélküli Euro4-es dízel sem csinál maga mögött fekete füstfelhőt, ha gyári állapotban van. Szemmel látható kormolásnak alap esetben nem lenne szabad lennie.
Alapvetően két fő oka lehet ennek:
1. Ezek már relatív olcsó autók a korukból adódóan így minden suttyó meg tudja őket venni. Aztán további fillérekért csinálnak belőle tipikus igénytelen hülyegyerek-autót. Ebbe persze beletartozik a csipszelés is. Természetesen nem igényes optimalizálás, mert az drága. Hogy okádja a kormot, őt aztán nem érdekli, hiszem megvan a bejáratott út, hogy műszakin átmenjen.
2. Elhanyagoltság, karbantartás hiánya. A kormolás a tökéletlen égés miatt van. Ez vagy azért van, mert nincs elég oxigén a tökéletes égéshez. (Turbó és egyéb szívósor hibák.) Vagy túl sok a gázolaj és az sem finoman elporlasztva érkezik. (Hugyozik az injektor.) A tulajdonos pedig nemtörődömségből, lustaságból, vagy spórolásból nem törődik vele.
16 éves egy 1.9pdtdi rs fabiám 250 ezeret futott és nem kormol semmi füstöt nem látsz , a tipik le gyilkolt hülye gyerek autók direkt füstölnek mert ““menő”” .
Jaa de részecske szűrő se katalizátor és egr szelep sincs a kocsiban ...
"se katalizátor és egr szelep sincs a kocsiban ..."
Ebben biztos vagy? 2004-es autónak már Euro4-esnek kell lennie. Katalizátor nélkül már az Euro2-t, EGR nélkül az Euro3-at is nehéz elérni. Azt tudom elképzelni hogy legfeljebb nincs szem előtt a motortérben, ezért nem tudsz róla.
Egyébként nekem 2005-ös dízelem van, 302.000km-rel. Padlógázon sem húz füstfelhőt. Euro4-es ez is, részecskeszűrő gyárilag nincs, katalizátor, EGR van.
De amúgy utóbbi kettő sem a kormolást hivatott csökkenteni. A katalizátor a CO-t és a szénhidrogéneket csökkenti. Az EGR meg a nitrogén-oxidokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!