Egy autóversenyző hogyan vezethet utcán?
Nem feltétlenül forma 1-es pilótákra gondolok, ott vannak például az alacsonyabb kategóriás forma, túra, raliversenyzők.
Vajon az utcán is úgy vezetnek mint a pályán, és a közutakon is feltűnőek? Pl. csikorogtatják a kerekeket indulásnál, gyorsulnak, majd satufék stb?
Ők nem akarják bebizonyítani mindenkinek, hogy jobban vezetnek bárkinél, akik ott vannak körülöttük. Nem kell, mert tudják hogy jobban vezetnek.
Papp Laci sem bunyózott az utcán. Bizonyos szint felett az ember nem süllyed le egy szint alá. A sas sem kapkod legyek után, és folytathanám a közhelyek sorolását.
Papp Laciról jut eszembe: ügyes versenyző. A közúton teljesen normálisan vezet, nem ott nyeri meg a gyorsaságikat:-)
Sok versenyzőt ismerek, szerencsére. Elenyésző köztük azoknak a száma, akik az utcát versenypályának nézik, használják. Amúgy pedig ez is intelligencia kérdése.
Ne azokból a "versenyzőkből" induljunk ki, aki a fertőszentmiklósi drag racing mezőny 70%-át kiteszik...
Komoly, profi versenyzők általában rendkívül fegyelmezettek, mentálisan ott vannak a szeren, tudnak koncentrálni mert az kell a pályán. Egy Michelisz Norbiról nem tudom elképzelni, hogy kijön a pályáról, aztán driftel a körforgalomba az utcán a gyári kocsival.
Meg azért nézzük meg, milyen emberek jutnak el a profi versenyzésig. Hány ilyen kivagyi hülyegyereket látsz, mint akik 320d-vel forognak az utcán... Sehányat. Egytől egyik nagyon összeszedett, higgadt, FELNŐTT (vagy úgy gondolkodó és viselkedő) emberek.
Szerintem egy olyan felfogás, hozzáállás és mentalitás ami egy profi autósporthoz kell, nem fér meg egy olyannal, aki utcán parasztkodik, driftel, gumit éget... A kettő együtt nem pálya, nincs nagyon ilyen. Vagy köcsög vagy, és pörögsz az utcán, bőgeted a motort fél 12-kor, meg 80-nal közlekedsz városban, levillogod aki csak 65-tel megy. De akkor valszeg olyan is vagy, hogy profi motorsport közelébe se fogsz kerülni soha életedben ilyen viselkedéssel és felfogással.
Vagy normális vagy, fegyelmezett vagy, többé kevésbé szabálykövető, tudsz higgadt lenni. Ilyen felfogású emberek vannak a profik között. Nem ilyen gyászhuszárok akiket kormoló hármasgolfban meg E46 320d-ben látsz.
Ugyan az, mint a profi küzdősportolók. Javarészt nem mennek be a kocsmába meg a helyi szórakozóhelyekre szándékosan verekedni. Annál érettebb, "profibb" gondolkodásuk van.
Ugyan ez igaz az autóversenyzőkre is.
"Az emberek többségének fogalma sincs a dinamikus vezetésről "
Van fogalmuk, csak az útfentartónak nincs fogalma a kátyúzásról, meg az utak javításáról, a közlekedés mérnököknek meg a lámpák beállításáról, meg az útfestésről.
Mellesleg nem mindenki alatt van patyolat kocsi. Valaki azért megy lassabban, mert még légzsákja sincs beépítve, vagy tisztában van vele, hogy a futóműve csak 60% os, a fékpofák meg már a végét járják.
A magyar autóversenyzők között sok hülye volt régen, akik bizony leszarták a közlekedési szabályokat. Az ősidőkben ugye ez még úri sport volt, mikor Cserkuti, Ferjáncz vagy Tóthék voltak a nagy nevek akkor ez a top versenyzőkkel bizony elképzelhetetlen lett volna - ők rendkívül kimért, higgadt emberek voltak. Ferjáncczal ugye egy csomó közlekedésbiztonsági oktatófilmet is forgattak, ifj. Tóthról meg mindenki tudja, hogy egy kifejezetten óvatos ember.
Csak hogy ugye a '80-as évekig elkülönült még nagyon az amatőr és profi mezőny, az amatőrök nem számítottak autóversenyzőnek, akárki indulhatott közöttük akár a családi Ladával is egy rallyversenyen, köztük több őrült akadt aki a pályán kívül fitogtatta az autója képességeit, s sajnos egyre inkább felhígult velük a profi mezőny ahogy egyre több licencet adtak ki. A '90-es, 2000-es évekből sajnos nem egy olyan eset jut eszembe, amikor rallyversenyző saját hibájából szenvedett közúti balesetet - ezek tipikusan a pályán lassú illetve "apu fizette" pilóták - illetve hát a közúton tréningezés is elfogadottá vált, ebből is volt emlékeim szerint legalább 1 halálos baleset. Ez egy elég sötét korszak volt, sok eseményre emlékszem ahol a verseny után tényleg ott körözgettek még az autók akármelyik magyar városban, mint ha valami Need For Speedből csöppentek volna oda. Úgy a válság körül kezdett valamennyire visszafordulni a folyamat, mert sokaknak elfogyott a pénze, illetve az FIA és MNASZ is elkezdte komolyabban venni, hogy aki versenyző az mutasson már példát, így most már komolyabban tudják ők is szankcionálni, ha valaki közúti balesetet okoz.
Külföldön tudtommal hamarabb kapcsoltak, az angoloknál ez mindig is létező jelenség volt, de a többi európai országban kicsit előrébb járnak nálunk, a nyugati szomszédoknál ez már nagyon régóta nem elfogadott viselkedés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!