50cc robogónak rosszat tesz ha végsebességen használom aztán hirtelen leállítom?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha kétütemű. Akkor még azt se mondanám, hogy sokat rontasz az élettartamán. Már a simsonok is simán elmentek 1974-ben 20-25 ezer kilométert úgy, hogy általában a teljesítményük 95%-át kivették belőlük az emberek mikor használták.
Egy új gyártástechnológiával készült robogónak is ki kell bírnia. Hiszen a Yamaha Mint-ok is elmentek 30.000 kilómétert.
Ez nem turbós motor, nincs olajnyomás, nincs hűtőfolyadék. Fém a fém ellen játszik. Ha leállítod szépen lehűl. Ennyi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De, komplett motorgenerál után.
Van egy kétütemű robogód, 15.000 kilóméternél elkezd zörögni a motorja. 20-25 ezernél már nagyon zörög és már elég erőszegény a motorja. 30 ezernél meg már nem indul be mert nincs annyi kompresszió benne, mellé ha beindúl istenverte módon zörög.
Ilyenkor szétszeded, kicseréled a csapágyakat, lépsz a következő túlméretre, felújíttatod a főtengelyt. Utána újból 15 ezer kilóméterig hibátlan majd egyre zajosabb és végül nem indúl be.
Így értem, hogy a Yamaha Mint is elment motorgenerál nélkül 30.000 kilómétert.
Az nagyon kevés
Gondolom a 2010 után gyártott 4 ütemű robogók gond nélkül elmennek 100.000km -t
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az nagyon kevés. xD A kétütemű wartburgok és trabantok 60-100 ezer kilóméternél voltak generálozva általában.
Nem gondolnám, hogy egy 4 ütemű robogó elmegy 100.000 kilómétert.
Szerintem a Honda Cub se ment el annyit.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem az összes kétütemű ennyire "keveset" bír.
Mondjuk én nem rettenek meg egy komplett motor felújítástól. 20 ezer forint, egy szombat délután és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!