Forgalmi vizsgán meg amúgy is a való életben ti hogyan fékezitek a gépkocsit?
Nálam ez a sorrend volt mindig: leveszem a lábam a gázról, motorfék, majd utána kuplung fék. Nekem faterom kuplungot csak akkor nyomja be ha visszavált pl. bekanyarodásnál vagy amikor megáll és üresbe teszi. Egyébként pedig csak motorfék és fék.
Nekem az oktatóm viszint azt mondta h kuplung fék legyen mindig a motorfék után viszont gyakran hallom, hogy kicsit csikorog így. Mi lenne pontosan a helyes? Oktatóm ezért sose szólt.
A kuplungot sose tartjuk félig benyomva!
Elindulásnál csúsztatni kell, azon kívül benyom, felenged. Ilyen csúsztatásos témákat, félig benyomást felejtsd el
A sorrend soha nem az, hogy kuplung-fék.
Helyesen gázelvétel, szükség esetén fék, ha fulladna, akkor kuplung de csak kis sebességen, közvetlenül a tényleges megállás előtt.
Indulásnál meg kuplung, fék felengedése, majd mérlegmozgással (egyszerre) kuplung fel, gáz le.
Manuális váltóval lehetőleg eleve úgy megyek, hogy a motorfék minél tovább elég legyen. Ilyenkor ha lassítani kell, egészen addig motorfékezek, amíg lehet, utána fék és kuplung ha jobban le kell lassítani.
Automata váltóval motorfék amíg lehet, utána lágyan üzemi fék, miközben magától kapcsolgat vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!