Az autósok minek dudálnak összevissza? Miért nem akkor használják a dudát, amikor kell?
Elsődleges funkciója a dudának, hogy ha balesetveszély állna fenn, rádudálnak a másikra, hogy menjen arrébb.
Namármost, én számtalanszor tapasztaltam, hogy csak úgy dudálnak a parkolóban, hogy észrevegye őket egy ismerősük és menjen oda. Azon túl, hogy ez zavaró, a fél lakótelep hallja, akik talán nem ezt akarnák hallani, megtévesztő is. Egyszer éppen mentem át az úton szabályosan, és valaki dudál. Mi ez? Mondom, csak nem rosszkor megyek át? És kiderült, csak épp így akarta jelezni egy közeli parkolóban az autós egy ismerősének, hogy ott van. De bicilizés közben is volt hasnló, és néztem, hogy most mit szabálytalankodtam, vagy mi van, hogy itt dudál valaki mellettem, hát megint az ismerősének dudált valaki.
A másik, hogy ha nincs balesetveszély, akkor felesleges a szabálytalankodóra dudálni, mert tudja, hogy nem lenne szabad pl. úgy átmenni az úton, és ez a pedagógiai, kioktatói célzat semmit nem fog senkin változtatni, ettől nem fog máskor máshogy közlekedni. Főleg olyanoktól, akik rendszeresen nem használnak indexet és mennek át piroson, én kiröhögném, ha rám dudálna, hogy mit akar ez. Igaz, rám nem kell dudálni, mert szabályosan közlekedek.
Minek kell összevissza nyomkodni azt a dudát? Azt nem játékszer, nem is a feszültség levezetésére való eszköz, hanem valami, ami életet menthet adott helyzetben. Nyilván ha zebrán rohan át valaki mondjuk piroson, és emiatt lassítani kell, jogos, még ha lassítással kikerülhető a balesetveszély, de itt is inkább a féket, mint a dudát kell nyomni, mert az a hülye gyalogos úgyse fog olyanoktól pedagógiai célzatú dudáláson elgondolkozni, akik amúgy se használják az indexet, amikor kell, és a piroson is simán átmennek.
Ennyivel a gyalogosoknak is lehetne adni dudát, és rádudálhatnának sok autósra, akik nem használnak indexet például, vagy valamiért balesetveszélyesen közlekednek.
Érdekes mód én még nem okoztam galibát, érdekes módon annak ellenére hogy “kreten” vagyok.
Merő véletlen? Vagy tudok is vezetni? Mindenkinek van épp elég dolga, és nincs szükség arra, hogy valaki órákig előzzön minden egyes alkalommal, amikor haladna a nep, de egyeseket ez nem érdekli mert kimaradtak a fejlodesbol és 20 évvel ezelőtt járnak... meg kene tanulni átszellemülni, más világ van
Több a gyorsabb autó, de azért rengeteg 20, vagy annál idősebb autó van az utakon. 2000-ben adtak el ugye sok swiftet, astrát pl, és azok még ott vannak az utakon. Mondjuk biztos több az autó mint régebben, de nem akar mindenki gyorsan menni. Aki dolgozni jár, mindennap az úton van, az lehet h haladni akar, de a nyugdíjas piacra járók, fiss jogsisok, iskolába járós stb. nem akarnak haladni.
Nekem 5 éve van jogosítványom, és még soha sem kellett időre mennem valahova. Amikor iskolába jártam, akkor ugye tök mindegy volt ha késünk kicsit, most meg otthonról dolgozok. Tehát nincs mindenki begyorsulva. Nem mindenkit zavar, ha egy biciklis mögött kell menni 10- el percekig. Városban meg ugye lehetetlen haladni, mert folyton jönnek a gyalogosok.
Hiába lehetne 70-el menni itt-ott, mert úgyis le kell fékezni a zebránál, ha odaállnak, és ugyanott vagy mint ha 40-50 el mennél, csak akkor kisebbet kell fékezni.
Meg ugye ott vannak a biciklisek. Engem nem zavarnak hogy vannak, de én mondjuk soha nem merészkedtem le biciklivel az úttestre, mert sztem nem arra való. Legyen bicikliút, meg autóút külön. Vagy akkor a járdán megyek. Én nem tudom mit érez az aki autóúton biciklizik, de hát elég bátor, vagy nem tudom. Én eléggé szoktam figyelni, de már velem is előfordult, hogy később vettem észre egy biciklist mint kellett volna. Persze nem volt semmi, csak a meglepődés, hogy ez meg hogy a fba került ide.
74
Ha 150-nel mész végig, ahol csak lehet az autópályán a határtól Budapestig, mennyit nyersz?! És milyen áron?!
Számtan 2. osztály, fizika 7. osztály kábé... Szóval a válasz: semmit és életveszélyesen. Éppen azért kellene visszavenni, amikor csak lehet, mert felgyorsult a világ. És, amikor közlekedsz, akkor pont lehet. Az M0-t soha nem használom éppen a kiszámíthatóságot szem előtt tartva. Átvágok BP-en és tudom az mennyi idő. Időben kell elindulni - sokat ismételt, de ettől még nem kevésbé igaz állítás.
Újra kérdezem: mennyit nyersz 100 kilométeren azzal, ha nem 120-szal "szarakodsz", hanem 150-nel tolod neki? MAX.10 percet... Tehát semmit. De legalább ön- és közveszélyes voltál végig...
(Személy szerint mindig előzékeny és alkalmazkodó vagyok az olyan "ökrökkel", mint te, ami rólatok viszont nem mondható el. Csak jogotok van, kötelességetek nincs, csak felétek mindenki másnak. A tolerancia nálatok elvárás, de ti nem gyakoroljátok. Pontosan ezt fogalmaztad meg. A közlekedésben tahó vagy.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!