Ha úgy alakul, hogy az autóra csak 2 új abroncsot veszek, ezeket az első, vagy a hátsó keréktárcsákra szereltessem? Melyik megoldás biztonságosabb?
9 mire gondolsz? Kifejtenéd?
Én úgy látom, hogy fékezéskor az első tengelyre kerül egy kis plusz nyomás, ami által megnő az aszfalthoz szorító erő, a hátsó tengely pedig kicsit elkönnyebbül, ami miatt ez a kapcsolat is gyengébb lesz hátul. Az, hogy elöl kopottabb kicsit nem befolyásolja számottevően az autó viselkedését. Kivéve ha nagyon kopott a gumi, mert akkor négyet kell venni és nem kettőt. De lehet, hogy én látom rosszul.
11-es
Első gumi kapja a legnagyobb terhelést, még akkor is, ha hátsókerekes az autó, de elsőkerekes autónál különösen igaz. Az első tengely felel a:
-fékezésért: erőteljes féknél az egész súlypont előre helyezkedik, úgyhogy oda kell a jó gumi, hogy ne az ABS daráljon, vagy blokkoljon a kerék. Oké, kitörthet az autó hátulja, de akkor is
-kormányzás: kanyarban is az első tengely kell elsősorban tapadjon, ha elkezdi az autó túrni az orrát, az szar
-elsőkerék hajtás: kipörög a kerék, stb, gyorsításnál.
#13: Valahogy nem tudok komolyan venni egy olyan szakértőt, aki ezt le meri írni
"Csakhogy a maximális fékerőt általában hamar elérjük és az ABS fog szabályozni, ehhez nem kell jobb gumiabroncs."
Ilyen megközelítésben a létező legolcsóbb nyári gumi megfelelő lenne minden körülmények között.
Az ABS mellett ott az EBD is.
Nem feltétlenül. A lényeg a gumi minőségén van. Egy jó minőségű gumi kopottan is jobb lehet mint egy gagyi új. A Michelin például csinált is egy tesztet arról, hogy a kopott gumi mennyivel rosszabb int az új.
Nyilván annyit hisz el belőle az ember amennyit akar, nem voltunk ott hogy lássuk a tesztet.
Nem tudom ebben a cikkben volt-e, de egy tesztben a kissé kopott gumi jobb eredményt ért el mint az ugyan olyan új állapotban.
12es vagyok
Volt már számtalan autóm, mégtöbbet vezettem amúgy is. Szar gumival, jó gumival, mindennel. Olvastam az összes tesztet korábban amiket linkeltél, eggyel sem értek egyet. Még a BMW is az orrát kezdte el túrni, ha nagy volt a tempó, és csúszott az út kanyarban (eső, stb). Előre kell a jó gumi.
Egyébként is, ez egy KOMPROMISSZUM, az előre jobb gumival szerintem biztonságosabb, és sokmillió más ember szerint is. Az optimális nyilván az, ha mindkét tengelyen egyforma, jó állapotú gumi van.
Új gumira: a zsír új gumikat be kell koptatni párszáz km-en, csak utána tapadnak jól. Addig rosszabb az első kilóméterekben, mint egy kopott idős gumi.
"az autó (mindegyik) a hátsó tengellyel kanyarodik"
Na, mára ennyi elég is volt. :D
19
Belegondoltam én is. De nem jöttem rá. Nekem a BMW és az Audi is az elejétől kanyarodik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!