Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lóerő vagy nyomaték?

Lóerő vagy nyomaték?

Figyelt kérdés
Melyik a jobb?Ha több a lóerő vagy a nyomaték?Melyik esetben gyorsabb és melyik estben erősebb a kocsi?Vagy függ attól is hogy dízel vagy benzin?Mert ugyen mint tudjuk a dízel jellemzője a magas nyomaték
2020. jún. 8. 16:41
 1/9 anonim ***** válasza:
87%

A lóerő és a nyomaték "össze van drótózva" egymással. Egyik következik a másikból a fordulatszám függvényében.

Az a kocsi megy jól, amelyiknek minél laposabb (nincs benne kiemelkedő keskeny csúcs) a nyomatékgörbéje, és minél nagyobb a nyomatékgörbe alatti terület.

2020. jún. 8. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
88%

Megint egy "melyik a jobb" típusú kérdés. Itt nincs objektíven "jobb" meg "rosszabb". Felhasználás céljától, jármű tulajdonságaitól függ. Illetve a kettő összefügg, a képlet pedig

Lóerő = nyomaték x fordulat ÷ 5252


Ökölszabályként talán óvatosan elmondható, hogy általában azoknak a járműveknek magasabb a végsebességük, amelyeknél magasabb a lóerő (azonos légellenállás esetén), viszont alacsonyabb fordulati tartományban azok gyorsulnak jobban, amelyeknél a nyomaték nagyobb (hasonló súly esetén). Persze ez durva általánosítás, de talán így lehetne leegyszerűsíteni.

2020. jún. 8. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
71%
A lóerő a fontosabb, ettől gyorsul és bír menni az autó, aztán ha van nyomaték is, lehetőleg alacsony fordulaton, az nagyon hasznos. Ezért imádom a 3000-res turbódízeleket.
2020. jún. 8. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Nyomaték megvesz, lóerő megtart!
2020. jún. 8. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Sok lóerőből és kicsi nyomatékból tudsz nagy nyomatékot csinálni a megfelelő áttétellel.

Kevés lóerőből viszont sehogy nem tudsz többet csinálni.

Emiatt azt mondanám, hogy a teljesítmény fontosabb.


Persze ennél jóval összetettebb a téma...

2020. jún. 8. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Mindkettő fontos. Viszont egy átlagos 2.0 szívóbenzin jóval kisebb nyomatékkal rendelkezik, mint egy 2.0 turbódízel, mégis nagyjából ugyanolyan a gyorsulásuk. Ebből az következtethető ki, hogy a lóerő fontosabb, de a nyomaték sem elhanyagolható. Illetve nem mindegy, hogy mondjuk csak hatezres fordulaton adja le a jó nyomatékot, vagy már mondjuk kétezresen is.
2020. jún. 9. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
...és a végén eljutunk oda, amit az elején írtam, az a jó, ha minél nagyobb fordulatszám tartományban egyenletesen adja le a nyomatékot, minél nagyobb a nyomatékgörbe alatti terület, kevesebbet kell váltogatni. Nincs meg az a korai turbódízel-érzés, hogy megjö9n a turbónyomás, hátba vernek egy lapáttal, aztán amikor menni kéne tovább már váltani kell és kezdődik az egész elölről.
2020. jún. 9. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Aztán mégsem kell a turbódízelen se többet váltogatni, mert hosszúak a fokozatok, és pont jó. Meg a turbódízel is nagy fordulaton adja le a lóerőt, szóval nem muszáj mindenáron 2500nál elváltani.
2020. jún. 9. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
100%
Nagyon sok minden függ hogy mire hasznalnad többet
2020. júl. 2. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!