Melyik a jobb?Ha több a lóerő vagy a nyomaték?Melyik esetben gyorsabb és melyik estben erősebb a kocsi?Vagy függ attól is hogy dízel vagy benzin?Mert ugyen mint tudjuk a dízel jellemzője a magas nyomaték
2020. jún. 8. 16:41
1/9 anonim válasza:
A lóerő és a nyomaték "össze van drótózva" egymással. Egyik következik a másikból a fordulatszám függvényében.
Az a kocsi megy jól, amelyiknek minél laposabb (nincs benne kiemelkedő keskeny csúcs) a nyomatékgörbéje, és minél nagyobb a nyomatékgörbe alatti terület.
2020. jún. 8. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Megint egy "melyik a jobb" típusú kérdés. Itt nincs objektíven "jobb" meg "rosszabb". Felhasználás céljától, jármű tulajdonságaitól függ. Illetve a kettő összefügg, a képlet pedig
Lóerő = nyomaték x fordulat ÷ 5252
Ökölszabályként talán óvatosan elmondható, hogy általában azoknak a járműveknek magasabb a végsebességük, amelyeknél magasabb a lóerő (azonos légellenállás esetén), viszont alacsonyabb fordulati tartományban azok gyorsulnak jobban, amelyeknél a nyomaték nagyobb (hasonló súly esetén). Persze ez durva általánosítás, de talán így lehetne leegyszerűsíteni.
2020. jún. 8. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
A lóerő a fontosabb, ettől gyorsul és bír menni az autó, aztán ha van nyomaték is, lehetőleg alacsony fordulaton, az nagyon hasznos. Ezért imádom a 3000-res turbódízeleket.
2020. jún. 8. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Nyomaték megvesz, lóerő megtart!
2020. jún. 8. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Sok lóerőből és kicsi nyomatékból tudsz nagy nyomatékot csinálni a megfelelő áttétellel.
Kevés lóerőből viszont sehogy nem tudsz többet csinálni.
Emiatt azt mondanám, hogy a teljesítmény fontosabb.
Persze ennél jóval összetettebb a téma...
2020. jún. 8. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Mindkettő fontos. Viszont egy átlagos 2.0 szívóbenzin jóval kisebb nyomatékkal rendelkezik, mint egy 2.0 turbódízel, mégis nagyjából ugyanolyan a gyorsulásuk. Ebből az következtethető ki, hogy a lóerő fontosabb, de a nyomaték sem elhanyagolható. Illetve nem mindegy, hogy mondjuk csak hatezres fordulaton adja le a jó nyomatékot, vagy már mondjuk kétezresen is.
2020. jún. 9. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
...és a végén eljutunk oda, amit az elején írtam, az a jó, ha minél nagyobb fordulatszám tartományban egyenletesen adja le a nyomatékot, minél nagyobb a nyomatékgörbe alatti terület, kevesebbet kell váltogatni. Nincs meg az a korai turbódízel-érzés, hogy megjö9n a turbónyomás, hátba vernek egy lapáttal, aztán amikor menni kéne tovább már váltani kell és kezdődik az egész elölről.
2020. jún. 9. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Aztán mégsem kell a turbódízelen se többet váltogatni, mert hosszúak a fokozatok, és pont jó. Meg a turbódízel is nagy fordulaton adja le a lóerőt, szóval nem muszáj mindenáron 2500nál elváltani.
2020. jún. 9. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Nagyon sok minden függ hogy mire hasznalnad többet
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!