Miért hátsókerék hajtásúak a motorok?
van pár motor, ami hajt elől is
műszakilag sokkal egyszerűbb a hátsó hajtás
Amúgy léteznek ilyen motorok, de abszolút nem elterjedtek, nem véletlenül. Múzeumokban tudsz találkozni ilyennel, általában kisebb motorokra jellemző.
Sokkal bonyolultabb megoldani, hogy elsőkerék meghajtású legyen, mivel az nem merev, azzal kormányozol (persze van olyan agyszülemény is, ahol elöl van a motor, hátul van a kormányozható kerék, és elsőkerékmeghajtás...). Feleslegesen bonyolult, nehéz volna, amikor meg lehet hajtani egyszerűen a hátsót. Nagyobb motoroknál még sokkal rosszabb volna, mivel gyönyörűen pofára lehetne esni, amikor rosszul váltasz és megcsúszik az eleje, ahol kisebb a súly, mint hátul. Illetve gyorsítás közben hátramegy a súlypont, csökken a súly az első keréken, nő a hátsón, azaz egy közepesen dinamikus gyorsításnál elkaparna az első kerék, de legalább közben irányíthatatlanná is válna. z. Semmi értelme nincs, mérnöki szempontból fullra nem logikus. Inkáb custom, meg prototípusban léteznek ilyen motorok, esetleg még az előző évszázad első feléből, amikor gyengébbek is voltak, kisebbek is voltak a motorok, a mérnökök meg kevésbé tapasztaltak ebben a témában.
AWD motorok is léteznek, általában katonai, vagy mezőgazdasági célokra.
Kb azért, amiért a kerékpárokon is a hátsó kerék a meghajtott, az első kerék a kormányozható.
Megoldható az első kerék meghajtás, de sok problémát kell kiküszöbölni, ami megdrágítja az eszközt, és nem is feltétlenül lesz jobb, csak bonyolultabb, és minél bonyolultabb valami, annál több a hiba lehetőség is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!