Melyik motor lenne alkalmasabb tuning szempontjából?
Négy motorra gondoltam ami szóba jöhet, a VAG konszern 1.8T 20V, 1.9 PDTDI 131 lovas változatára, illetve az Alfák 1.9 16V JTDm 150 lovas, és a 2.4 20V 175 lovas változataira.
A cél 300 ló környéke lenne. A kérdésem pedig az, hogy melyik motor ajánlottabb tuning szempontjából? Melyik költséghatékonyabb? Melyik megbízhatóbb ilyen teljesítmény mellett?
Alfáknál például a 2.4 JTDm motort 156-os és 159-esekbe rakták, amik alapból is nehezebb kasztnival rendelkeznek, valamint a motor súlya is nyilván nagyobb, mivel egy 5 hengeres motorról van szó, így aztán lehet ésszerűbb választás egy 147-es Alfa 1.9 JTDm motorral, aminek jóval kisebb súlya van. Ugyan így az 1.9PD 131 lovas motoroknál nem egy 5-ös Passatot vennék, hanem egy A3 8L Audit, szintén a súlya miatt. Mindenképp front hajtást szeretnék, semmiképp nem összkerékhajtást, a hajtáslánc veszteség miatt.
Mindenféle tanács érdekelne ezekről a motorokról.
Az ot hengeres dizel alfa egy jo konstrukcio, de ez az nem jo, pl a turbo, gyakori a csereje. Azt hozza kell tennem, hogy csak chipel semmi nem lesz 300 loero ezek kozul. Ha ugy nezzuk, hogy kicserelsz ezt azt, a problemas dolgokat, akkor mindegyik jo lehet.
Ezek kozul a legalul tervezettebb az 1.9 jtdm, a kovetkezo a sorban az 1.8T, aztan a sor ot alfa, aztan az 1.9 pd.
Ha a koltsegeket nezzuk, mindegyikbe egy rakas penzt kell ontened, mert ki kell belezd, gondolom ezt tudod.
En pd-vel kezdenem a sort, egy kis modositassal meg lesz konnyen a 300lo, rengetegen csinaltak mar, van hozza tapasztalat es ezen tul minden tulmeretezett benne.
Ha a tuningrol van szo akkor mindent ki lehet cserelni, csak nincs ertelme akkor az alappal vacilalni. Ha nem mindent cserelunk akkor a fobb darabok maradni fognak. Olajszivattyu, hengertomb, fotengely, vezermutengely, dugattyu, hajtorud stb. Tehat erdemes olyat valasztani amiben legalabb ezek masszivak.
Nem mondok ujat az mk4 toyota supraval. Egy nagyobb turbo, a befecskendezesen egy kia mokolas es hopp 310rol ott van a 7-8 szaz loero, de amugy minden gyari. A kuplung, a valto, a motor. Tehat bosegesen rahagytak a tervezes soran. Ezt a szakmaban biztonsagi tenyezonek hivjuk, a tervezes soran kiszamoljuk, hogy mekkora igenybevetel fog jutni egy alkatresszel, azt az igenybevetelt megszorozzuk 1-4 valamilyen szammal, es akkor erre a felszorzott igenybevetelre tervezzuk az alkatreszt, tehat a tervezettnel sokkal tobbet ki fog birni.
Na es itt vannak a hatalmas elteresek latszolag ugyan olyan motorok kozott. A regi tdi-k ben ugymond, volt anyag. A meltan hires mk1 mazda hat ketto literes motorja arrol hires, hogy szar. Fotengely tores gyakran voltak, mert vekony volt, gyenge volt. Jo a sor, tenyleg jo, jobb mint a negy henger, altalaban. De az alfa 1.9 es 2.5 dizelje nem tul jo. Es ha nem akarsz mindent kicserelni akkor nem optimalis valasztas. Az 1.9 konszern dizellel egy baj van, hogy sok benne a kilometer, mindegyikben. Ha te ugyis durba tuningot akarsz, ugyis szet kell szedni es ugyis var ra egy alapos gepmunka, aztan mehet ossze nagyobb adagoloval, csucsokkal, turboval, esetleg erosebb dugoval. A tobbi birni fogja, mert olyan mintha nem is arra az 1.9 130 loerore terveztek volna
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!