Melyik kisautó (Clio, Jazz, Polo és társai) tud halk lenni autópályán is?
Nem akarok feleslegesen nagy autót venni, úgyis maximum ketten utaznánk benne, viszont főleg autópályán használnám és tudtommal ezekből a kicsi autókból ki szokták spórolni a hangszigetelést.
Milyen irányba (márka, típus) lenne érdemes nézelődnöm? Prémium márkát nem szeretnék.
Pár éves, kevesett futott használtat szeretnék, 3-4 millióból szeretném megoldani.
ha szabad szólnom..
a kisautók csak kicsik, de nem ócskák..minden autótípusnak több minőségi fokozata van. A lrgmagasabb (talán a GS) abban tökéletes a csend, még akkor is, ha szétpörgeted az ezerkettes motorját. Ezek full extrásak, tehát így keresd..
Aztán nem véletlen hogy a kerékabroncsokon jelölik a zajszintet, fogyasztást, vízenfutást..
Ha erősen bordázott gumit veszel, akkor bizony már hatvanas tempóban is zúg a kerék..(ezt már jobb kocsinál is hallani)
Mielőtt bármit is vennél, nézd meg egy autószalonban milyen felszereltséggel árulják újonan.
Én így vettem a nagyonhalk autómat, persze aranyáron, de megérte...aztán télen feltettem egy nagyonbordás téligumit, és bizony az autópályán lehetett hallani..a nyárit nem.
Nem lesz ócska egy autó attól hogy kisebb, csak szimplán a legtöbb kisautónál eleve azzal kalkulál a gyártó, hogy városban fogják használni, ezért próbálják a hangszigetelésen (részben jogosan) megfogni a pénzt.
Sok konfigurátort nézegettem, de nem igazán jelzik azt sehol sem, hogy magasabb felszereltségen plusz szigetelést raknak be, max néhány modellnél van választható extraként valamilyen hangszigetelt szélvédő.
Minőségibb gyártók újabb modelljeit keresd. Ha lehet, 6 sebességes kivitelt, hogy legyen benne egy autópálya fokozat. Az első hozzászóló GS felszereltségét nem is értem, de szerintem sincs ilyen, hogy plusz hangszigetelést tesznek bele. Igényesebb beltéri anyagok vannak, az tény, de ezek nem befolyásolják a hangszigetelést. Azt pedig nem fogják variálni felszereltségi szintenként.
Viszont pont itt mutatkozik meg a különbség egy Skoda Fabia, VW Polo és egy Audi A1 között, hogy komolyabb gumiszigetelést használnak pl. az ablakoknál, több a hangszigetelés a motortérben, tűzfalon, stb. Valóban nem mindegy a gumi sem.
Szerintem a VW Polo lehet egy reális választás.
Tapasztalatom a Fiat Stilo 1.2-es 5 ajtóssal van. 18 éve nyűzom, hiba nélkül. Vredestein Sportrac 5 gumikon fut, 6-os váltó van benne, autópályán halk, nem ordít, nem bőg a motor, és a gumi sem, futóműve csendes. Nem egy felső kategóriás autó, de simán vállalható, ezért hű társam már 18 éve, mert nem látom értelmét lecserélni, ameddig hiba mentesen megy alattam. Anno 24 évesen vettem hitelre, első autóm volt, és nagyon megszerettem.
Fater ugyan akkor vett egy Skoda Fabia 1.2-t, na az brutál amilyen hangot produkál pályán, de ellehet vele közlekedni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!