A Volvo miért teszi tönkre magát szándékosan?
Ki fog megvenni egy 15 - 20 milliós autót úgy hogy maximum 180-at mehet csak vele?
Félre ne értsük egymást, közútra bőven elegendő de például ha valakinek kedve támad akkor miért ne mehetne ki a verseny pályára meghajtani a Volvo-ját? Vagy a Német pályán miért ne mehetne 200-at teljesen legálisan?
Eddig se vettem Volvot, ez után se fogok. Aki pedig Volvot vesz annak teljesen mindegy, hogy mennyi a korlátozás mert 140-nél többel nem megy. Legalábbis én még nem láttam Volvot 200-al az M7-es belső sávjában :)
Egyébként elég nagy hülyeség ez a korlátozás, 180-nál is ugyanúgy meghalsz mint 250-nél.
Egyébként közben eszembe jutott egy történet, sokan írják, hogy 180-nál nem leeht meghalni? Nos a 180 is jobb, mint a 200, meg 180-ról hamarabb lelassulsz mondjuk egy biztonságosabb 100-ra, mint 200-ról. Itt van speciel egy nemrég történt eset, mikor egy csávó 200-al szállt be egy házba, és szörnyethalt. Pedig nagyon ritka, hogy valaki Volvóban meghaljon:
Teljesen más a célközönség. Aki versenypályára akar menni meghajtani a kocsiját, az nem Volvot fog venni, ilyen egyszerű. Volvot az fog venni, aki kényelmes, biztonságos autót akar a családjának. Teljesen más perspektíva a kettő. Az egyik ilyen fiatal felnőttes, amikor még a lóerő, meg a végsebesség a fontos, a másik inkább családos emberekre jellemző mentalitás. Illetve a gyorsulás attól még lehet jó, hogy 180-nál korlátozva van. Van egy csomó elektromos robogó, ami 50 körül korlátozva van, de 50-ig kb bármelyik sportautót legyorsulja.
Nyilván piackutatás, mérlegelés után úgy döntöttek, ez így is megéri. Nekik a fő szempont a biztonság, ez a Volvo DNS-e.
Az lehet, hogy betonfalnak ütközve mindegy, hogy 180 vagy 250 km/h-val mész, de 180-ról kb. 166 méter a féktávolság, 250 km/h-ról kb. 320 méter. Képlet: (v^2/2a)+(v*1 sec), ahol 1 másodperc a reakcióidő, 7,5 m/s^2 a lassulás. Az majdnem dupla akkora távolság. Autópályán meg ritkán ugrik eléd egy földhöz rögzített fix tárgy.
A legtöbben német pályán amúgy sem mennek 180 fölött. Általában 150-180 között szoktak menni, akik sietnek. Aki meg 200 fölött akar közlekedni, amúgy sem Volvot fog venni, főleg nem Németországban, hanem BMW, Audi vagy Mercedes. A német autópályán ezekből a márkákból amúgy is rengeteg van.
A volvo mindig is a biztonságra ment. Azért korlátozta be 180-ra, mert ott még megúszhatod élve.
Németeknél előttem száguldott bele valaki kb. 200-zal egy lassabb sávváltó kocsiba. Nem írok márkát, de senki nem maradt életben. (Én is 200-zal mentem,éppen csak megúsztam.)
Náluk mindig a biztonság volt az alap. Ha így tudja elérni, akkor tegye.
Szerintem az első S80-as széria után már elindult ő a saját negatív útján.
Ööö...izé...hol lehet a világon 180-nál gyorsabban menni, közúton, legálisan?
Na ODA, nem vennék Volvót. Máshová meg mit érek a 300-al, ha tilos, xar az út, mások ott tötyörögnek előttem,...
Autóvásárláskor nálam a legutolsó szempont, hogy mennyi a végsebessége.
A mostani autómnak (nem Volvo) 220 papíron. De soha nem éreztem ingert arra, hogy csak emiatt elmenjek versenypályára, vagy Németországba, hogy kipróbáljam. Magyarországon élek, nekem bőven megfelel, hogy a magyar autópályákon viszonylag csendesen és kényelemben elsuhanok vele 130-cal.
Szerinted mindenki rendszeresen megy németbe pályázni?
Ahogy az emberek nagy része versenypályára sem jár.
Amúgy a német autópálya sem olyan, mint ahogy itt a többség gondolja. Nem minden egyes autó kivétel nélkül 260-al megy az összes úton. Kezdjük ott, hogy nem is minden szakasz limit nélküli. Ahol nincs limit, ott is inkább a belső sávban tolják neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!