2.4 JTD (20V) motor mennyire számít megbízhatónak??
Sokan dicsérik, sokan szidják. Járáskultúrája nem a 4 hengeres vesekőporlasztás, de nem is a 6 hengeres BMW soros. Főleg, hogy az Alfa igazából ennél a motornál az előd 4 hengeres blokkra rakott fel egy plusz hengert mindenféle fejlesztés és tesztelés nélkül.
Megbízhatóságra inkább ajánlható az 1,9 JTD 16V, de az tény, hogy az autó 1.700 kg-os súlyával a 2.4 JTD 20V könnyebben megbirkózik. Viszont kényes motor sajnos. Km-re pontosan kéri a friss olajcserét, de inkább hamarabb legyen!
Ám tökéletesen meg tudlak érteni, mert Alfát nem az agya után vesz az ember, hanem a szívére hallgat! Főleg egy 159-nél, ami a mai napig az egyik, ha nem a legszebben rajtolt Alfa!
(Tudnak ezek az olaszok, az fix, nem véletlen, hogy sok német gyártó hajt az olasz formatervezőkre, átcsábítani egy-két tollvonásra az új autók vázlatainál.)
Amire még figyelni kell ennél a típusnál, hogy sajnos az autó roppant súlya miatt hajlamos leülni, főleg a hátulja, mert a rugók egy idő után elfáradnak. A magyar utakon nem ritka a rugótörés sem ezeknél az autóknál.
Típushibája nem nagyon van. (Max a sokak álltal említett hengerfejesedés, de ha nem nyomod neki hidegen nem hullik szét)
Ha karbantartott példányt veszel akkor nem lesz vele gond, persze ha te is karbantartod.
Köszönöm a válaszokat!
Viszonylag gyakran kellene városban is használnom az autót.. ezt, hogy bírná a motor? Milyen költségeim lennének??
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!