Régi autóban is olyan hideg a klíma mint az újabb autókban???
Sziasztok
Opel b vectra 2000évjáratu az autóm, klímás ami nem digitális hanem tekerős sajna nincs fel töltve így gondolkozom a fél töltésében
Kérdésem az lenne hogy érdemes fel töltetnem? Mivel egy régebbi típusú az autó 20 éves vajon lenne bent olyan hideg mint az ujj autókban?
Bizonytalanságom azért van mivel 20 éves autó klíma rendszer nem digitális hanem tekerős verzió
És még egy kérdés klíma lámpa be nyomáskor nem világít
Ez miért van? Hidegre van tekerve 1,2,3 hőfokon a sem kapcsol be Biztosíték az oka vagy más ?
Lehet hülyeség a kérdésem de saj os nem értek hozzá
És mielőtt sok 0enzt fizetnék mindezért megkerdezem nem akarok csalódni
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a választ
Lemerem fogadni hogy mióta nálad az autó gondolom a klíma sem volt kipróbálva.
Ha csak feltölteted rohadtul nem biztos hogy fog működni. Lehet ereszteni fog valahol a tömítéseknél amik nulla gázzal meg télen nulla használatnál kiszáradnak és a tömítési tulajdonságukat elvesztik sajnos. Ha van klímás autód és azt akarod hogy a klíma üzemeljen azt külön karban is kell tartani. Télen hasznos jégleolvasztásnál gyorsabban fűtöd fel az utasteret meg száraz levegőt fúj stb...
Na de térjünk vissza. Ha feltölteted még rohadtul nincs megoldva a probléma. Én elvinném olyan szervízbe ahol foglalkoznak klímákkal is nem csak feltöltéssel meg tisztítással hanem csinálnak nyomáspróbát, leellenőrzik magát a vezérlőt, a ventilátort ami hozzátartozik, a klíma kompresszort, annak kapcsolóját stb... Ezeket meg kell nézetni ha klímázni akarsz hogy ezek egyáltalán működnek-e. Legtöbb autónál, Opeleknél legalább is ha nincs gáz a rendszerben vagy alacsony a nyomás akkor nem kapcsol be a klíma. Ezt ugye klímás is úgy tudja ellenőrizni hogy feltölti valamennyivel hogy ki lehessen próbálni. Persze ha ez a része működőképes akkor még mindig lehetnek tömítésbeli hibák.
Az hogy manuális vagy digitális igazából mindegy csak a manuálisnál ami ugye a tekerős változat ott nem fogod tudni belőni pontosan a hőfokot hanem csak saccra állítod be magadnak és ennyi. Egyébként tudnak azok is kegyetlen hideget produkálni főleg ha tele van gázzal és tényleg jó állapotú maga a klímád is, ez inkább ezen múlik. A digitálisnak maximum annyi az előnye hogy hőfokra pontosan beállítod mennyi legyen az utastérbe és a klíma addig fog üzemelni ameddig nem lesz annyi amennyit te akarsz. A manuálisnál ott neked kell ki be kapcsolni ha úgy érzed hogy elég jó idő van bent.
Valamennyi pénzt költened kell a dologra hogy megtudd hogy működik-e kb 10-15 ezerrel számolj ami csak a teszt költség. Ha kiderül hogy hibátlan amit azért kétlek tehát ne éld ebbe bele magad, de ha tényleg jó a klíma, semmi problémája nincs és használható akkor feltölteted teljesen plusz kérsz egy alapos klíma tisztítást amit nem árt évente kétszer de leginkább tavasz közepén mindenképp megtenni, és akkor rendben lesz a dolog.
Én a helyedben elvinném erre való helyre megnézetni hogy működik-e egyáltalán, érdemes feltöltéssel, tisztítással foglalkozni hogy tudd használni vagy ennél többre kell-e majd költeni. Persze magára a diagnosztikára elfognak kérni munkadíjat ezzel számolj ott majd megmondják mivel jár az hogy lecsekkolják, ha hibák vannak összeírják tételesen mi a baja, mennyibe kerülne a csere alkatrész stb... és ezek alapján tudsz dönteni. Ha a vezérlővel van a hiba akkor marha sok pénz lesz a csere, bontottan sem valami olcsó. Ha kompresszor rossz, vezetékek is rosszak, stb... az sem olcsó mulatság. A tömítés cserék nem olyan veszélyes összegek, a ventilátor sem túl olcsó ha az is problémás. Ennyire nem mélyedek bele.
Annyit még hogy ha a szerviz kiderítette a hibákat már ha vannak, akkor kérj árajánlatot tételesen mindenre. Ha megvan akkor még néhány helyre menj el add elő hogy nem tudod mi baja nézzék meg hogy mi a hiba mennyi lenne a javítás ugyanúgy árajánlat stb... Ha egyezik nagyjából akkor az olcsóbb vagy megbízhatóbbnak ítélt helyre elviszed megcsináltatni ha úgy döntesz hogy hajlandó vagy adni rá annyi pénzt. De ez mind a te döntésed.
Valszeg mindent leírt egyes. De ja... profival kell feltöltetni a klímát, aki tudja tesztelni, hogy ereszt-e, meg érti, ha más baja van.
Ha nem világít a gomb lámpája, akkor az egyszerű dolgot jelent, kiégett az izzó 😃
A klíma meg hideget ad... miért ne adna? Klíma... egyszerű fizika szerint működik. Egy 1980-as autó klímája is hideget ad, ha működik, nem.számít a kora. Ha nincs hibája, meg fel van töltve, akkor működik, és hideget fog fújni 😃
Furcsa a félelmed.
Tehát a digitális az csak annyi, hogy van pár hőmérő a beltérben, ami alapján automatikusan szabályozza, hogy milyen hőmérsékletű levegőt fújjon, milyen erősséggel.
Manuális folyamatosan a leghidegebbbet fújja. Ha til hideg, akkor lejjebb kell venni a sebességet, vagy furcsa eset, de vissza kell fűteni 😃
Azt magad is megtudod nézni hogy tartja e a nyomást, nem ereszt valahol. Csak sűritett levegőval fel kell nyomatni és ha tartja sokáig akkor lehet feltölteni, ami már pénzbe kerül.
HA fel van töltva csak levegővel akkor már a kompresszor is befog indulni és ha működik és nem ereszt akkor mehetsz tovább a gáz feltöltéssel.
"Régi autóban is olyan hideg a klíma mint az újabb autókban???"
Igen. Két autóm van. Egy 2005-ös és egy 2018-as. Mindkettő digit klímás. Mindkettő ugyanúgy lehűti a bódét a nyári kánikulában. Sőt azt kell hogy mondjam, a 15 éves érzetre sokkal intenzívebben hűt, a másik szolidabban, nem küld be hirtelen annyira hideg levegőt.
"És még egy kérdés klíma lámpa be nyomáskor nem világít"
Te magad írtad, hogy nincs feltöltve a klíma. Ha nincs meg a gáznyomás, nem fog elindulni a klímakompresszor. HA nem indul el, nincs visszajelzés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!