Miért vitt be az oktató elsőre a forgalomba?
Egy megyeszékhelyről van szó. Első órán gondoltam kivisz valami pályára, aztán ehelyett egy külvárosi részen mentünk nem volt nagy forgalom, ezek után mondta, hogy na ez volt a gyakorlópálya most mehetünk a belvárosba.
Érdekes és egyben ijesztő mert a kanyarodásokat még nem érzem, hiszen soha életemben nem ültem még első üllésben. Szóval ha bármi gond van, nem tud úgy korrigálni. Azt hallottam, hogy ő az egyik legjobb oktató, de így bevinni egy full amatőrt. Igazából 2 alkalom alatt olyan helyekre vitt amiket már a vezetés előtt úgy könyveltem el, hogy na oda sosem fogok menni, ha lesz jogsim is (pl. körforgalom).
A testvérem tavaly csinálta egy másik oktatónál, azt mondta, hogy ők teljesen máshogy csinálták, kb 8 órát vidéken vezettek (városból indultak, de környező faluk felé mentek). Majd csak ennél is később kezdtek parkolni, nekem már azt is kellett (igaz sokat segített benne), de azt mondta hogy úgy meg fog tanítani vezetni, hogy mire végzünk egyedül elmehetek kocsival Párizsba.
Örülj neki. Más örülhet, ha a 10. órán kiengedik a forgalomba.
Így legalább szembesültél vele, hogy semmi ijesztő nincs egy körforgalomban vagy épp a belvárosban.
Igen csak a parkolást például, sosem néztük meg úgy hogy 2 vonal közé, mentünk mentünk aztán mondta, hogy a 2 autó közé álljunk meg. Mondom mi van? :O
Egyébként nem az hogy ijesztő, csak annyira nem érzem, hogy mennyit húzzak a kormányon, oké úgy megy hogy mondja az oktató hogy még balra balra, aztán na most jobbra. De ezeket magamtól még nem tudnám.
Ismered a mondást: Teher alatt nő a pálma.
Arra számíts, hogy a vezetés tanulás egy olyan, mondhatni speciális feladat, amit csak úgy lehet megtanulni, ha gyakorolja az ember, és úgy tud hatékonyan tanulni, ha az oktató mindig egy picit többet kér, mint amit a tanuló tud.
Probléma nincs azzal, hogy valamit nem tudsz, azért kell gyakorolni, és azért van ott az oktató, hogy segítsen, ha arra van szükség... van előtte pedál, bele tud nyúlni a kormányzásba.
Egy esetben nem tud közbe avatkozni: ha nagy sebességnél csinálsz váratlanul hülyeséget.
Egyébként, ha úgy alakul, simán át tud vinni egy belvárosi csúcsforgalomban az anyósülésből vezetve, de a lényeg az, hogy úgy tudsz hatékonyan tanulni, ha picit többet kér, mint, amire valójában képes vagy.
Gondold végig: mit tanultál volna egy üres rutinpályán, és mit gyakoroltál (mert még meg nem tanultad) forgalomban vezetve?
Ez az oktatás technika olyan, mint egy puzzle - minden alkalommal tanulsz valamit, lesznek jobb, és rosszabb periódusok, és majd a sok külön álló darabkából összeáll egy teljes kép, amikor már magadtól érzed, hogy mennyit kell mozdítani a kormányon, hol van az autó eleje, széle, vége.
Egy üres placcon ezeket nem lehet megtanulni, mert nincs visszacsatolás, ha nincs ott semmi, nincs mire figyelni.
Örülj neki, hogy nem szórakozik veled azzal, hogy órákat araszolgattok egy üres placcon
Teher alatt nő a pálma.
Én is 0 ról indultam novemberben.
Azelőtt csak addig ültem a kormánynál amíg takarítottam apukám kocsiját.
Gyakorolni sem tudom.
32 éves nő vagyok.
Engem egy forgalomtól elzárt parkolóba vitt elsőórán, aztán mentünk egy kört, meg az egyik multi parkolójában kanyarogtunk. Vissza a munkahelyemre én vezettem.
Most, hogy kiesett 2 hónap a vírus miatt, sokat kell gyakorolni.
Sok sok órával később derült ki, hogy azért nem vitt tanpályára, mert az én sulimnak nincs pályája.
Ennyi az egész.
Hamarabb belejöttünk.
Most csak az zavar, hogy kesztyűben sz@r váltani, de majd hozzászokom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!