250-300 ezerből ki lehet hozni egy autót most?
Szeretnék venni autót. Nincs nagy igényem, jöjjön menjen, tegye a dolgát. Vigyen el a-ból b-be
Nekem nem kell semmi sallang, csak menjen. Napi 40-50km lenne. Évi 1-2 utazással.
300-ba jó lenne ha a papírozás is benne lenne.
Gondolom ebből swift lesz ugye? Mire érdemes figyelni vásárláskor? Típushibák?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Itt gyakorin ehhez nem kapsz nagyon tanácsot itt még biciklit is 500 ezerért vesznek.
Amúgy Ford Fiesta, Daewoo Lanos,Nubira , Suzuki Swift, Opel Astra F , Fiat Punto. Autók között válogatnék, friss műszakit kell nézni mert akkor nem rohad, elvileg, gyakorlatilag én küszöb nélkül is vittem át autót műszakin, de akkor friss jogsis voltam és vezetni akartam, bármit csak lehessen menni ide meg oda.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Suzuki swiftet kaphatsz ennyiért.
Nekünk is anno csak erre volt pénzünk, de nem bántuk meg. Igen, fapados, de mi kifogtunk egy tényleg szuper állapotban levőt. Baromi keveset fogyasztott, elvitt mindenhova (pl.Ausztria, Erdély hegyek, meredek utak stb..), soha nem hagyott ott sehol, nem fulladtunk le. A szerelőt is kb.olajcserekor vagy az éves átvizsgáláson látott. Szóval a pénztárcánkhoz mérten maximálisan megfelelt nekünk első autónak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Swift lesz ilyen igényekkel, csak nagyon figyelj rá, hogy ne legyen elrohadva. Illetve a 250-300 ezer még így is elég kevés pénz, mert nem csak megvenni kell a kocsit, hanem kapásból nevedre íratni, biztosítást kötni, eredetvizsgára vinni. Elment a vételáron fölül mondjuk 100 ropi (nyilván függ attól, hogy mennyi lesz a biztosításod) és még szó szerint semmit nem csináltál meg a kocsin, csak lepapíroztad, hogy használhasd. Pedig egy olajcsere meg esetleg vezérléscsere nem árt, mert ki tudja mikor voltak utoljára cserélve, az eladó mondhat akármit.
És ha minden jól ment és rálocsoltad ezt a pénzt, és nem kell még váratlan meghibásodásokra költeni, akkor van egy Swifted, ami egy talicska. Kényelmetlen, igénytelen, elromlani nem szokott. Rövid utakra, munkába járásra ugyan tökéletes, nekem is volt, de utazni biztos nem mennék el vele (2005 után gyártottakkal simán, de az ennyi pénzből biztos nem lesz).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A felsoroltakon felül még tudok talán mondani elfogadható gépet:
Škoda Felicia. Lassan 2 éve vettem egyet 185ért, friss műszakival, azóta az áruk még lefelébb kúszott, kb utánadvágja az eladó lassan. Ez a majdnem 2 év alatt költöttem rá kb 30 ezret, ebben termosztátházcsere, vízpumpacsere, kipufogó leömlő, és középdob csere volt, majd egy csapágyat kell még cserélnem a bal első kerékben. Ment volna még a regi vízpumpával is, csak a benne levő motortartó bak volt szar, szóval egyszerűbb volt egyben cserélni prés hiányában.
Meg mikor megvettem, kapott új gumikat, mert 10 éves kopott fosok voltak rajta, balesetveszélyesek. A rohadás a legnagyobb ellenség, itt is, a bal küszöb lakatolnivaló, mert szarrá van az eleje és a vége. De motorikusan nem volt vele bajom, nem eszi az olajat nem forralja a vizet. Ha mázlid van 150-200ból ki tudsz fogni egy olyat amit már kilakatoltak, és motorikusan is egyben van (közel se lehetetlen). 1.3asokból van 54 és 68 lóerős, semmi extra, van 1.6os ami már VW motor (AEE kezdesű motorkóddal, 75 lóerő asszem) és 1.9 Szívódízel 64 lovacskát tartogat magában.
Mindenképp a műszaki tartalomra menj, hogy egyben legyen, ne a felszereltségre, bár igaz nem sok van.
Ezen felül régi corollát tudom még mondani, talán kifogsz egy egy olyat ami egyben van és jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#1es
Kár ferdítgetni, a kérdező 250-300ból akar autót nem 500ból. Jó lenne ha a papírozás is benne lenne, szóval inkább a 250 felé húz.
250ért kapni egy normális biciklit. (semmi extra, csak gurul). Ez nem igazán vélemény kérdése. Hanem tény.
Az a baj a kérdezőnek (gondolom) nem igazán marad semmi tartaléka, ahogy a kérdést leszűrtem.
Egy 20+ éves autóra nagyon szépen lehet költeni. Az már más kérdés hogy sokan megússzák 20 ezerből. Persze.. mert nem cserélik csak azt amit kb kötelező, hogy elinduljon a ronccsa, meg ne hulljon ketté út közben.
Vétel után kötelező: vezérlés, olaj, szűrők cseréje. Garantálom, hogy fékbetéteket is kell cserélni. Szinte biztos, hogy valami 10 év körüli gumi van a felniken, aminek már mérni sem tudod a profilmélységét.
Aztán lakatolni sem ártana akkor már. Nagyon kevés példányt fogsz ki 250-ért amit már rendbe is tettek rozsda szempontjából.
Utazásra lehet inkább bérelnék évente 2x.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
beírod a keresőbe a használtautó.hu-n hogy 300 ezerig
18-20 évesnél idősebet nem valószínű hogy érdemes venni, igy beírod mondjuk hogy évjárat 2000 től.
Beikszeled hogy benzines, mert hogy ilyen öreg dieselt nem szabad venni, tehát a benzines ami neked kell.
És a kb 5-600 kiadott eladó autót átnézed, melyik ami neked szimpi, miket írnak róla, esetleg ami angyon megteszik ott felhívod a tulajt, és megkérded mia helyzet az autóval, milyen hibái vannak.
És elmész megnézed ami igéretesnek tűnik és megvezsed.
Amugy ha nagyon tipus érdekel
Akkor ennyiért suzukik opelek között érdemes nézelődni
Azok fentartási költségei talán a legolcsóbbak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A régi Swiftnek nem igazán van jellemző típushibája. Ki lehet fogni fost, főleg ilyen ársávban, de ha előtte átnézeted, nagy meglepetés nem érhet. Olcsón fenntartható, ha még nem rohadt szét teljesen, akkor egy-két vizsgán még áttolható.
Én mondjuk inkább az F Astra felé orientálódnék, ugyanúgy olcsón szervizelhető, egyszerű és igénytelen autó, de legalább nincs benne dodzsem érzeted, nem papírból van. Rozsdára ott is figyelni kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
6os jogos, olajcserét kihagytam, az volt vásárláskor és most decemberben is, szűrőkkel, az plusz 15. Fékbetétek rendben vannak, tàrcsa is, nem vállas, nem vékonyodott el, szét lett szedve kipucolva általam megvásárláskor. Rohadást írtam, műszaki előtt ki is lesz javítva. Vezérlés láncos, az autóban van valós 199ezer km, 140 ezernél cserélte az előző tulaj, fotókat is mutatott. Fékolaj lesz majdan cserés, pedig azt mindenki el szokta felejteni. Szilentek rendben.
Gumik cserélve, az volt 70 felgumizással.
Szóval összeadok mindent, akkor:
Kocsi 185
Átiratás, kötelező, súlyadó stb eddig:70
Gumik 70
Vízpumpa 10
Kipufogó: 13
Olaj, szűrők 15
Termosztátház 3
Eddig összesen: 370 ezer forint. De ezt 1 év és 9 hónap alatt.
És van egy kocsim, amiben megbízom, hogx elvisz a-ból b-be, és ha a küszöböt és a kerékcsapágyat kijavítom (vagy javíttatom) akkor át is megy műszakin nagy eséllyel. Esetleg lengéscsillapítókon eshet el ha túl nagy az eltérés.
Ebből az összegből a kocsi vásárlásakor és utána 2 hónapban a ráköltött pénz kerek 300 roppantyú volt. Persze ebben benne a 70 ezerért 4 új gumiabroncs.
Bocsi de kicsit magamra vettem, ezt a ne hulljon ketté a ronccsa dolgot, de hát ha tudom, hogy az enyém egy korrektebb állapotú, akkor khm.
Vannak kivételek na :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!